Gå til innhold

HD DVD spiller - fungerer ikke på ny Elite? [LØST]

Spitzi

Anbefalte innlegg

Hei.

Jeg byttet min Xbox 360 Premium fra launch med en flunkende ny Elite.

HD DVD spiller var jeg tidlig ute med å skaffe meg i november 2006, og kjøpte i Tyskland. Denne spilleren fungerte helt fint frem til den ble koblet på min nye Elite.

Vanlige standard DVDer tar den fint, men når en HD DVD puttes i (har prøvd mange), så blir skjermen svart, og etter kort eller lang tid (variere faktisk, men når det tar over 15 min, så skrur jeg gjerne av), så går det tilbake til dashboardet uten noen som helst forklaring...

Jeg tenkte feilen kunne være at jeg koblet opp spilleren uten å installere installasjonsplaten først, så jeg har formatert HDD, fjernet avspilleren, og installert med CDen først etter å ha tatt recover på gamertag og lastet ned oppdateringer, for så å følge instruksene og koble på. Alt ser greit ut inntil en HD film puttes i spilleren.

Har også fjernet alle cookies (småfiler og oppdateringer som filmene har lastet ned) som er lagret på selve HD DVD spilleren (den har 192Mb minne).

Har også tenkt på dette med HDCP, og den eventuelt usannsynlige muligheten for at TVen ikke støtter HD-filmkryptering, så jeg har prøvd med komponentkabler også, men den gang ei.

En av hovedgrunnene til byttet fra Premium til Elite var jo bedre bilde med HD DVD over HDMI, og når ikke dette fungerer blir det jo litt dumt...

Er det noen flere triks jeg kan bruke? Noen som husker cacheminne-trikset eller hvordan man fjerner oppdateringer med noen tastetrykk uten å formatere HDDen?

Trenger hjelp her...

PS: [iRONI]Hjelp fra Microsoft ga VIRKELIG mye hjelp....[/iRONI] http://support.microsoft.com/kb/927407

Endret av Spitzi
Videoannonse
Annonse

Nå har jeg ikke testet Elite, og heller ikke forsket på mye på innstillinger med min egen premium, men...

Kan det være noen innstillinger for HD-Dvd under setup-menyen for Xbox-en?

Noen innstillinger som er forskjellig Default fra gamle Premium, til nye Elite?

Ellers er jo beste feilsøk å teste din HD-Dvd på en kamerat sin 360, og enda bedre, hvis man får testet en annen HD-Dvd på din 360. Men da skal man har venner med samme interesse. Er ikke så veldig mange i min krets som har investert i HD-Dvd spiller, så jeg må reise langt for å møte han ene som har kjøpt.

Takk for forslag.

Jo, jeg kan prøve spilleren hos en venn, men den fungerte altså prikkfritt på den gamle dagen før, og den er ikke blitt flyttet på. Premiumen har jeg ikke lenger. Problemet tror jeg ligger i software, og rekkefølge på installasjon.

Jeg har tenkt litt på dette med instillinger på HD DVDen, og den har vært stilt inn på DTS lyd. Men tilgang til endring av lydformat er vel kun tilgejengelig når HD filmen ruller og går, og ikke tilgjegelig så vidt jeg kan se via setup menyen i Dashboardet...?

USB-portene har jeg ikke testet i front, kun den bak. Jeg har også en idé om at kameraet som er koblet via HD-spilleren ikke bør være tilkoblet ved installasjon, noe den har vært hele tiden.

Jeg har selvfølgelig også tatt kjerring/blondine-testen og sjekket at alle kabler er ordentlig i. Hvis ikke hadde jo ikke DVD-avspilling fungert...

Er du sikker på at du har fått installert alle driverne til drevet? Tror du kan finne det du trenger her.

Er ikke dette ganske automatisk egentlig?

Finally, make sure you're signed into Xbox Live, and then place a HD DVD movie in the HD DVD Player drive and close it. This will cause Xbox Live to send an update to the HD DVD Player, if necessary.

Mange, mange takk for hjelpen alle sammen! Dere er gull! Etter å ha fiklet litt med USBen i front, uten kameraet tilkoblet, fungerte det idag. Har fått den til å fungere med USBen bak også, med kameraet på i tillegg. Bare litt frem og tilbake og litt magiske mooves, så funka det som fjell. Nå blir det kino på lerretet i stua! :D

Mange, mange takk for hjelpen alle sammen! Dere er gull! Etter å ha fiklet litt med USBen i front, uten kameraet tilkoblet, fungerte det idag. Har fått den til å fungere med USBen bak også, med kameraet på i tillegg. Bare litt frem og tilbake og litt magiske mooves, så funka det som fjell. Nå blir det kino på lerretet i stua! :D

Grattis! Kos deg med filmene, venter spent på Blade Runner kofferten, Harry Potter boksen, Ultimate Matrix boksen, Stardust, Omega Man og Casablanca på HD DVD selv. Blir en genial film jul for min del! :D

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...