Signe Skrevet 17. desember 2007 Del Skrevet 17. desember 2007 Hei! Etter EU-kontroll må jeg skifte bremserør både forran og bak på Opel Astra -96 mod pga korrosjon. Hva er en fornuftig pris for å få dette gjort på verksted? Sjekker vanligvis priser på 2-3 verksteder før jeg får gjort noe, men de jeg har ringt sier de må se bilen før de gir pris. Vet ikke om bensintanken må demonteres for å komme til. tips? :-) Lenke til kommentar
Postkassestativ Skrevet 17. desember 2007 Del Skrevet 17. desember 2007 Sjekk biltema! Kjøp rør, nippler og flenseutsyr. Gjør det selv eller få noen til å hjelpe deg Lenke til kommentar
Leo_ Skrevet 17. desember 2007 Del Skrevet 17. desember 2007 (endret) Det å skifte bremserør kan være så mangt. Er det bare å bytte en liten bit, og koblingene løsner lett, er det vel gjort på timen inkludert lufting. MEN... Er det snakk om flere og lange bremserør som går over bensintanken o.l og som har fastrusta koblinger, tar det fort en halv dag. Edit: (Varming av koblinger som kanskje ikke løsner likevel, knekker og/eller blir runde i forsøket, bytte en bremseslange eller to, kanskje løsne ned bensintanken og forming av rør i alle retninger osv, osv...) Endret 17. desember 2007 av Leo_ Lenke til kommentar
L O G I M A N Skrevet 17. desember 2007 Del Skrevet 17. desember 2007 Hei!Etter EU-kontroll må jeg skifte bremserør både forran og bak på Opel Astra -96 mod pga korrosjon. Hva er en fornuftig pris for å få dette gjort på verksted? Sjekker vanligvis priser på 2-3 verksteder før jeg får gjort noe, men de jeg har ringt sier de må se bilen før de gir pris. Vet ikke om bensintanken må demonteres for å komme til. tips? :-) Det spørs hvor mye rørene er rustet. Er det bare bakre deler kan rør skjøtes fra der det er helt osv. Prismessig ligger ikke delene på mange hundrelappene i rør og koblinger. Derfor er det vanskelig å si pris før en vet hvor mye som må byttes. Lenke til kommentar
staljin Skrevet 19. desember 2007 Del Skrevet 19. desember 2007 Jeg kan i hvertfall si at for 2 år siden Møller skulle ha 1600 for å bytte bremserør høyre bak på min VW Vento. Kjøpte rør + nippler på Biltema for 200kr., skiftet selv og sparte 1400kr. I dag er det visst lo å skjøyte bremse rør. Du kan kjøpe ferdig rørene fremmehos BilXtra, i hvertfall (kanskje hos Biltema oxo). Hilsen Staljin Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå