giiforce Skrevet 17. desember 2007 Del Skrevet 17. desember 2007 Kjøpte Eye of Judgment i helgen, og har kommet igang med spillingen. Men det er en ting jeg stusser litt på angående reglene for bruk av Discard-kort: La oss si jeg sitter med et discard-kort på hånden, som f.eks. "No. 106. Wrathful Winds of Juno": 1. Jeg legger så dette kortet ned på ett av motstanderens kort og det blir gjenkjent av the Eye. 2. Spillet gir beskjed om å vise kortet(ene) som skal "discardes" (kastet). Ber om kort (1/2) 3. Jeg holder så opp motstanderens kort for å discarde det. (samme kortet som jeg la Wrathful winds på). 4. Får beskjed om å vise kort (2/2) som skal discardes 5. Holder så opp et annet kort som motstanderen har lagt på brettet for å discare det også. Det jeg lurer på er: hvorfor viser counter'n min at antall kort jeg skal ha på hånden er mindre enn det jeg har? Dvs. om jeg har 5 kort på hånden før punkt 1, vil spillet si at jeg har 2 kort på hånden i punkt 5. Dette fordi spell-kortet Wrathful winds reduserer kortene på hånden til 4. Men de ytterligere 2 kortene har jeg jo ikke spilt eller kastet? Krever Discard-magier at du kaster et kort på din egen hånd for å discarde kort til motstanderen? Eller er jeg helt på bærtur? Vennligst forklar meg discard noen. Manualen/instruksjonene på spillet er jo helt på trynet. Lenke til kommentar
Knebel Skrevet 17. desember 2007 Del Skrevet 17. desember 2007 (endret) Nå har ikke jeg korta fremfor meg, men er det ikke slik at det er dine egne kort du kaster i bytte mot mana da? Kan ikke erindre at jeg har vært borti en spell der du kan kaste motstanderen sine kort. EDIT: Det kan ikke være som du sier. Du kan ikke holde opp et kort som motstanderen har. Hva om du eksempelvis ikke har dette kortet i kortstokken din? Endret 17. desember 2007 av Fhj Lenke til kommentar
Hyzer Skrevet 17. desember 2007 Del Skrevet 17. desember 2007 Du skal discarde dine egne kort i bytte mot mana - ikke motstanderens...! Lenke til kommentar
giiforce Skrevet 17. desember 2007 Forfatter Del Skrevet 17. desember 2007 Du skal discarde dine egne kort i bytte mot mana - ikke motstanderens...! Okay, så saken er at jeg bruker discard til å få mana av kort jeg selv har på hånden? Det vil da si at jeg må kaste kortene til "graveyard" når jeg har tappet de for mana, og at det er derfor antall kort på hånden reduseres på skjerm? hmm.. Takk for svar! Nå har ikke jeg korta fremfor meg, men er det ikke slik at det er dine egne kort du kaster i bytte mot mana da? Kan ikke erindre at jeg har vært borti en spell der du kan kaste motstanderen sine kort. EDIT: Det kan ikke være som du sier. Du kan ikke holde opp et kort som motstanderen har. Hva om du eksempelvis ikke har dette kortet i kortstokken din? Veldig godt poeng! Har ikke tenkt slik på det da jeg alltid har spilt local multiplayer. Men ja, veldig godt poeng. Tror jeg forstår hva dette dreier seg om nå Takk for svar! Lenke til kommentar
UrgeLoL Skrevet 17. desember 2007 Del Skrevet 17. desember 2007 Hadde jo vært genialt om du kunne kaste motstanderen sine kort i mot at du fikk mana da Verdens enkelste spill hadde det blitt da Lenke til kommentar
giiforce Skrevet 17. desember 2007 Forfatter Del Skrevet 17. desember 2007 Hadde jo vært genialt om du kunne kaste motstanderen sine kort i mot at du fikk mana da Verdens enkelste spill hadde det blitt da Med unntak av at dette ikke hadde vert mulig over online multiplayer, så hadde vel ikke dette vert så dårlig en idè? Med ett unikt discard-kort i stokken som den heldige eier kan bruke til å forvise ett av motstanderenes monster til gravplassen? Bare en magi som alle andre, imo. Men slik var det nå ikke i dette tilfellet:D Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå