Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Hei jeg har nettopp fått boken "Beginning Python" i posten og skal begynne å plundre litt med python.

Og da lurer jeg på hvilken IDE dere bruker. Jeg har brukt eclipse til Java og var veldig fornøyd med det. Har lest om div IDE på nettet. Men alle mener jo at deres IDE er best, derfor lurer jeg på hva dere bruker og hva dere synes er best.

Mvh

SuppeMannen :p

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Bluefish er så KOOOONGE!

Og forresten, det er ein super bok du har kjøpt deg, det skal du ha, gratulerar. Det er ikkje eit keisamt oppslagsverk, og forfattaren veit korleis han skal lære deg ting på ein ålright måte. Boka kan vere litt tung i starten (der med listar, maps og dictionaries), men når ein kjem over det (litt før side 100), så rasar det av garde med interessant stoff! Kapitellet om OOP (Kap. 7: More abstraction) er noko av det mest lærerike eg har lese om temaet. Du vil ikkje angre eit sekund! Boka passar fint om du har ingen/litt erfaring! :)

Lenke til kommentar

Bruker både windows og ubuntu :)

Da blir det til at jeg kjører på med BlueFish.

Har høye forhåpninger til boka. Har hatt noen forelesninger med Magnus Lie Hetland, veldig flink fyr :). Tror jeg bare trenger å skumme litt igjennom de første kapitlene da jeg har codet python før. Har skrevet en del små programmer i java. Men ut i fra det jeg har både lest og prøvd av python, tror jeg nok at jeg kommer til å gå over til det framover.

Takk for alle svar :)

Lenke til kommentar
  • 4 uker senere...
  • 2 uker senere...
Gjest Slettet+1374861

Synes som nevnt over at Eclipse/Pydev er greit siden jeg der på samme tid kan bruke Java og PHP, og det finnes mange flere plugins til andre språk. Og da får man jo samme interface og hotkeys til lignende funksjonaliteter for alle språkene....

Lenke til kommentar
  • 2 år senere...

Selv om Vim/Emacs er de beste editorene man finner, er det viktigste at man får et GODT forhold til editoren sin. Å lære seg alt av snarveier etc. Selv brukte jeg lenge kate/gedit lenge, før jeg prøvde Vim. Det er det eneste jeg bruker nå. IDE'er har jeg aldri brukt, annet enn å navigere store kodedatabaser.

Lenke til kommentar

Jeg bruker stort sett Emacs til alt jeg skriver av tekst, enten det er kode som Common Lisp, VHDL, SystemVerilog, Python, C/C++, Java, osv. eller dokumentasjon som LaTeX, e-post, news. De fleste modusene har mulighet for å kjøre kompilering og debugging inne fra Emacs. Jeg bruker også Emacs (Dired) som fil-browser.

For ordens skyld er denne meldingen skrevet i w3m modus i Emacs, selv om det er litt mye bling på nettsidene her.

Endret av asicman
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...