Gå til innhold
🎄🎅❄️God Jul og Godt Nyttår fra alle oss i Diskusjon.no ×

Bestille Red Bull på nett?

kingpinX2

Anbefalte innlegg

Etter å ha lest hva tollvesenet sier om Red Bull og fått et svar tilbake som sier (etter det jeg forstår) at samme reglene gjelder ved innførelse via posten, så lurer jeg på om noen vet noen plasser der man kan bestille Red Bull og få tilsendt i posten?

Dette må være fra EØS land, ellers vil det ikke gå igjenom.

Jeg har bare googlet litt, men de allerde fleste sidene jeg finner er fra USA, og da er jeg like langt. :(

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Etter å ha lest hva tollvesenet sier om Red Bull og fått et svar tilbake som sier (etter det jeg forstår) at samme reglene gjelder ved innførelse via posten, så lurer jeg på om noen vet noen plasser der man kan bestille Red Bull og få tilsendt i posten?

Dette må være fra EØS land, ellers vil det ikke gå igjenom.

Jeg har bare googlet litt, men de allerde fleste sidene jeg finner er fra USA, og da er jeg like langt. :(

Det er vel ikke verre enn at du ringer rundt litt til butikker i sverige (helst de mindre butikkene) og spør om de ikke kan sende deg en kasse mot litt ekstra betaling.

Kan godt hende at det er noen webshopper som selger RB i sverige men tviler for å være helt ærlig.

Edit: Men er det ikke sånn at RB har alt for høyt coffeininnhold til at det er lovlig i Norge da? Eller gjelder bare dette for salg?

Endret av P-in-P
Lenke til kommentar
Det blir nå garrantert ikke lov å ta inn i landet, og det kommer fra USA, og blir nok mest sannsynlig aldri tatt inn i et annet relatvit sivilisert land (tror jeg).

Det ER lov å ta inn i landet og Red Bull kommer fra Østerrike. :)

Skulle det være noe forvirring så er dette svaret jeg fikk fra tollvesenet:

Red Bull blir klassifisert som legemiddel. Ved innførsel av legemidler i sendinger skilles det mellom sendinger fra land innenfor og utenfor EØS området.

Det er ikke tillatt å innføre legemidler fra land utenfor EØS området. Sendinger fra disse land vil bli returnert eller destruert.

Det er tillatt å innføre inntil 3 måneders forbruk av legemidler fra land innefor EØS området. Den som innfører legemiddel må dokumentere at det er kjøpt på lovlig måte i utlandet. Tollvesenet kan kreve at resept eller legeerklæring forevises før det tillates innført.

Er varens verdi over NOK 200 må du betale også toll og avgifter ved innførsel til Norge. Grunnlaget for beregning av toll og avgifter er det du har betalt for varene inkludert fraktkostnader til Norge.

Hoved forskjell fra å ta det inn selv, er vel at du kan kun ta inn 3 måneders forbruk (mot 12) og man må betale toll og avgifter når varen er verd mer enn 200 NOK (mot 5000 NOK).

Lenke til kommentar
Mente drikken Cocaine jeg da, hvis du leser innlegget over meg ;)

Samme regler gjelder for drinken Cocaine som for Red Bull. Det blir klassifisert som et legemiddel og du kan lovlig innføre noen måneders forbruk av gangen (husker ikke hvor mange måneder det var snakk om). Dette gjelder hvis man bestiller fra EØS-land, bestiller man fra USA går det kun igjennom hvis man har flaks.

Endret av Geir M
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...