int20h Skrevet 17. desember 2007 Del Skrevet 17. desember 2007 Tre store sikkerhetshull har rammet QuickTime. Etter noen uker er fiksen endelig klar. Les mer Lenke til kommentar
Simen1 Skrevet 17. desember 2007 Del Skrevet 17. desember 2007 Godt vi har Quicktime Alternative. Dette har ikke den samme feilen som Apple sitt program har/hadde. Lenke til kommentar
jorgis Skrevet 17. desember 2007 Del Skrevet 17. desember 2007 Bare meg som trodde at artikkelen handlet om Qt? Fikk litt panikk et lite sekund... Lenke til kommentar
laerda Skrevet 17. desember 2007 Del Skrevet 17. desember 2007 Bare meg som trodde at artikkelen handlet om Qt? Fikk litt panikk et lite sekund... Ikke bare deg, nei. Hadde overskriften blitt for lang om det sto QuickTime? Eller kanskje "Apple tetter sikkerhetshull." Lenke til kommentar
Brukerkonto inaktiv Skrevet 17. desember 2007 Del Skrevet 17. desember 2007 (endret) Slettet av brukeren Endret 6. mars 2009 av omaha Lenke til kommentar
Simen1 Skrevet 17. desember 2007 Del Skrevet 17. desember 2007 Så lett var det vel ikke å misforstå? Lenke til kommentar
asbjornu Skrevet 17. desember 2007 Del Skrevet 17. desember 2007 Ikke alle som leser Hardware ved å surfe på forsida vet du, Simen1. I feed-leseren min stod det "Tetter alvorlige hull i QT" og jeg trodde også det gjalt Qt fra Trolltech inntil jeg åpnet artikkelen. Ingen krise, men det hadde ikke skadet å skrive "QuickTime" fullt ut. Lenke til kommentar
Tordenflesk Skrevet 17. desember 2007 Del Skrevet 17. desember 2007 Godt vi har Quicktime Alternative. Dette har ikke den samme feilen som Apple sitt program har/hadde. Er ikke "Real Time Streaming Protocol" del av codecet? I så fall hjelper det lite å bruke QT Alt siden det bruker samme codec(modifisert for Directshow). Lenke til kommentar
Simen1 Skrevet 17. desember 2007 Del Skrevet 17. desember 2007 Jeg ser nå at feilen er relatert til RTSP-codecen version 7.3.0 og dermed at også Quicktime Alternative har stått vidt åpen i en måneds tid nå. Da er det godt at Codecguide.com (de som lager alternative-versjonen) var kjappe til å oppdatere til 7.3.1 samme dag som den kom ut: 14. desember. Ellers så fant jeg ut at Codecguide også lager noe som heter QT Lite. Det er det samme som Quicktime Alternative bortsett fra at Media Player Classic er fjernet. Lenke til kommentar
Tordenflesk Skrevet 17. desember 2007 Del Skrevet 17. desember 2007 Jeg holder meg langt unna Quicktime og iTunes uansett, så for meg er det ikke noe problem. For video kodet i h264 bruker jeg CoreAVC For audio kodet i aac bruker jeg CoreAAC For video/audio kodet i eldre varianter av Quicktime bruker jeg VLC. Jaggu rart at Apple ikke kan få til bedre codecs. Det er da tross alt deres eget format. Lenke til kommentar
G Skrevet 17. desember 2007 Del Skrevet 17. desember 2007 Holder meg for tiden vekke fra QuickTime jeg også. Utviklerne har ikke akkurat vært særlig raske med å løse sikkerhetsfeilene. Trenger jeg egentlig alle disse forskjellige multimedia-avspillerne, kan jeg jo spørre meg selv! Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå