drazel Skrevet 17. desember 2007 Del Skrevet 17. desember 2007 Hei Etter nyåret skal jeg søke som lærling innen IT. Allmennheten forteller jo at det er bedre å jobbe i private bedrifter i forhold til en offentlig sektor. Men jeg har et lite dilemma. Jeg har kontakter på 2 stasjoner. 1. Enten Remmen Høgskolen i Østfold som er en av de største IT bedriftene i Østfold, med tanke på elevene. De har en egen fiberkabel til NIX i Oslo. Og opererer med store systemer f.eks NRK NETT-TV. 2. Mobil DATA i Halden. En liten salgsbutikk som selger IT relevant utstyr. Jeg har senere tenkt å videre utdanne meg og ønsker å jobbe med drift eller utvikling. Burde jeg gå for MobilDATA som er en privat bedrift eller Remmen Høgskolen i Østfold(HIOF) Jeg ønsker å suge til meg så mye kunnskap som mulig i lærlingstiden samtidig som jeg tjener en sum. Lenke til kommentar
S.M. Skrevet 17. desember 2007 Del Skrevet 17. desember 2007 Jeg ville uten tvil valgt skolen, siden jeg tror du får mer variert oppgaver i stedet for å kansje havne i en ensformig arbeidsdag hos den lille butikken. Lenke til kommentar
vargaz Skrevet 17. desember 2007 Del Skrevet 17. desember 2007 Hvis du skal suge til deg IT relatert kunnskap burde du absolutt velge høgskolen. Du lærer utrolig mye om mye.. men på en annen måte, så har du jo større sjanse på fast jobb om du får plass på mobil data.. men Mobil DATA høres ikke ut som en klassisk it jobb for meg.. mer en selger jobb. Jobber du offentlig slipper du forresten kjøret om at alt skal gjøres med profitt, du kan ta ting i ditt eget tempo slik at du lærer det du driver med. Lenke til kommentar
j-- Skrevet 17. desember 2007 Del Skrevet 17. desember 2007 Jeg valgte offentlig sektor, og angrer ikke. Om du velger å ta lærlingtiden på Remmen har du større mulighet for å lære om store systemer/stor brukermasse. Det at de har med NIX å gjøre er jo positivt, da du sikkert jobber sammen med folk som sitter på stor kompetanse. Jeg ville helt klart valgt Remmen fremfor en lokal liten databutikk. Du kan vel slå av en prat med Ole Petter Aasgaard(?), mener å huske at han da blir 2.års lærling om du kommer inn på Remmen. Han kan sikkert fortelle deg mer om hvordan det er å jobbe på et slikt sted. -- Jonas Lindstad Lenke til kommentar
drazel Skrevet 17. desember 2007 Forfatter Del Skrevet 17. desember 2007 Hei igjen. Tusen takk Jonas jeg skal høre med Ole Petter. Jeg har hatt litt kontakt med han tidligere angående samme sak. Jeg vet ikke om du husker meg, men jeg jobber med deg tidligere i fjor på datapartyet vi arrangerte i Halden. Jeg vil også takke for all henvendelser. Lenke til kommentar
Kirikiri Skrevet 17. desember 2007 Del Skrevet 17. desember 2007 Vil også tro du får større utfordringer på Remmen enn hos Mobil DATA. En ting er størrelse, men en annen ting er at du kommer i kontakt med mange mennesker som har veldig forskjellig forhold til "sånne datagreier". (Gikk på Remmen for 10 år siden, mistenker at en del av lærerene der ikke har kommet skrekkelig mye lenger siden da. ) Lenke til kommentar
MrLeftfield Skrevet 17. desember 2007 Del Skrevet 17. desember 2007 Jeg ville uten tvil valgt skolen, siden jeg tror du får mer variert oppgaver i stedet for å kansje havne i en ensformig arbeidsdag hos den lille butikken. seconded. Jeg jobba på Drømtorp VGS, og det var rimelig bra lærlingtid der Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå