Erikx Skrevet 9. februar 2003 Del Skrevet 9. februar 2003 Hei, Jeg har en D-link 804 (DI-804) bredbåndsrouter. Denne har desverre svært begrensede muligheter for logging, og INGEN muligheter for logging av portscan/intrusion detection. Vet dere om det finnes tredje parts utilities som gir meg denne muligheten? Svar mottas med stor takknemlighet. (ja - jeg HAR spurt D-Link support men det virker ikke som om de er kompetent til å svare) Erik Lenke til kommentar
Erikx Skrevet 9. februar 2003 Forfatter Del Skrevet 9. februar 2003 Det jeg trenger er rett og slett en "router monitor". Det finnes flust av disse for andre typer routere, men jeg kan ikke finne noen som fungerer sammen med DI-804. Anyone? Lenke til kommentar
Erikx Skrevet 10. februar 2003 Forfatter Del Skrevet 10. februar 2003 Bumpetibumpbumpbump Lenke til kommentar
Erikx Skrevet 11. februar 2003 Forfatter Del Skrevet 11. februar 2003 Er det virkelig ingen her med peil på DI-804? Jeg trodde dette forumet var proppfult av tekno-genier. Tok jeg feil? ;-) Lenke til kommentar
Linuxguru Skrevet 11. februar 2003 Del Skrevet 11. februar 2003 Kanskje ikke så rart at ingen svarer, når du presterer "kunststykke" å svare på egen post hele 5 - FEM - ganger. Og når skal folk lære at en portscan er ikke noe hacker-angrep? Lenke til kommentar
Erikx Skrevet 12. februar 2003 Forfatter Del Skrevet 12. februar 2003 Grunnen til at jeg svarte på innlegget fem ganger var å få det opp på listen for å øke sjansen for å få et svar. Dette kalles "bumping", og er relativt vanlig i de fleste forum. Beklager så mye dersom dette provoserer deg. Jeg har ikke sagt at portscan er hackerangrep. Det var dine ord. Jeg er enig i at en portscan ikke kan defineres som hackerangrep, men jeg ønsker like forbanna å ha mulighet til å sjekke protscan gjort mot min router. Lenke til kommentar
TheBoz Skrevet 12. februar 2003 Del Skrevet 12. februar 2003 Hei, Jeg har en D-link 804 (DI-804) bredbåndsrouter. Denne har desverre svært begrensede muligheter for logging, og INGEN muligheter for logging av portscan/intrusion detection. Vet dere om det finnes tredje parts utilities som gir meg denne muligheten? Svar mottas med stor takknemlighet. (ja - jeg HAR spurt D-Link support men det virker ikke som om de er kompetent til å svare) Erik Hva med å lese reglene før du poster her? Om ingen svarer er det fordi ingen vet. Venligst les regel 7, spesielt siste delen: "Tre eller flere like tråder vil bli regnet som uønsket innhold (heretter referert til som "spam"), og kan føre til midlertidig eller permanent utestengelse. Ved å svare på spam-tråder, vil du bli regnet som medvirkende til spam, og en midlertidig utestengelse kan bli tatt i bruk. Bumping er ikke tillatt. " Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå