Gå til innhold
Trenger du hjelp med PCen? Still spørsmål her! ×

Internett stopper etter 5 min.

Anbefalte innlegg

Hei har store problemer med internett.

Både IE og firefox fungerer i ca. 5 min, deretter stopper alt opp og jeg får timeout.

Nettverket er oppe, ping (www.vg.no) fungerer, messenger fungerer, outlook fungerer.

Har søkt etter virus ol. med alle tilgjengelige midler, ingen ukjente prosesser kjører.

Hva kan det være??

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

fungerer det å bruke IP adresser i stedet for nettadresser (etter problemet oppstår)?

eksempelvis: www.vg.no = 193.69.165.21

og, hva må du gjør for at det skal fungere igjen? slå av datamaskinen? endrer neo seg om du slår av og på ruteren din? beskriv bedre i detalj det du allerede har prøvd og hvilke resultater (eller mangel på resultater) du fikk ut av det, så slipper vi å spørre og grave etter fullt like mye info :)

-Stigma

Lenke til kommentar
Hei har store problemer med internett.

Både IE og firefox fungerer i ca. 5 min, deretter stopper alt opp og jeg får timeout.

Nettverket er oppe, ping (www.vg.no) fungerer, messenger fungerer, outlook fungerer.

Har søkt etter virus ol. med alle tilgjengelige midler, ingen ukjente prosesser kjører.

Hva kan det være??

Ta systemgjennomretting. Evt, ta systemgjennopprettngen ett år tilbake. Dersom det ikke har noen effekt, er det antakeligvis noe galt med datamaskinens script. Da bør du ta kontakt med datamaskinleverandøren/produseten.

Mvh meg

Lenke til kommentar
fungerer det å bruke IP adresser i stedet for nettadresser (etter problemet oppstår)?

og, hva må du gjør for at det skal fungere igjen? slå av datamaskinen? endrer neo seg om du slår av og på ruteren din? beskriv bedre i detalj det du allerede har prøvd og hvilke resultater (eller mangel på resultater) du fikk ut av det, så slipper vi å spørre og grave etter fullt like mye info :)

-Stigma

Hei kjører XP, det hjelper ikke å skrive ip direkete, har prøvd flere forskjellige nett så det er ikke begrenset til min router.

Maskinen kan godt være påslått, men straks jeg har vært inne på internet tar det ca 2-5 min så stopper det.

??

Lenke til kommentar
hvilket virus prog bruker du?

har vært bortig på jobb at f-secure og cisco vpn lager dette trubblet.. (fordet om at vpn ikke benyttes, bare at de er på samme maskin, disse må installeres i riktig rekke følge.. (vpn først))

Hei, bruker AVG, jeg har sisco vpn på maskinen, skal prøve og avinstallere den.

Lenke til kommentar

-Stigma

Hei kjører XP, det hjelper ikke å skrive ip direkete, har prøvd flere forskjellige nett så det er ikke begrenset til min router.

Maskinen kan godt være påslått, men straks jeg har vært inne på internet tar det ca 2-5 min så stopper det.

??

Ok, det hjelper mye at du har testet det pået annet nettverk.

Da er det ihvertfall et problem lokalt på PCen så da haddenok en reinstallasjon av OS mest sansynligvis fikset det.

Hvis du skal finne grunne uten å reinstallere kan det bli noe værre men...

-Sjekk at du ikke har noe firewall aktiv, som evt. kantulle seg, for den kan lett blokkere kun HTTP trafikk f.eks.

- Se om en annen nettleser (Opera eller Firefox) har samme fenomen.

-Stigma

Lenke til kommentar

vist du trenger cisco vpn, gjør følgende (i allefall dette vi gjør) uninstall vpn, uninstall antivirus, restart, installer vpn, restart, installer antivirus.. så ska det virke..

evt gjør det samme uten å installer vpn igjen... kan være lurt å teste om internett fungere når du har alt borte, da vil du i allefall få konstantert at det virker uten dette og da vet du i allefall hvor problemet er..

Lenke til kommentar

Hvis jeg ikke husker feil så minner feilbeskrivelsen din veldig på et problem jeg har slitt med. Etter veldig lang leting har jeg funnet ut at et eller annet som ligger å kjøres i ring 0 (alla driver) går på nett å drar nett skitt.. finner ikke hva det er uansett hva jeg prøver på, men jeg finner det som blir lastet ned.

Hadde samme problem til her for 4 dager siden, da begynte alt å fungere normalt igjen, samtidig som sanntid virus beskyttelse sluttet å fungere.. ble ikke lite mistenksom da.. så har nå bestemt meg for å formatere hele boksen og håper at hva det nå enn er ikke har infisert musikk og video.

Jeg har testet med alle antivirus programm jeg har klart å slå kloa i, ink en del som bare har hatt sånn 30 dagers full funksjons grad.

Etter min erfaring så lang så fungerer kaspersky best, etterfulgt av f-secure, bitdefender og nod32. Er noe usikker på rekkerfølgen så ikke skyt meg av den grunn eller hvis du er uenig (dette er tross alt bare min personlinge menning og jeg kan ta feil). Men uansett så er det INGEN av de 16-17 antivirus programmene jeg har testet (lenge leve clone funksjonen til vmware) finner dette møkka viruset fordi det later som om det er en driver tror jeg..

Måten jeg fant det på var ren tilfeldighet, drev å sjekket hvor alle filer som systemet kjører ligger og fant en svchost.exe som ikke lå på et ventet sted (superhidden folder i temp mappa). Og etter en lengre dektektiv runde kunne jeg finne flere sånne små ting som ikke stemte som nod32 ikke blunket på en gang. Håpet en stund at jeg hadde funnet alt, men nope.. sånn flaks har ikke jeg..

Frustrert og irritert og drømmer å møte et av disse virusskapende kloakkrottene og bruke mitt trofaste balltre til å lage kjøttdeig av de.. Og ja jeg gjør dette vel vitene om at det er straffbart, men jeg tror nok at de fleste her inne ville holdt en stille applaus og ikke heiet meg fremover for hvert knusende slag

En bare litt forbannet

Taleg

Lenke til kommentar
vist du trenger cisco vpn, gjør følgende (i allefall dette vi gjør) uninstall vpn, uninstall antivirus, restart, installer vpn, restart, installer antivirus.. så ska det virke..

evt gjør det samme uten å installer vpn igjen... kan være lurt å teste om internett fungere når du har alt borte, da vil du i allefall få konstantert at det virker uten dette og da vet du i allefall hvor problemet er..

Etter at Sisco VPN ble fjernet har maskinen fungert utmerket, jeg skal prøve og reinstallere VPN så får vi se hvordan det går.

Maskinen har fungert i nesten 1år med VPN + AVG antivirus så jeg forstår ikke at det plutselig skal skape problemer.

i alle fall så takk for alle svar!!

Lenke til kommentar

ja du hadde flaks der ja..

nei vet ikke hvorfor dette skjer.. men sitter på service desk internt for et av europas største it selskaper og vi får denne hendvendelsen ukentlig.. det plusselig skjer bare.. maskinen kan være alt fra 1 dag til 3 år (uten software endringer) og dette plusselig bare oppstår..

Lenke til kommentar
  • 1 måned senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...