Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

SHDSL eller ADSL?

Anbefalte innlegg

Jeg skal ha meg ny internett tilkobling når jeg skal flytte snart, men er i tvil om SHDSL eller ADSL. Jeg spiller en god del over internett. hva er egentlig forskjellen på dem? hvilken burde jeg velge ? Er det MYE

forskjell på pingen med en ADSL: 1024/512 og SHDSL: 1160/1160 i feks CS.. ?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Telenor sin ADSL er full duplex.

Er du stein eller?

Telenor sin ADSL er HALF DUPLEX, vis man tenker seg om er det ikke half duplex engang mere noe som quart duplex, men ikke no som heter det så man forholder seg til half duplex. Tror ikke du vet hva full duplex er engang.

Lenke til kommentar

Er du stein eller?

Telenor sin ADSL er HALF DUPLEX, vis man tenker seg om er det ikke half duplex engang mere noe som quart duplex, men ikke no som heter det så man forholder seg til half duplex. Tror ikke du vet hva full duplex er engang.

Full Duplex er evnen til å sende i begge retninger samtidig. Half Duplex kan bare sende enten opp eller ned.

Selfølgelig er ADSL Full Duplex, noe annet ville være høl i huet.

PS: Neste gang du uttrykker deg om noe du tydeligvis ikke har peiling på, så vær snill å oppføre deg litt mer høflig.

Lenke til kommentar

Er du stein eller?

Full Duplex er evnen til å sende i begge retninger samtidig. Half Duplex kan bare sende enten opp eller ned.

PS: Neste gang du uttrykker deg om noe du tydeligvis ikke har peiling på, så vær snill å oppføre deg litt mer høflig.

Takk for støtten, har ikke mye peiling på det med duplex.

Men har lest på www.Online.no at de har full duplex.

Lenke til kommentar

Tror nok problemet er at Telenor har gjerne litt liten uploadkapasitet på linjene sine i forhold til f.eks. NGT. Hvis du da laster opp en fil med la oss si 14kB/s, så er mesteparten av uploaden brukt opp. Pga dette får ikke downloaden din mulighet til å sendekontrollpakker ut like raskt, dermed synker downloaden din. Bare en tanke.

Når alt kommer til alt er vel egentlig problemet knyttet opp mot multiplexingen Telenor bruker. TDM hvis jeg ikke husker helt feil. Tidsluken som brukes for upload er veldig liten...husker ikke helt hvordan dette funker. Lenge siden jeg lærte dette på skolen.

Lenke til kommentar

Er du stein eller?

Nei, Full duplex er når hastigheten opp og ned er lik, (symetrisk)

Imotsetning til ADSL som asymetrisk, det er half duplex, halv upload en hva download er.

Lenke til kommentar
Jeg gikk ikke noe ned i ping fra bytte av adsl til sdsl.. ligger ca. på 60 oO

Da har du no feil med linja di iaff, jeg vet at med å bytte fra adsl til sdsl får man bedre ping, og ikke minst mindre hops, det vil si at du er innom mindre sentraler, slikt catchcom opperer. I tillegg til at dem leverer statisk IP.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...