raysv Skrevet 17. desember 2007 Del Skrevet 17. desember 2007 Heisann, Har en side som jeg har laget i photoshop, slicet opp og satt sammen. På denne siden så har jeg en topp navigasjonsbar som er delt opp i flere bilder men alle har ulik størrelse i width osv. Er det noen mulighet ved xhtml og css og få bakgrunnsbildet på disse linkene å forandre seg på a:hover? Må man legge hver enkelt link inn i en egen div og gi disse hver sin id eller klasse? Hvis noen har noen formening om hvordan jeg burde gå frem her tas det imot med stor takk Lenke til kommentar
funkyboy Skrevet 17. desember 2007 Del Skrevet 17. desember 2007 (endret) Heisann, Har en side som jeg har laget i photoshop, slicet opp og satt sammen. På denne siden så har jeg en topp navigasjonsbar som er delt opp i flere bilder men alle har ulik størrelse i width osv. Er det noen mulighet ved xhtml og css og få bakgrunnsbildet på disse linkene å forandre seg på a:hover? Må man legge hver enkelt link inn i en egen div og gi disse hver sin id eller klasse? Hvis noen har noen formening om hvordan jeg burde gå frem her tas det imot med stor takk Søk på alistapart + sliding doors på Google. Tror det er dette du er ute etter. Edit: Du kan også sjekke ut http://www.cssplay.co.uk/ (Stu Nicholls, guru i CSS) Endret 17. desember 2007 av funkyboy Lenke til kommentar
Stian Jacobsen Skrevet 17. desember 2007 Del Skrevet 17. desember 2007 lag f.eks venstre del av bildet til 200px og så høyre del til f.eks 5px.. så bruker du en liste <li><a href="#">tittel</a></li> li { background: url(hpic.png) no-repeat top right; } li a { background: url(vpic.png) no-repeat top left; } li a:hover { background: url(vpic_hover.png) no-repeat top left; } li a:hover li { background: url(hpic_hover.png) no-repeat top right; } noe alla det... du må også huske display, width, padding og margin Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå