Gå til innhold
Trenger du råd om juss? Still spørsmål anonymt her ×

Økonomi og fremtidsutsikter

Gjest Arbeidssøkende

Anbefalte innlegg

Gjest Arbeidssøkende

Hei. Er det noen her som kan hjelpe meg litt med noen spørsmål omkring ekteskap, fellesbarn, særkullsbarn og slikt? Så ville jeg bli veldig takknemlig!

Jeg er gift og hjemmeværende. Har alltid vært hjemme avbrutt av noe skolegang. Skilt en gang før med to barn. Og gift på nytt med to barn til. Alle barna bor med oss. Vi har hus, som han kjøpte etter at vi ble sammen og før vi giftet oss. Jeg har kun skrevet under på gjeld som er tatt opp i etterkant av giftermålet, en mindre sum. Huset og alt står i hans navn.

Jeg tror det er omkring halvannen million i gjeld på eiendommen.

Nå er jeg ikke så redd for skillsmisse da vi lever i et godt forhold og har begge noen runder bak oss. Men jeg vil alikevel forsøke å sikre meg litt bedre enn nå med tanke på fremtiden i alle fall. Hva skjer med alt om han faller fra for eksempel. Han har en risikofylt jobb og er vel forsikret. Gjelda på huset kan vel betales med forsikringspenger, men hvem eier det i så fall ( vi har to små barn sammen) Jeg tenker på arv i forhold til det. Vil jeg miste huset også om han dør fra meg?

Jeg personlig eier ikke noe som helst og har ikke inntekt. Og jeg sliter på arbeidsmarkedet uten erfaring eller skikkelig utdanning. Dette forsøker jeg å ta tak i. Men aner ikke hvor jeg skal begynne..

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
...?

Går ikke arv automatisk til ektefelle om ikke annet er spesifisert via testamente?

Forutsatt at mannen ikke har særkullsbarn (og det ser det ikke ut som; trådstarter har nevnt to fra før, og to felles) så har trådstarter krav på å få sitte i uskiftet bo om mannen dør -kort sagt overta både huset og gjelda. Så vil vel en eventuell gjeldsforsikring kunne innfri den delen av boliglånet som den avdøde var ansvarlig for? :hmm:

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...