TomasK Skrevet 17. desember 2007 Del Skrevet 17. desember 2007 Hei! Planlegger å skaffe meg et nytt normalobjektiv til 10D'en min. Har 50mm f/1.8 fra før, men det blir for nært, så jeg må få meg en på rundt 30mm. Har sett ut følgende kandidater: Canon EF 35mm f/2.0 Canon EF 28mm f/1.8 USM Sigma 30mm f/1.4 EX DC HSM 35mm'ern er billigst med en drøy 1000-lapp under Sigma som igjen er drøyt 500,- rimeligere enn 28mm. Er det noen der ute som har en av disse og har konkrete erfaringer å dele med meg? Har lest litt tester rundt om kring og får inntrykk at disse tre er i omtrent samme klasse og ingen skiller seg ut som en klar vinner. Alle har dessuten noe for seg; Canon 35mm'en er billig, Sigma 30mm har best lysstyrke (og HSM) mens Canon 28mm har god lysstyrke og USM. Lenke til kommentar
tomsi42 Skrevet 17. desember 2007 Del Skrevet 17. desember 2007 En til som du bør vurdere er Sigma 28mm f/1.8. Den er en del bedre enn Canon sin (som er plaget en del av CA), og er som Canon fullformat - hvis det betyr noe. Har selv Canon 35mm f/2, og den er bra (særlig i forhold til pris). Men den er også for trang - ikke på langt nær så mye som 50mm, men fortstatt litt i det meste laget. Så jeg kommer nok til å gå for 28-30mm. Sigma 30mm f/1.4 er den jeg vil anbefale hvis du ikke har tenkt på å gå over til fullformat i løpet av et par år. Ellers Sigma 28mm f/1.8 Sjekk PhotoZone og The Digital Picture for detaljerte objektivtester for Canon (PhotoZone tester også for andre merker). Tom Lenke til kommentar
Goffy Skrevet 17. desember 2007 Del Skrevet 17. desember 2007 Har selv Canon 35mm f/2 og er veldig fornøyd. Noen klager på at autofokusen bråker, men mitt er nå ganske stille. Søk i tidligere innlegg og du vil finne svar på de andre objektivene. Dette har vært spurt om tidligere Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå