frankhaugen Skrevet 17. desember 2007 Del Skrevet 17. desember 2007 I dag blir Norsk politikk påvirket av tre tin: 1 EU, 2 Russland, 3 USA, prioriteringen er irrelevant. Men hvorfor er det så viktig å bligjør amerikanerene? DET ER IKKE DET. kanskje de vil true oss med å slutte å kjøpe olje av oss, men tre dager uten olje fra Norge og USA får en tidobling i bensinprisene. Så USA har ingenting å holde over oss, en trussel om invasjon er og tom, fordi at samtlige Norden land, ville kommet til vår beskyttelse. og USA er bare mektige hvis de kan true med atomvåpen. bare se hvilken soldatmangel de har nå, så et lite filleland som Irak klarer å tappe USA for så mye resurser, hvordan ville ikke da VI klare oss. Så fremdeles så bøyer vår statsminiser seg i støvet, nå skal det sies at Stoltenberg har en kvassere utenrikspolitikk, mot amerikanerene, enn det Bondevik hadde. Men hvorfor KREVER vi ikke at USA boter for sine GROVE brudd på: Menneskerettighetene, FN's barnekonvensjon, og Genéve konvensjonene. vel la USA som nasjon være i fred, men i det minste arrestér regjeringen OG kongressen+senatet, og dra dem for en internasjonal tribunal, og få dem sendt vekk til guantanamo basen, der de har sendt barn UNDER 16 år, samt uskyldige sivilie, både fra afghanistan, og Irak, men og av egne borgere, og briter, arrestert som terrorister når de jobbet som hjelpearbeidere. Vi vet at dette er sant, men vi gjør ingenting. USA kjører russland inn i et hjørne når de nekter russernes medlemskap i WTO. USA trenger å gå hjem, og BLI der til neste århundre har ankommet, kanskje da de har modnet seg nok. Er vi virkelig redde for amerikanerne?? kan de skade oss?? Har de viljen til å gå til krig mot oss bare fordi vi sier "NOKK ER NOKK!!"?? Skal vi sitte stille å la oss bli USAs kjæledegge?? ikke engang når det var tusenvis av protestanter i Oslo, og resten av verden var det millioner, som protesterte mot krigen, men Bondevik sendte oss til krig hånd å hånd med noen av dette århundrets største krigsforbrytere, til og med Kina er mer libirale, og har vist mer respekt for menneskeretttighetene enn det USA har gjort. 11. september er ikke en unnskyldning, eller grunnlag nok til å begå regelett brudd på internasjonale traktater, lover, og rettigheter. og ikke minst invasjon av et NESTEN uskyldig land. Stoltenberg bør bryte all diplomatisk kontakt med USA, sette en handelsboikott, og erlære USA "off limits" for normenn. og gi amerikanerene et ultimatum: Gi over Irak, og afghanistan til sine rettmessige demokratisk valgte ledere, og kreve ALLE fanger tatt etter 11 september utlevert til sine respektable land. Frykten for terrorisme er blitt blåst ut over alle proposjoner, men hvorfor bryr vi oss om amerikanere dør fordi amerikanerene er så dumme at de ikke stopper en dyslektisk galning som de IKKE har valgt til å bli president. "jeg hadde et poeng" aaah... : USA har ikke rett, grunnlag, behov, eller lov til å begå de krigsforbytelsene de gjør nå, og vi må gå frem som et eksempel å kreve USA's ledelse dratt inn for en krigsforbryterdomstol. Lenke til kommentar
Myagos Skrevet 17. desember 2007 Del Skrevet 17. desember 2007 (endret) Så USA har ingenting å holde over oss, en trussel om invasjon er og tom, fordi at samtlige Norden land, ville kommet til vår beskyttelse. og USA er bare mektige hvis de kan true med atomvåpen. bare se hvilken soldatmangel de har nå, så et lite filleland som Irak klarer å tappe USA for så mye resurser, hvordan ville ikke da VI klare oss. Glad ikke du er utenriksministeren vår for å si det på den måten her er det masse kunnskapsløshet. For det første tror du virkelig Sverige, Danmark og Finnland hadde gått til angrep på USA og hjulpet oss hvis vi hadde provosert USA så jævlig at dem hadde angrepet oss, noe som også er helt usannsynelig? Det er også smålurt og lese litt krigshistorie før du ytrer deg. Hvis USA ville kunne dem enkelt laget parkeringsplass av Irak. Ser du ikke at USA prøver å hjelpe til med gjenoppbygging av Irak og rekrutere nok politi og sette inn en demokratisk regjering så irakerne kan klare seg selv på egen hand? Krigen er over for lenge siden, det er fredsprossessen som er den vanskligste delen. Så fremdeles så bøyer vår statsminiser seg i støvet, nå skal det sies at Stoltenberg har en kvassere utenrikspolitikk, mot amerikanerene, enn det Bondevik hadde. Men hvorfor KREVER vi ikke at USA boter for sine GROVE brudd på: Menneskerettighetene, FN's barnekonvensjon, og Genéve konvensjonene. vel la USA som nasjon være i fred, men i det minste arrestér regjeringen OG kongressen+senatet, og dra dem for en internasjonal tribunal, og få dem sendt vekk til guantanamo basen, der de har sendt barn UNDER 16 år, samt uskyldige sivilie, både fra afghanistan, og Irak, men og av egne borgere, og briter, arrestert som terrorister når de jobbet som hjelpearbeidere. Vi vet at dette er sant, men vi gjør ingenting. USA kjører russland inn i et hjørne når de nekter russernes medlemskap i WTO. USA trenger å gå hjem, og BLI der til neste århundre har ankommet, kanskje da de har modnet seg nok. Her var det jævlig mange anklager uten et fnugg av bevis eller en eneste link. Er vi virkelig redde for amerikanerne?? kan de skade oss?? Har de viljen til å gå til krig mot oss bare fordi vi sier "NOKK ER NOKK!!"?? Skal vi sitte stille å la oss bli USAs kjæledegge?? ikke engang når det var tusenvis av protestanter i Oslo, og resten av verden var det millioner, som protesterte mot krigen, men Bondevik sendte oss til krig hånd å hånd med noen av dette århundrets største krigsforbrytere, til og med Kina er mer libirale, og har vist mer respekt for menneskeretttighetene enn det USA har gjort. 11. september er ikke en unnskyldning, eller grunnlag nok til å begå regelett brudd på internasjonale traktater, lover, og rettigheter. og ikke minst invasjon av et NESTEN uskyldig land. Her lukter det hjernvasking lang vei. Stoltenberg bør bryte all diplomatisk kontakt med USA, sette en handelsboikott, og erlære USA "off limits" for normenn. og gi amerikanerene et ultimatum: Gi over Irak, og afghanistan til sine rettmessige demokratisk valgte ledere, og kreve ALLE fanger tatt etter 11 september utlevert til sine respektable land. Artig å se deg komme med disse tiltakene etter å ha brukt halve innlegget ditt til å kritiserer USA sine diplomatikunskaper. Må også dessverre kunngjøre at Saddam som var den siste demokratiske valge lederen med 100% oppslutning nå er død, henrettet av Irakerne for massemord på befolkningen, så det blir litt vansklig å gi han lederskapet tilbake. Taliban og Al-Qaida derimot jobber for fullt og det er bare å gå på sidelinjen og heie! Frykten for terrorisme er blitt blåst ut over alle proposjoner, men hvorfor bryr vi oss om amerikanere dør fordi amerikanerene er så dumme at de ikke stopper en dyslektisk galning som de IKKE har valgt til å bli president. "jeg hadde et poeng" aaah... : USA har ikke rett, grunnlag, behov, eller lov til å begå de krigsforbytelsene de gjør nå, og vi må gå frem som et eksempel å kreve USA's ledelse dratt inn for en krigsforbryterdomstol Drep amerikanerne !!! De er så dumme!! Saklig fjortissmentalitet... Nei det er masse dritt man kan si om USA før hatten detter av, men jeg tror jeg aldri har møtt en med så ekstreme holdninger og et så sterkt menneskehat som det du har. Her er det hjernvasking som har skjedd over lang tid og jeg håper inderlig at det bare er et trolleinnlegg. Endret 17. desember 2007 av Myagos Lenke til kommentar
Rampage Skrevet 17. desember 2007 Del Skrevet 17. desember 2007 *Pet the bunny* Seems like the only thing worth doing... De har ikke rett nei, men de har makt, og den makten har vært og er vår sikkerhet. Eksporten vår er rettet mot EU, ikke i så stor grad USA (rundt 5%). Så vi har ikke noen reelle sanksjonsmuligheter. Men good luck med å kvitte seg med vår største alliert og vår sikkerhetspolitikk Lenke til kommentar
guardianpegasus Skrevet 17. desember 2007 Del Skrevet 17. desember 2007 Kan vel ikke påstå at Norge legger seg langflat for USA. Tvert imot. Men USA er faktisk den ene allierte vi kan stole på, og vi har sammenfallende interesser på de fleste områder. Dessuten "står Norge imot USA" på mange områder. Selv latterlige områder som Mulla Krekar, som for lengst hadde vært sendt til Guantanamo om det var opp til de fleste av oss, vil jeg tro... Lenke til kommentar
frankhaugen Skrevet 18. desember 2007 Forfatter Del Skrevet 18. desember 2007 Jeg bør kanskje kommentere på min kommentar, men jeg var i aldeles dårlig humør, så jeg dro nok meningene min LITT langt... og nei jeg er ikke hjernevasket. Jeg er faktisk 100% for at afghanistan skulle invaderes, jeg er enig i at terrorisme er et problem som verdensamfunnet bør gjøre noe mad, men USAs eventyriske imperialisme er derimot ikke aksepatabelt. og det jeg ville få klart fram var at en sterk nasjon som Norge må slutte å "kose" med USA, som til gjengjeld har sterkt gått ut og kaldt oss en nasjon, som støtter onskapens akse, dette er fordi fem av våre største selskaper, ett av dem statseid, har forretninger med land som Iran, og andre oljestater som StatoilHydro har interesser i. Samtidig sier også amerikanske myndigheter at vi må forandre lovene VÅRES fordi deres maktelite taper penger på at 95% av alle nordmenn med en PC hjemme laster ned pirat-programvare, spill, musikk, video, og lignende. Vi kritiserer amerikanske myndigheter internt, men vi snakker ikke så høyt hos FN. forresten ingen snakker høyt i FN mot US, Kina, Russland, og et par andre land med vetorett, merkelig det der... Jeg er lei av å høre på kristne konservative, (noe jeg ikke mangler rundt meg, siden bedehus/per innbygger ratioen er større enn leger/per innbygger ration, i min landsdel), som hedrer Bush for å "ENDELIG SETTE EN STOPPER FOR DJEVELDYRKELSEN", så i deres øyne er USA hellige og imune mot feil, fordi de leder et korstog mot "ondskapen". Jeg tuller ikke med dette jeg har hørt disse såkalte "predikanter av guds sanne ord" noen så forskrudde personligheter at de leser bare selektive linjer i bibelen slik en gjorde han leste: "kvinnen tilhører mannen", dette står i bibelen, og brukes i antifeministiks propaganda, men hvis man avslutter verset står det på neste linje: "og mannen tilhører kvinnen". Dette er jeg vokst opp rundt og jeg er langt fr hjernevasket. jeg er: sint, patriotisk, fem parti til venstre for FRP, og litt oppgitt over vårt lederskap som ALDRI tørr å stå opp. Når muhammed karikaturene skapte så oppstyr tørte ikke Norge å kjempe for vår rett til en fri presse. Vi trenger sterk lederskap som tør å stå opp for Norge. I tillegg, så må jeg forsvare fakta, jeg påstod ingenting i min opprinnelig posting, men jeg fortalte den værste faktaen, og balanserte den ikke. men jeg skrev ikke noe som ikke har blitt skrevit i amerikanske aviser, aller vist på nyhetene i USA, derimot om det er sant som blir påstatt at skjer i guantanamo? vel, spør de som har blitt holdt der og sluppet fri. regjeringstoppene i US svarer bare, når spurt om hvordan fangene blir behandlet på guantanamo, at USA er i krig og i krig må av og til ekstreme middler til for å beskytte et land. Det ble kommentert at det ikke var et fnugg av bevis, vel sett deg/dere ned å kikk gjennom videoene fra FN's debatter om disse sakene, og les avisartikler i New York Times, Newsweek, osv... Jeg er enig at jeg ikke burde være utenriksminister, jeg har for kort lunte, men jeg kunne tenkt meg å sittet på stortinget slik at noen litt mer radikale holdninger til ting kom fram og ikke bare kald kjedelig retorikk, som er veldig nøytra TIL DERE SOM BARE SLANGER DRIT: Mine politiske innlegg er somregel demogori, for å få en HET debatt igang, og ikke for å bli personlig angrepetet. jeg angrep vel og merke en nasjon, og vårt lederskap, (et lederskap jeg er fornøyd med på all annen politikk), jeg vil ha diskusjon, og ikke små kommentarer som sier at du er uenig, eller kaller meg hjernevakset; (råd til dere som har til vane å slenge drit om folk, det er VELDIG lett å bli dømt for ærekrenkelse her i landet:P). Jeg vil ha meninger med begrunnelse, slik man skal gi når man skriver en artikkel/innlegg, eller har ikke alle av dere som har skrevet til nå mer en ungdomskolenorsk?? Lenke til kommentar
frankhaugen Skrevet 18. desember 2007 Forfatter Del Skrevet 18. desember 2007 Kan vel ikke påstå at Norge legger seg langflat for USA. Tvert imot. Men USA er faktisk den ene allierte vi kan stole på, og vi har sammenfallende interesser på de fleste områder. Dessuten "står Norge imot USA" på mange områder. Selv latterlige områder som Mulla Krekar, som for lengst hadde vært sendt til Guantanamo om det var opp til de fleste av oss, vil jeg tro... Hvor står vi imot USA?? vi nekte å utlevere Amerikanske statsborgere som soner fengselstraff i Norge. Vi later som om at vi ikke hører at amerikanske plateselskaper vil flå oss for vår nedlasting av deres sanger. Vi liker ikke at amerikanerene vi ha krekar, men vi vil ikke at han skal bli torturert for han er fortsatt et menneske, selv om han har deltatt i terror nettverk. og vi kritiserer USA for klimautslippene deres, og deres mangel på deltagelse i SAMTLIGE klimaavtaler, men hva slags saker er dette? jo banale saker som ikke er viktige, jo klima er viktig, men at norge er med i et kor av 100 andre nasjoner som kritiserer USA for deres klimautslipp så er det ikke akkurat å stå opp imot USA er det vel?? Vi har faktisk ganske mange allierte, vi har norden som står med oss, skandinavia vil stå sammen på godt og vondt unansett hva som måtte skjer, men NATO er vårt eneste forsvar mot Russland, som og nå er nesten en alliert, vi er hvertfall forettningspartnere, noe som forresten VAR trass mot usa som sa at det var illojalt av Norge og Frankrike å jobbe med en fiende av deres "nærmeste" allierte. Og når har Norges og USAs interesser vært sammenfallende?? ikke siden 2. verdenskrig, har vi hatt felles mål. Og ikke nok med det, USAs veto mot russlands medlemskap i WTO setter Norsk sikkerhet på spill, siden Norge er det landet Russland enklest, billigst, og raskest kan okkupere og stjele, penger, og ressurser fra, så USAs handlinger har satt oss i større fare, og ikke bare den ene tingen har gjort det, siden vi støtter USA så blindt, har bin laden nevnt Norge som et terrormål, og inkudert oss i deres jihad. samtidig står vi sammen med USA i Iraq hvor folk ser på USA som en overgriper, også deres allierte blir sett på slik. Så ikke si at USA tenker på andre enn USA... Tror du virkelig at mesteparten av befolkningen av Norge ønsker at Mullah Krekar skal bli sendt til guantantmo bay, for å bli torturert? selvsagt, så kommer det ann på om tror på de 30 eller noe personene som har blitt holdt der uten grunn, og deres vitnesbyrd om hva som foregikk... Lenke til kommentar
Q-melk2 Skrevet 18. desember 2007 Del Skrevet 18. desember 2007 (endret) I dag blir Norsk politikk påvirket av tre tin: 1 EU, 2 Russland, 3 USA, prioriteringen er irrelevant. Men hvorfor er det så viktig å bligjør amerikanerene? DET ER IKKE DET. kanskje de vil true oss med å slutte å kjøpe olje av oss, men tre dager uten olje fra Norge og USA får en tidobling i bensinprisene. USA kjøper ikke olje fra Norge. De importerer det meste av oljen sin fra Canada og Mexico. Endret 18. desember 2007 av Q-melk2 Lenke til kommentar
Pricks Skrevet 18. desember 2007 Del Skrevet 18. desember 2007 Så USA har ingenting å holde over oss, en trussel om invasjon er og tom, fordi at samtlige Norden land, ville kommet til vår beskyttelse. Lenke til kommentar
ArmenMinAU Skrevet 18. desember 2007 Del Skrevet 18. desember 2007 Hvorfor skal vi egentlig stå imot USA? Skjønner ikke helt poenget. Dette er akkurat det samme pjattet som ungdomskommunistene/hippiene kommer med daglig. Lenke til kommentar
held hofftage Skrevet 18. desember 2007 Del Skrevet 18. desember 2007 hehe. agree på den ArmenminAU Lenke til kommentar
Crex Skrevet 18. desember 2007 Del Skrevet 18. desember 2007 hvorfor stå opp mot USA? hvis du vil overleve, så punkt en blir sterkere enn andre, og siden de norske politikerne gjør ganske lite for at vi skal styrke millitæret så er det et dårlig punkt.. punk to, bli med de sterke.. og slik vi fører politikken vår i dag, så er det det beste valget.. okei.. raksjonene mot dette innlegget, er slik som,, det er feil.. usa er dumme, men hva kan vi gjøre med det... er er akkurat det samme med feks. munkene i burma eller hviken land det var.. la oss gå i rødt en dag for å støtte dem!!.. hva hjelper det? det hjelper de munkene ingen ting.. det er slik man gjør det i norge.. blir opprørt av en sak.. kjøper en pin eller no også er saken glemt... jeg stemmer i hovedsak for å bli sterkere selv, men når det ikke er et valg nå i dag... så stemmer jeg: overlevelse Lenke til kommentar
guardianpegasus Skrevet 19. desember 2007 Del Skrevet 19. desember 2007 Så for å overleve som nasjon og folk som må vi bygge et militære som kan stå imot verdens eneste supermakt, og vår eneste alliert som ville kommet til vår redning? Det her henger ikke på greip. Lenke til kommentar
Ockham Skrevet 19. desember 2007 Del Skrevet 19. desember 2007 Aldri før har noen brukt så mange bokstaver på å si så lite. Vi får håpe at DVD-Jon ikke blir utlevert ihvertfall, sammen med Mullah Krekar. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå