vi3t Skrevet 17. desember 2007 Del Skrevet 17. desember 2007 (endret) Alle telefoner, har jeg lest at, fra telenor har flash funksjon av. Altså menyen som skal være fra produsenten, Golden Record f.eks., skal ha menyer som flasher og har anderledes ikoner. Sendte telenor en melding om dette, og de sa jeg skulle til nærmeste forhandler så de skulle fikse dette til meg. Jeg gikk da til nærmeste forhandler og selvfølgelig måtte de være ganske uviten på dette.. de bare.. "Nei, dette er jo normalt. Skal jeg vise deg på en av våre eksempler?".. herremin sier jeg bare.. hva rett har jeg her? jeg kjøpte telefonen rundt 6-7 mnd siden =p all hjelp takkes på forhånd. Menyen skal sees sånn ut: (ved 2:06) På den som jeg har er som det som er på starten... ( ved 0:01-05 ) Endret 17. desember 2007 av vi3t Lenke til kommentar
Athikez Skrevet 17. desember 2007 Del Skrevet 17. desember 2007 Gå til plassen der du kjøpte mobilen og be de fjerne telenor menyen(software) og legg inn oppdatert versjon av orginal software inn på mobilen. Dette tror jeg faktis at du kan kreve, er ikke helt sikker men prøv Lenke til kommentar
Fin Skjorte Skrevet 17. desember 2007 Del Skrevet 17. desember 2007 Gå til plassen der du kjøpte mobilen og be de fjerne telenor menyen(software) og legg inn oppdatert versjon av orginal software inn på mobilen. Dette tror jeg faktis at du kan kreve, er ikke helt sikker men prøv Min tidligere w810i hang seg og da snakket jeg med en reperatør for SE. Han sa de ikke hadde anledning å ta vekk netcom softwaren, selv om telefonen måtte reinnstalleres. Lenke til kommentar
Athikez Skrevet 17. desember 2007 Del Skrevet 17. desember 2007 Gå til plassen der du kjøpte mobilen og be de fjerne telenor menyen(software) og legg inn oppdatert versjon av orginal software inn på mobilen. Dette tror jeg faktis at du kan kreve, er ikke helt sikker men prøv Min tidligere w810i hang seg og da snakket jeg med en reperatør for SE. Han sa de ikke hadde anledning å ta vekk netcom softwaren, selv om telefonen måtte reinnstalleres. Har alltids lurt på dette. Kjipe greier at de legger til deres program type i mobilen, og du som forbruker ikke får bedskjed om dette før du merker dette selv. Kan jo være at de ikke kan fjerne deres software pga av bindingstid? Ta en titt her: http://unlockshop.no/unlock.php?modell=SE_W660i Lenke til kommentar
Fin Skjorte Skrevet 17. desember 2007 Del Skrevet 17. desember 2007 Har vel lovt til å gjør det, men kanskje repratørene føler seg noe mer lojal til netcom/SE da det er de som er kundene deres og strengt tatt ikke meg. Lenke til kommentar
Athikez Skrevet 17. desember 2007 Del Skrevet 17. desember 2007 Har vel lovt til å gjør det, men kanskje repratørene føler seg noe mer lojal til netcom/SE da det er de som er kundene deres og strengt tatt ikke meg. Tror det jeg også. Det finnes mange folk som tror at de kun kan bruke Telenor/netcom på slike mobiler. Da jeg jobbet som telefonselger for Telenor så solgte jeg endel mobiler til nye og gamle kunder. De gamle kundene trodde at de måtte ha telenor pga telenor menyer på mobilen. Mange som ikke har så mye kunnskap når det gjelder dette, telenor og netcom bruker nok denne fordelen for å ta vare på kundene sine. Går sikkert å fjerne softwaren ved å ta kontakt direkte med SE. SE kundesenter Norge Lenke til kommentar
Lurifaksen Skrevet 17. desember 2007 Del Skrevet 17. desember 2007 Kan jo være at de ikke kan fjerne deres software pga av bindingstid? Så vidt meg bekjent er det kun hovedverkstedene til SE som har anledning til å flashe telefonen med hvilken som helst software (tror for øvrig likevel ikke at dette er noe de gjør på forespørsel). Telefonen trenger for øvrig ikke en gang å flashes - også Telenor/Netcoms telefoner har allerede flash menyene liggende på telefonen - de er bare deaktivert og kan ikke aktiveres uten å hacke Lenke til kommentar
vi3t Skrevet 18. desember 2007 Forfatter Del Skrevet 18. desember 2007 Gå til plassen der du kjøpte mobilen og be de fjerne telenor menyen(software) og legg inn oppdatert versjon av orginal software inn på mobilen. Dette tror jeg faktis at du kan kreve, er ikke helt sikker men prøv vel det har seg slik at jeg kjøpte telefonen min direkte fra telenor sin side.. så å sende inn til "butikken" vil bli litt vanskelig.. jeg sendte en ny mail, for jeg fikk nye oppdateringer på mobilen, for å sjekke om de har forandret sin mening om å ha flash av som standard på telefonen, som jeg tidligere har lest at de hadde det og skal fjerne det(husker barei kke siden, var her på diskusjon.no jeg hørte om dette). Lenke til kommentar
With Odin on my side! Skrevet 3. januar 2008 Del Skrevet 3. januar 2008 Den 3 August 2006 ble det skrevet en artikkel, hvor Telenor lovet å fjerne disse sperrene, det har snart gått to år, og gjett hva! De har enda ikke klart det! Haha, er bare til å le av! At det går an å være så sløve, og bare den lille bakatellen som ikke hjelper dem en gang, tror ikke flere velger telenor på grunn av "ENTRY"! Artikkelen finner du her Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå