ATI vs GeForce Skrevet 17. desember 2007 Del Skrevet 17. desember 2007 Ja jeg er slow på dette området så trenger det inn med tesje. Har brukt søkefunksjon osv, men blir ikke klok på det som sies der. Funker det å koble komponentkabeln til projektoren? Altså den røde, hvite og gule inngangen? Men hvordan fikser jeg lyd da? Lenke til kommentar
Rikky Skrevet 17. desember 2007 Del Skrevet 17. desember 2007 (endret) Gul er komposittvideo, rød og hvit er analog stereolyd. Komponent er en annen type tilkobling (rød, blå og grønn kabel) som gir veldig mye bedre bilde, men ingen lyd. Lyden kan du kjøre til et stereoanlegg e.l. Endret 17. desember 2007 av Rikky Lenke til kommentar
Tøffli Skrevet 17. desember 2007 Del Skrevet 17. desember 2007 Den røde, hvite og gule er kompositt. Der er altså den gule bildet, mens rød og hvit er lyden. Komponent er den grønne, blå og røde (rett meg om jeg tar feil farger), i allefall noe i den duren. Du kan bruke denne komponentkabelen til bilde, og fortsatt bruke rød+hvit til lyd. Eller du kan eventuelt bruke den optiske lydutgangen dersom du har en forsterker som støtter det. Lenke til kommentar
Junkers Skrevet 17. desember 2007 Del Skrevet 17. desember 2007 Ja jeg er slow på dette området så trenger det inn med tesje. Har brukt søkefunksjon osv, men blir ikke klok på det som sies der. Funker det å koble komponentkabeln til projektoren? Altså den røde, hvite og gule inngangen? Men hvordan fikser jeg lyd da? Ikke bruk den gule (kompositt video) mot projektor, elendig bilde. Skaff deg en Xbox360 komponent kabel (også kalt HD AV kabel). Du kan skjøte på denne med en rimelig komponentkabel og skjøter fra feks Biltema e.l. Lyden kjører du optisk (billig Toslink optisk kabel fra feks Biltema duger) fra kontakten på HD AV kabelen, og til en surround receiver. Man kan også kjøre analog stereo fra uttak på samme kabel. Lenke til kommentar
Gjest Slettet-t9DveYkZ Skrevet 18. desember 2007 Del Skrevet 18. desember 2007 Dersom det skulle være tilfelle at din projektor ikke har inngang for komponent, bruk VGA-kabelen. Forskjellen mellom kompositt og VGA er en verden av forskjell, kompositt gir et helvettes lass med artifacts og dårlige farger. Lenke til kommentar
pompews Skrevet 18. desember 2007 Del Skrevet 18. desember 2007 Vi måtte hværtfall kjøpe en sånn dings på Elkjøp elns som var imellom. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå