Gå til innhold

Hvilekn hard-disk er best?

DTW

Anbefalte innlegg

Enda et dumt spørsmål..håper bare noen med peiling gidder å hjelpe meg?! :roll:

Skal bestille meg ny hard-disk (venter bare på et bra tilbud)!Men hvem lønner det seg og kjøpe? tenkte meg en Western Digital 120GB SE..(8mb cache)Støy har ikke så veldig mye å si..men den bør være rask og helst stabil.

DVS. veldig lav sjanse for at den crasher

Thunderbird 1000 :D

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Da tenkte du rett, gå for den du

WD er så og si den beste IDE Hden ute på markede, men er du ute etter det lille ekstra ved store overføringer av filer og har ata 133 kontroller, så begrenser vel valgene seg? Mener maxtor har ata 133 og da burde du satse på den.

Selv har jeg bare WD, ikke noe problem med den.

Maxtor og WD er de to merkene som er de ledende HD produsentene på markede. Eneste forskjell mellom disse to er ATA 100/133 og at Maxtor utvikler endel mere varme en WD.

Lenke til kommentar
Personling hadde jeg gått for en Seagate Barracuda V 120gb med 8mb cache  :-D

WD har rykte for å bråke verre enn flymotorene til SAS, mens Seagate alltid har vært stille og rolige disker ..

Alle klager på WD sine disker om støy? Seagate Barracuda ATA V 120GIB har -37.8, IBM Deskstar 180GXP 180GIB har -40.1, Western Digital Caviar WD2000JB 200GIB har -45.5, Western Digital Caviar WD1000BB 100GIB har -47.1.

Må si at eg trudde det ville være større forskjell, eg har WD1000BB og hører den ikke. Men eg vil ikke ha en seagate bare på grunn av at den er 10db mindre støy. Seagate er ikke den raskeste heller, men sier ikke at eg aldri vil kjøpe en? (the V is not a breakneck speed leader)

Lenke til kommentar
Western Digital xxxGB S-ATA150 10.000 o./min 8 MB Cache

Denne disken du tenker på er ikke større enn 36,7 GB og heter Raptor?

Men den er nok det feteste du får nett nå! Men ALTFOR liten.

WD 120GB SE er et meget bra valg. Har 2 av de selv og de er så stabil som du får de! Var lei av IBM's ustabilitet etter 4 harddisk crash! WD har aldri sviktet meg!

-Chief- :woot:

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-QqZexW9o

Et godt valg. WD hadde mye støy før men det hadde de fleste andre også helt til Seagate produserte en "silent" versjon. Nå har de fleste denne i sine nye HD'r. Og nesten alle HD'r uansett produsent er i for seg ganske like. WD HD'r har ett år ekstra garanti tid på sine Special Edition disker(8MB cache)

Lenke til kommentar

Har selv en del erfaring ved bruk av WD, Seagate, Maxtor & IBM. Skal jeg være dønn erlig, så:

Gå for WD om du vil ha ytelse, og temp & lyd ikke er SÅ viktig. WD støyer ikke så fælt som mangle vil ha det til... Mer eller mindre en vanesak.

Gå for Seagate om du vil ha stillegåendes saker, men med noe mindre hastighet enn WD. Tempen er også smud selvsagt =)

Maxtor har en ytelse tilnermet WD, men har et rykte på seg å være litt varme.

IBM om du vil ha en billig disk. MEN det ER en god del større sjangse for at den kræsjer, selv om det problemet først og fremst gjalt tidligere serier.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...