Gå til innhold

"knust" skjerm -laptop

roliodden

Anbefalte innlegg

Var uheldig med min Acer 5720 og klarte å miste mobiltelefonen min oppå lokket til skjermen.

Når man ser på pcn, så er det ingen fysiske skader og skjermen er like hel og fin.

Problemet er at når man slår den på, så ser bilde ut som en knust rute. Altså masse krystallbilder med bare rot.

Lurte på om noen har hatt liknende ulykke, og evt. hvordan dere ordnet dette, hvor mye det kostet ol.

Svar taes imot med takk!

Mvh

Odden

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Var uheldig med min Acer 5720 og klarte å miste mobiltelefonen min oppå lokket til skjermen.

Når man ser på pcn, så er det ingen fysiske skader og skjermen er like hel og fin.

Problemet er at når man slår den på, så ser bilde ut som en knust rute. Altså masse krystallbilder med bare rot.

Lurte på om noen har hatt liknende ulykke, og evt. hvordan dere ordnet dette, hvor mye det kostet ol.

Svar taes imot med takk!

Mvh

Odden

Min erfaring er at da må skjermen byttes, noe som oftest koster skjorten. Fikk selv tilbudet om å betale vell 8000 for å bytte skjerm :thumbdown:

Lenke til kommentar
Da jeg skiftet skjermen min på en asus jeg hadde kjøpte jeg en skjerm på ebay for ca. 3k. Kunne sikkert fått det billigere, men jeg hadde dårlig tid før skolestart. Det er veldig enkelt å bytte den selv, men selvfølgelig taper du garantien på det.

Jeg gjorde det samme; kostet meg under 1000.- Du burde åpne den først så du ser nøyaktig hva slags skjerm det er f.eks AU8454D4 elns. pleier å stå på selve panelet. Du må være litt over normalt fingerferdig; men det er ikke veldig vanskelig. Hvis du kjøper en helt ny skjerm kan du anta 350-700$ hvis du finner en brukt 100-300$.

Endret av godal
Lenke til kommentar

Som flere over sier, kjøp LCD panelet selv, og sett den på selv, mye billigere enn å få produsenten til å fikse det. De skal vel ha bortimot det du betalte for pc-en for å få fikset det.

Men du vil nok miste garantien hvis du gjør det selv.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...