Gå til innhold
Spørsmål om bil og motor? Still spørsmål her ×

Ungdomsbil til 20 000 -35 000

drz

Anbefalte innlegg

Nå er det da min tur til å "shoppe" bil, og jeg er ganske usikker på hva jeg skal velge. Jeg har tenkt å ha bilen i et til to år før jeg selger den og tusler avgårde til studier.

- Den skal helst se litt kul ut

- Bilen må være morsom/god å kjøre.

- Den må ha en brukbar motor, helst det lille ekstra ^^

- Minimalt med rust

- 5 seter er ikke et must

- Bør ikke ha gått så altfor langt, helst under 150 000 km.

- Ikke stasjonsvogn

- Manuelt gir er å foretrekke, men ikke et must.

Jeg hadde planer om å bruke rundt 30 000 på bilen, kan sikkert bruke oppmot 40 000 hvis jeg finner et tilbud som jeg bare ikke kan snu ryggen til. Nei jeg er ikke en råner men er kanskje ikke så veldig fornuftig når det kommer til bil. Jeg har brukt mye tid på bruktbilsider, og den eneste golfen som passet min prisklasse og mine ønsker på finn.no http://finn.no/finn/car/object?finnkode=11...5edcbtamq103866 :(. Jeg har liten lyst til å kjøre rundt i en rånebil. Kunne jo fjærnet alle de klistremerkene for et litt bedre utseende men den vil fortsatt ha et litt for kjært forhold til råning.

Jeg vil ha en bil som jeg kan ha det gøy med når jeg kjører. Jeg tror jeg prøver å kombinere elementer som frastøter hverandre som positive og negative magneter; utseende, mye motor og billig.

Har søkt igjennom forumet og vært igjennom 6-10 "ungdomsbil"-tråder, men ingenting som passer mine ønsker. Håper noen kan være behjelpelige.

På forhånd takk, Emil :)

Endret av drz
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg skjønner ikke hvorfor alle syter og bærer seg så mye over hva som står på kilometertelleren. Når bilene blir gamlere er det viktigere å se på tilstanden enn tallene i dashbordet.

Den golfen du fant fram falt absolutt ikke i smak hos meg. Da tenker jeg på utseendet, motor og drivverk er jo greit, men ikke i den innpakningen der. Hvis du er livredd for å bli stempla som råner så bør du kjøpe deg en kjip stasjonsvogn som du holder ren og pen. Men pass på, man kan fortsatt gå i fella og bli klassifisert som en råner. Du må nemlig ikke bruke bilen mer enn høyst nødvendig, og helst ikke etter klokka 9 om kvelden...

"Fast, cheap, reliable - pick two"

Lenke til kommentar
Okei nå trenger jeg litt hjelp av folk som har litt mer teknisk greie på bil.

Er det naturlig å tro at jeg vil få noen problemer med dennen golfen i de neste årene? Hvordan holder en golf seg?

Golf holder seg meget bra i pris, når det gjelder problemer på akkurat den golfen blir det spekulasjoner. Kommer an på hvordan den har blit behandlet oppigjennom.

Ellers ville jeg styrt unna den bilen grunnet motorbytte som ikke er godkjent. Skal du godkjenne den koster det sikkert endel (noen som vet eksakt sum?), og ved en evt kondemnering kan du få redusert forsikringspremie grunnet dette.

Lenke til kommentar

Akkurat den Golfen der har et problem langt større enn kilomterstand: den som har eid den og mishandlet bilen slik (hovedsakelig fordi den ser helt jævelig ut). Det er forresten greie sjanser for at bilen har fått kjørt seg litt hardere enn normalt når du kjøper av en med såpass råne-faktor. Ikke noe vondt ment om rånere altså, men er du glad i bil så liker du å presse den litt og.

Lenke til kommentar

Jeg er enige med begge :> Synes ikke golfen ser bra ut men tenkte mer på 200 hk i en liten golf til 35 000 :) Var jo kanskje derfor jeg spurte om flere forslag ? Det må da finnes noen biler til rundt 30 000 som ikke er japanske pensjonistbiler :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...