Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

SHDSL eller ADSL?

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Telenor sin ADSL er full duplex.

vet du hva full duplex vil si?

tviler for at adsl = full duplex.

veit det ikke, skrevet det i en annen post, hvis du hadde tatt deg tid villle du ikke skrevet denne teite posten. Lest det på Online.no

Siden en fyr skrev at ADSL ikke er full duplex!

Lenke til kommentar
Jeg håper at du ^Henriko^ ikkje er journalist, for du er elendig til å forklare hva du mener. Eller så er du bare en kverulant.

Morsomt at det viste seg at alle var enige da.

For all del... Tror bare jeg holder meg unna det forumet her jeg... Nå husker jeg plutselig hvorfor jeg slutta med det forrige gang :p

Lenke til kommentar
In telecommunication, duplex communication means that both ends of the communication can send and receive signals at the same time. full-duplex communication is the same thing. half-duplex is also bidirectional communication but signals can only flow in one direction at a time. Simplex communication means that communication can only flow in one direction and never flow back the other way.

Det med half duplex er etter det jeg har forstått at nettverkskortet sender pulser ut og motar, men det kan bare mota elelr sende derfor er det som om du skal få to lamper til å virke der du har en bryter som når den står av så lyser den ene og nården står på lyser den andre, og hvis du vipper fort nok lyser begge (nesten)

Simplex derimot er slik som en walkie talkie, trykker på en knapp for å sende og slipper o du skal mota, går ikke ann å gjøre begge deler samtidig (går sikkert ann nå med noen dyre men det ødelegger poenget)

Har jeg forstått rett????????????? :shrug:

Lenke til kommentar

ehm.. dere har komme litt på vill spor her... :p

Jeg skal ha meg ny internett tilkobling når jeg skal flytte snart, men er i tvil om SHDSL eller ADSL. Jeg spiller en god del over internett. hva er egentlig forskjellen på dem? hvilken burde jeg velge ? Er det MYE

forskjell på pingen med en ADSL: 1024/512 og SHDSL: 1160/1160 i feks CS.. ? :woot:

Lenke til kommentar
Nei nei nei, simplex er walkie talkie.

Hmm.. blir det riktig da? Walkie Talkie sender jo begge veier, men de har ingen mulighet til å ta imot samtidig som de sender. Ta et annet eksempel da. Det finnes to typer hansfree til mobiltelefoner. Full duplex (vanlig) og halv duplex (eldre type, bare en som kan snakke om gangen, den andre stemmen kuttes ut).

Lenke til kommentar
Jeg gikk ikke noe ned i ping fra bytte av adsl til sdsl.. ligger ca. på 60 oO

Da har du no feil med linja di iaff, jeg vet at med å bytte fra adsl til sdsl får man bedre ping, og ikke minst mindre hops, det vil si at du er innom mindre sentraler, slikt catchcom opperer. I tillegg til at dem leverer statisk IP.

Nei, jeg bor i nordnorge.. sdsl og adsl er ikke forskjell her oppe på ping.

Linja mi fungerer fint den, men alle jeg kjenner med SDSL her oppe ligger på samme nivå 50++.

Men vet om folk sør på som har 10-20 ping, norland som bare er fucked :p

Lenke til kommentar

Simplex derimot er slik som en walkie talkie, trykker på en knapp for å sende og slipper o du skal mota, går ikke ann å gjøre begge deler samtidig (går sikkert ann nå med noen dyre men det ødelegger poenget)

Har jeg forstått rett?????????????

Ikke helt.

Simplex blir omtrent som en ringeklokke, signalet kan bare gå en vei til enhver tid. (beste eksemplet jeg kom på i farta.)

Half duplex blir som en walkie talkie, signalet kan gå begge veier, men ikke samtidig.

Full duplex blir som en telefon, signalet kan gå begge veier også samtidig.

Lenke til kommentar
ehm.. dere har komme litt på vill spor her... :p

Jeg skal ha meg ny internett tilkobling når jeg skal flytte snart, men er i tvil om SHDSL eller ADSL. Jeg spiller en god del over internett. hva er egentlig forskjellen på dem? hvilken burde jeg velge ? Er det MYE

forskjell på pingen med en ADSL: 1024/512 og SHDSL: 1160/1160 i feks CS.. ? :woot:

Tviler på at forskjellen er stor hvis du ikke kjører P2P samtidig som du spiller eller noe. Så lenge det ikke uploades mye fra maskinen din burde det ikke være stor forskjell. Går sjelden over 50 i ping på CS med NGT ADSL'n min.

nVIDIAsucks hevder at ping kommer ned i 5-6 med SHDSL, men det høres heller tvilsomt ut, med mindre du sitter på servern. Så lav ping er da vel ikke normalt i lan engang.

Lenke til kommentar

Ikke helt.

Simplex blir omtrent som en ringeklokke, signalet kan bare gå en vei til enhver tid. (beste eksemplet jeg kom på i farta.)

Half duplex blir som en walkie talkie, signalet kan gå begge veier, men ikke samtidig.

Godt, var det jeg trodde :)

Lenke til kommentar

Ikke helt.

Det var det jeg prøvde å forklare, men takk for at du ryddet skikkelig opp i hodet mitt nå. Nå sitter det godt nok til neste diskusjon med venner

Lenke til kommentar

Hvorfor får man ikke 16 kB/s upload med Telenors 128kbits upload linje.

Skal bli det teoretisk sett da 128/8 er 16

Downloaden som f.eks er 384kbits blir jo 48 kB/s og stemmer teoretisk.

Hvorfor får man da kun 12-13kB/s upload uten og ha noen belastning på Dl?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...