Gå til innhold

Rusk i enhetsbehandlinga

Gloms

Anbefalte innlegg

Siden min gamle tråd bare døde ut og de 5 siste postene inneholdt kommentarer fra meg prøver jeg igjen her.

Har klart å installere XP på maskinen. Men på enhetsbehandlinga har jeg et gult "!" under SCSI og Raid kontrollere-SCSI/RAID host controller.

Hva er det og betyr det? skjønner at det er noe som mangler, men er det en driver? Og er det noe vits i å laste den ned? hvis ja, hvor laster jeg ned den?

Det er rimelig irriterende at jeg ikke får det til å funke. Prøvde å putte inn hovedkort cden, gikk på enhetsbehandling og prøvde å oppdatere driver ved å søke gjennom cden, men det gikk ikke. Så hver gang jeg starter maskinen nå kommer meldingen om "ny maskinvare funnet" opp og jeg får opp det bildet som kommer hvis man går på enhetsbehandlig og trykker "oppdater driver".

Er litt dritt og vite at det er noe som ikke funker.

På hovedkortet har jeg to svarte SATA innganger. Den ene heter SATA 1 og den andre SATA 2. Harddisken min er kobla inn i 1'ern. 2'ern er tom.

Når jeg starter opp pcen og går på enhetsbehandlinga står den raid saken som innaktiv og hvis jeg dobbelklikker på den får jeg opp den meldinga:

"Enheten er deaktivert. (kode 22)

Klikk aktiver enhet for å aktivere denne enheten"

Hvis jeg klikker aktiver sier pcen at jeg må ha driver. Jeg går gjennom den veivisern og når den ikke finner driver kommer et gult "!" og denne meldinga kommer hvis jeg dobbelklikker:

"Kan ikke laste inn enhetsdriveren for denne maskinvaren. Driveren kan være skadet eller mangler. (kode 39).

Klikk feilsøking for å starte feilsøking på denne enheten"

Vet dere hva jeg kan gjøre med det? hadde vært veldig fint å få ordna det sånn at jeg slipper no dritt på enhetsbehandlinga..

Endret av Gloms
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg gjorde dette med maskinen:

Satt SATA operation mode til non-raid

og SATA2 operation mode til IDE

Før jeg gjorde det fikk jeg ikke innstalert windows fordi pcen ikke fant harddisken.

Hvis jeg setter det tilbake vil pcen funke da? vil den klare å starte opp?

Endret av Gloms
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...