Gå til innhold

Beste skjermkort til ca 800?

Evju

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Fortsatt litt dyrt da ;) Ser også at det ikke støttet DX10. Jeg skal bruke Vista, så det er vel en fordel med DX10?

nVidia eller ATi har jeg ingen sterke formeninger om, ikke i denne prisklassen i hvert fall. Er 8600-korta bare søppel?

Ser på Komplett at det står mellom 8500, 8600, 2600 og X1950GT. Skal ha en 19" skjerm, så trenger vel ikke all verden med skjermkortminne?

Endret av Evju
Lenke til kommentar
Du burde legge mer en 800,- i skjermkort hvis du skal ha det for dx10 og gaming.

Jeg vet jeg burde det. Jeg skal ikke bruke det til noe særlig gaming. Det er ikke viktig at det drar de nyeste spilla, men jeg vil ha best mulig i forhold til budsjettet mitt. Ønsker vel også at det skal være passivt kjølt. Trenger jeg dx10? Det er en prisklasse for 8600-kort. Vet at disse ikke er supre kort, men er de ålreite i den prisklassen? Eller bør jeg kanskje gå for et 2600-kort istedenfor?

Lenke til kommentar
Hvis du har tenkt å kjøre Crysis, med litt eyecandy, vil jeg ikke være for positiv til budsjettet ditt ;)

Jeg regner IKKE med å kjøre Crysis på noe særlig oppløsning, kommer heller ikke til å ha noe ønske om det, siden jeg synes det suger :p

Lenke til kommentar

Jeg skal kjøpe og bygge et komplett system, så ja, jeg trenger et skjermkort her og nå. Og ja, jeg vet det uansett blir relativt simpelt, jeg er bare ute etter det som gir meg mest for pengene for 800 kroner. Og som er passivt kjølt.

Lenke til kommentar
GeForce 8600 GT med heatpipe til 768 kr må vel sies å være det beste du får til rundt 800 kr. Skal du ha noe bedre med heatpipe må du opp i ca. 1500 kroner. Om du kunne ha firt på kravet om heatpipe ville du nok ha fått langt bedre ytelse til samme pris med et ATI X1950 Pro. 8600GT tilbyr DX10 noe ikke X1950 gjør, men hva er poenget med DX10 når kortet blir for svakt for DX10-gaming?
Lenke til kommentar

Evt. X1950GT til et par hundrelapper mindre hvis man absolutt skal under 800 totalt. Fortsatt merkbart raskere enn 8600GT i DX9. Skal man først sprenge budsjettet for et X1950PRO burde man sprenge det nok til HD 3850. Nå vet jeg ikke nøyaktig hvor mye den viften bråker, men den er neppe særlig støyende.

Om bruk til HTPC er en prioritet eller du planlegger tilkobling over HDMI kan et HD 2600 XT være verdt å vurdere. En del tregere enn 8600GT i eldre spill med AA og AF, men denne ytelsesforskjellen utliknes gjerne (eller reverseres) med mer krevende spill/innstillinger hvor man uansett må holde dette av.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...