Gå til innhold

GotY 2007 for diskusjon.no-brukere - avstemning

Årets beste spill  

314 stemmer

1. 1. Årets beste spill

• Armed Assault
      3
    • Assassin's Creed
      11
    • Bioshock
      14
    • Call of duty 4
      50
    • Colin McRae: Dirt
      2
    • Company of Heroes: Opposing fronts
      1
    • Crackdown
      1
    • Crysis
      15
    • Final Fantasy XII
      9
    • Forza motorsports 2
      3
    • Ghost Recon Advanced Warfighter 2
      0
    • God of war 2
      4
    • Guitar Hero 3
      8
    • Halo 3
      18
    • Half-life 2: Episode 2
      17
    • Mass Effect
      40
    • Metroid Prime 3: Corruption
      1
    • Okami
      2
    • Penumbra
      2
    • Portal
      24
    • Skate.
      2
    • S.T.A.L.K.E.R
      9
    • Super Mario Galaxy
      35
    • Supreme Commander
      5
    • Team Fortress 2
      8
    • The Legend of Zelda: Phantom Hourglass
      2
    • The Witcher
      10
    • Trackmania United
      3
    • Uncharted: Drake's Fortune
      10
    • World in Conflict
      5

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Final Fantasy XII er årets spill for meg.

Square klarer å ta en fantastisk serie tyve år etter første utgivelse, og fortsatt få det til å føles nytt. Selv om det ikke var alt som var helt tipp topp, så klarer spillet å skape Final Fantasy-stemning, og bared et er god nok grunn til å kåre dette til årets spill for min del.

Armed Assault - Ikke prøvd

Assassin's Creed - Imponerende i starten, så veldig repativt

Bioshock - Ikke prøvd, men om noen uker skaffes det

Call of duty 4 - Skikkelig krig, og et godt alternativ til årets spill

Colin McRae: Dirt - Ikke prøvd

Company of Heroes: Opposing fronts - Ikke prøvd

Crackdown - Deilig frihetsfølelse, men ikke så mye mer

Crysis - Ikke prøvd

Final Fantasy XII - Se oppe

Forza motorsports 2 - Veldig bra, men når ikke helt opp.

Ghost Recon Advanced Warfighter 2 - Herlig spill

God of war 2 - God andreplass på årets spill; Gir oss mer av det vi vil ha

Guitar Hero 3 - Partyspill, men ikke noe mer

Halo 3 - Ikke imponert over verken grafikk eller gameplay, men greit tidsfordriv her i millitæret. Ikke noe mer

Half-life 2: Episode 2 - Ikke prøvd

Mass Effect - Ikke prøvd

Metroid Prime 3: Corruption - Prøvd litt, men ikke nok til å kunne gi noe karakter. Virket helt greit

Okami - Nydelig spill, men mangler litt

Penumbra - Ikke prøvd og heller ikke hørt om..

Portal - Utrolig stilig spill, men igjen prøvd for lite

Skate. - For meg bare et nytt skate-spill. "Been there, done that"

S.T.A.L.K.E.R - Ikke prøvd

Super Mario Galaxy - Hadde jeg fått prøvd dette, hadde nok dette blitt årets spill

Supreme Commander - Ikke prøvd

Team Fortress 2 - Orginalt, men ikke prøvd nok

The Legend of Zelda: Phantom Hourglass - Ikke prøvd

The Witcher - Ikke prøvd

Trackmania United - Ikke prøvd

Uncharted: Drake's Fortune - Virker knall moro, men ikke prøvde

World in Conflict - Ikke prøvd

Lenke til kommentar
Kan det ha noe med at Crysis kom på andreplass, mon tro? :hmm:

Hvis du snakker om Gamereactor sin, så..

Årets Største:

Den absolutt største spillopplevelsen i år, både når det gjelder spillopplevelse og geografisk utstrekning, heter Crysis. Cryteks ekstremt kule actionepos bød på et spillmiljø så ufattelig stort at vi hev etter pusten, og en så storslagen atmosfære at vi fniste nervøst hele spillet igjennom ...

... Derfor har vi kåret Crysis til årets største spillopplevelse.

Årets spill (2 plass):

Crysis slo ned som en frossen actionbombe og bød på mer, større, bedre og mer variert action enn noe annet actionspill i 2007, og er dermed verdt en solid annenplass når oppgjørets time er inne.

Årets teknikk og årets lyd: Crysis

I tillegg hadde de mange andre bra spill på listen. Etter den quotinga kan jeg vel bare si at noen har endelig skjønt det :)

Endret av MrLG
Lenke til kommentar
I tillegg hadde de mange andre bra spill på listen. Etter den quotinga kan jeg vel bare si at noen har endelig skjønt det :)

Evt. mer sannsynlig: De eneste som faktisk ikke har skjønt det. :)

Personlig synes jeg gamereactor sin kåring er noe av det dårligere: De har jo ikke engang hatt en review av Unreal3, som jo må regnes blant ett av storspillene i år.

Lenke til kommentar

Evt. mer sannsynlig: De eneste som faktisk ikke har skjønt det. :)

Personlig synes jeg gamereactor sin kåring er noe av det dårligere: De har jo ikke engang hatt en review av Unreal3, som jo må regnes blant ett av storspillene i år.

Unreal 3 suger jo i forhold til alt annet som har kommet ut i år, og om de ikke har annmeldt det har jo ingenting med årets spill osv å gjøre, det spillet hører ikke hjemme på den listen uannsett.

Lenke til kommentar

Dette er jo typisk gamereactor... Går igjen i mange av omtalene dems også som til tider er skikkelig dårlige. Halo 3 for å ta et eksempel.

Stemte Bioshock. Begrunner dette med de fantastiske timene jeg hadde i Rapture, enn så lenge det varte. Ikke no annet spill i år har engasjert så sterkt og stemningen og designet i spillet var bare så sinnsjukt bra!

Lenke til kommentar
Unreal 3 suger jo i forhold til alt annet som har kommet ut i år, og om de ikke har annmeldt det har jo ingenting med årets spill osv å gjøre, det spillet hører ikke hjemme på den listen uannsett.

Helt feil. Om det "suger" eller ikke i dine øyne er fullstendig irrelevant. Poenget er at det må selvsagt være med i vurderingen! En kåring hvor stortitler er utelatt fullstendig i vurderingen er en useriøs kåring. Rett og slett.

Lenke til kommentar

Helt feil. Om det "suger" eller ikke i dine øyne er fullstendig irrelevant. Poenget er at det må selvsagt være med i vurderingen! En kåring hvor stortitler er utelatt fullstendig i vurderingen er en useriøs kåring. Rett og slett.

OMFG, så fordi ET jævla spill ikke er annmeldt, mener du at Gamereactor er useriøse!? :nei: Alle de andre stortitlene er med, og det er mere nok grunnlag for å kåre årets spill. Hadde det vært Halo 3, CoD4, Mario eller Crysis som hadde vært utelatt hadde det vært noe annet. Men grunnen til det er fordi vi vet at det er bra spill. Unreal 3 hadde ikke kommet på listen uannsett, og hadde ikke hatt noen påvirkning på valget.

Endret av MrLG
Lenke til kommentar
OMFG, så fordi ET jævla spill ikke er annmeldt, mener du at Gamereactor er useriøse!? :nei: Alle de andre stortitlene er med, og det er mere nok grunnlag for å kåre årets spill. Hadde det vært Halo 3, CoD4, Mario eller Crysis som hadde vært utelatt hadde det vært noe annet. Men grunnen til det er fordi vi vet at det er bra spill. Unreal 3 hadde ikke kommet på listen uannsett, og hadde ikke hatt noen påvirkning på valget.

Det er ikke "bare et jævla spill" som du sier. Det er oppfølgeren til en av spillhistoriens største suksesser. Igjen: Om spillet er dårlig eller ikke er helt uvesentlig, så lenge ikke spillet engang er vurdert har man ingen forutsetning til å komme med en negativ eller positiv uttalelse om det. Uansett er det useriøst å utelate et såpass stort spill i vurderingen.

Lenke til kommentar

Crysis er jo oppskrytt :p, ikke Galaxy, synes Gamereactor er grafikkhorer leste previewer fra Crysis, skulle bli skytespill 2.0, skulle ta hele verden med storm

Kansje bare grafikken ikke mer.....

Galaxy er og forblir game of the year, dem fleste sidene har sagt det er SMG

Og på ITAVISEN.no ga dem 11 plass på Crysis hahaha, vi snakker om "IT" avisen, som tar får seg alt IT osv...

http://itavisen.no/sak/500129/%C3%85rets_beste_spill/ del 1 fra 20 til 11

http://itavisen.no/sak/500445/%C3%85rets_%...3E_beste_spill/ del 2 fra 10 til 1

Endret av Toman85
Lenke til kommentar

STALKER. Stod mellom det, BioShock, HL2 EP1, Portal og TF2, men ble til sist STALKER på grunn av den uovergåelige atmosfæren i spillet.

Edit: Jeg tror nok det neppe er en tifeldighet at de nyeste spillene får flest stemmer - er nok vanskelig å huske ett år gamle spill særlig bra. Ideelt sett burde alle ta seg en runde med alle spillene på listen før de stemte. ;)

Endret av Gronz
Lenke til kommentar

Min stemme gikk til Mass effect, få spill har underholdt meg like mye som det. Storyen er etter min mening den beste som har vært i noe spill noengang, også er det masse bra action i spillet. Kort og godt et genialt spill som etter min mening er et av de beste som noen gang er laget.

På andreplass så kommer Bioshock, det var et knakende godt actionspill uten et eneste kjedelig minutt, storyen var også meget bra.

Og på tredje så kommer Mario Galaxy (er ikke helt ferdig med det enda men likevel.) Dette er også et kjempebra spill som absolutt levde opp til forventningene. Beste Mario spill på lange tider.

Endret av marius90
Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...