Saykin Skrevet 17. desember 2007 Del Skrevet 17. desember 2007 (endret) Jeg veier en del, rettere sagt 115kg. Jeg er 19 år og er 184cm høy, så det får meg ikke til å se direkte feit ut, men det betyr ikke at jeg er fornøyd med hvordan jeg ser ut. Jeg er helt håpløs når det gjelder å forandre livstilen min, jeg prøver, men ender opp på samme gamle rute igjen. Jeg vet ikke hvorfor (det er ikke fordi jeg tror at jeg kan spise som jeg gjorde før fordi jeg mista et par kilo og kunne beholde den nye vekta). Kan vel si at jeg liker mat som smaker, om det er sunt eller usunt. Har i det siste bytta ut risen og potetene med salat med en eller annen kjøttprodukt på siden (eller blir salaten på siden?), som biff, kylling bryst/lår (uten skinnet). Til frokosten har jeg gått over til en grovere brød type og litt sunnere pålegg som røkt fisk, sild i tomatsaus (eller hva slags fisk det er ), kylling skinke eller servelat. Har lignende ting til lunsj, mens som kveldsmat så blir det noe smått og enkelt som rett i koppen eller 2 skiver med noe pålegg. Blir fastfood noen ganger med vennene mine, men det har blitt mye mindre enn det var før (ca 1-2 ganger i uka), nå er det vel 1-2 ganger i måneden. Maten har blitt mye sunnere, da mangler det bare å trene da. Her kommer det store problemet, jeg finner ikke tid eller motivasjon til å trene. Jeg vet ikke hva jeg skal gjøre, moren min har blitt skikkelig frustrert og var redd for helsen min for en stund sida. Ikke nå lenger da, men hun syns at siden jeg har kommet så langt med maten jeg spiser som er mye sunnere enn det var før, så kan jeg likegodt gå hele veien og begynne å trene for å brenne av de kiloene jeg ikke trenger. Komme ned til 95-100kg (heller muskler enn fett) og jeg er enig med henne og gjør alt jeg kan, men treninga er det dårlig med. Vet ikke hva jeg skal gjøre, penger har jeg og kan godt betale i måneden for å trene på et treningstudio, men hva er poenget når motivasjonen ikke er der. Jeg hadde begynt å trene i noen måneder før sommerferien, på svømmehallen. Hadde skikkelig kommet inni det og gjort det til en vane, men siden de holder stengt på sommern så datt jeg helt ut av det. Tok mye viljestyrke for å starte å trene og gjøre det til en vane jeg likte (følte meg mye bedre på den tida), men nå vet jeg ikke om jeg greier det igjen. Huff, for en rotete post, men jeg trenger hjelp til ting jeg kan gjøre hjemme for å komme inn i det. Med tanke på at jeg også jobber så blir det så vanskelig å finne riktig tidspunkt (dårlig jobb tider, enten fra 0930 til 1400 eller fra 1400 til 1930) og jeg blir som regel ganske sliten på jobben siden jeg ikke er i særlig form. Takker for svar og tips på forhånd! Endret 17. desember 2007 av Saykin Lenke til kommentar
Athikez Skrevet 17. desember 2007 Del Skrevet 17. desember 2007 Regner med at du bruker endel tid her på forumet her. Det du kan gjøre er å bruke halvparten av tiden som du bruker inn på forumet til å trene så blir det bedre livstil Skal du trene, så blir alltids mer motiverende å ha en kompis som du kan trene sammen med. Slik at dere kan støtte hverandre osv.. Start enkelt med å ta joggeturer, arm hevninger, situps osv.. Deretter så kjøper du enkle vekter som du kan trene armer, håndledd osv. Når du har kommet i riktig rute, kan du begynne på treningssenter og få en treningsplan hos dem. Og det er viktig at du tar en tak når du kommer til grensepunktet, lett å dette av her. Lenke til kommentar
-Eriksen Skrevet 17. desember 2007 Del Skrevet 17. desember 2007 Jeg ville ha anbefalt og melde seg inn på ett treningsenter med en gang, da det er mye mer motiverende og holde på i ett studio enn hjemme i stua, + at du får verdifull treningsveiledning Ulempen er at det koster endel, men det er absolutt verdt det:) Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå