DataFMT Skrevet 7. januar 2002 Del Skrevet 7. januar 2002 Skal snart sette opp RAID med mitt MSI K7T266 Pro-R hovedkort, og lurer på hvilken 40/60GB HD som funker best til dette... Noen forslag og erfaringer (må vel være noen RAID folk der ute som vet noe om dette)? Lenke til kommentar
Xizor Skrevet 7. januar 2002 Del Skrevet 7. januar 2002 Jeg ville gått for de nyeste maxtor eller WD sine disker. IBM utvikler for mye varme. Lenke til kommentar
Espen_^ Skrevet 7. januar 2002 Del Skrevet 7. januar 2002 Jeg har 2 western digital 40Gb 7200 rpm udma 100 er virkelig fornøyd med d men jeg har ikke testet noe annet mulig ibm eller maxtor er bedre.. Lenke til kommentar
SuperFly Skrevet 7. januar 2002 Del Skrevet 7. januar 2002 Jeg har 2 stk wd 120 gb i raid 0. Fungerer utmerket. Har hatt noen ibm disker....har ikke det lenger.. trenger jeg si mer? Lenke til kommentar
Noldus Skrevet 7. januar 2002 Del Skrevet 7. januar 2002 hehe misunner deg for den superfly.... Lenke til kommentar
mFaFa Skrevet 8. januar 2002 Del Skrevet 8. januar 2002 Mest sannsynlig får jeg tak i 2X WD200BB (20GB, 7200rpm, UDMA100) som jeg skal kjøre i RAID0. Blir spennende for meg som aldri har prøvd raid! Kan poste benchmark resultater da jeg får det.. Lenke til kommentar
DataFMT Skrevet 9. januar 2002 Forfatter Del Skrevet 9. januar 2002 Jeg bestilte to 40 GB 7200 RPM Western disker til å kjøre i RAID 0. Så nå er det bare å vente å se. Lenke til kommentar
BladeRunner Skrevet 10. januar 2002 Del Skrevet 10. januar 2002 Ok dette blir litt utenom, men jeg prøvde nettopp å sette opp samme system (samme hovedkort), men da med 2 IBM 60GXP 40GB disker... UPS:-( Den ene disken var det litt feil på...som alltid kun førte til 1 bad sector når jeg brukte den til vanlig... Problemet er at når jeg prøver å bruke denne i raid stopper hele formateringen når jeg kommer til denne feilen! (vanligvis markerer den jo da bare sectoren som bad og fortsetter) Er det virkelig sånn at Raid løsningen (på dette kortet eller til vanlig?) ikke kan ha disker med feil på i det hele tatt? I så fall må jo raid(0) være latterlig usikkert. Lenke til kommentar
uthus Skrevet 13. januar 2002 Del Skrevet 13. januar 2002 Raid 0 Usikkert ja Krasjer en, så går også den andre ned Bruker begge diskene som en disk Så hvis en disk krasjer så får du ikke maskinen til å starte igjen nei Lenke til kommentar
airguard Skrevet 14. januar 2002 Del Skrevet 14. januar 2002 kjører 2 ibm40gb`ere på raid 0 ser folk har problemer med det. Men gått fint for meg i ca 1 år nå. hadde de samme diskene på et abit kort før nå kjører jeg på msi pro-ru kort. Lenke til kommentar
Ceramic Skrevet 16. januar 2002 Del Skrevet 16. januar 2002 Hei og hå. Samme her. Har kjørt RAID-0 i to år nå. Tidligere på et Abit kort. Nå på SOYO dragon+. Om det er utviklingen som gjør det vet jeg ikke men SOYO kortet virker mer stabilt. Hadde alltid en restart eller to i løpet av døgnet med Abit. Nå er det helt slutt på det. Det kan være at de nye VIA driverne er bedre. Eller så er Promise RAID kontrolleren bedre enn Highpoint kontrolleren til Abit. Lenke til kommentar
BladeRunner Skrevet 16. januar 2002 Del Skrevet 16. januar 2002 Jeg forstår at hele raid'en går ned om en av diskene krasjer. Problemet er om en kan kalle en ørliten feil som en bad sector for en krasj? Eller rettere sagt, har noen kjørt raid selv om f.eks scandisk i windows rapporterer bad sectors eller er dette ikke mulig? :?: Lenke til kommentar
t-paul Skrevet 16. januar 2002 Del Skrevet 16. januar 2002 IBM? Det er sikkert feil på en av diskene, eller begge to (som vanlig) Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå