Gå til innhold

Tetter alvorlige hull i QT

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Ikke alle som leser Hardware ved å surfe på forsida vet du, Simen1. :) I feed-leseren min stod det "Tetter alvorlige hull i QT" og jeg trodde også det gjalt Qt fra Trolltech inntil jeg åpnet artikkelen. Ingen krise, men det hadde ikke skadet å skrive "QuickTime" fullt ut.

Lenke til kommentar

Jeg ser nå at feilen er relatert til RTSP-codecen version 7.3.0 og dermed at også Quicktime Alternative har stått vidt åpen i en måneds tid nå. Da er det godt at Codecguide.com (de som lager alternative-versjonen) var kjappe til å oppdatere til 7.3.1 samme dag som den kom ut: 14. desember. Ellers så fant jeg ut at Codecguide også lager noe som heter QT Lite. Det er det samme som Quicktime Alternative bortsett fra at Media Player Classic er fjernet.

Lenke til kommentar

Jeg holder meg langt unna Quicktime og iTunes uansett, så for meg er det ikke noe problem.

For video kodet i h264 bruker jeg CoreAVC

For audio kodet i aac bruker jeg CoreAAC

For video/audio kodet i eldre varianter av Quicktime bruker jeg VLC.

Jaggu rart at Apple ikke kan få til bedre codecs. Det er da tross alt deres eget format.

Lenke til kommentar

Holder meg for tiden vekke fra QuickTime jeg også. Utviklerne har ikke akkurat vært særlig raske med å løse sikkerhetsfeilene.

Trenger jeg egentlig alle disse forskjellige multimedia-avspillerne, kan jeg jo spørre meg selv!

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...