Fritz0r Skrevet 17. desember 2007 Del Skrevet 17. desember 2007 (endret) Det har i lang tid vert kjent at filmer er en ypperlig måte og markedsføre varer, og ingen film viste dette klarere enn "Wayne's World". Nå har Mercedes sniket inn en GLK i film utgaven av "Sex and the city", dette hele 2 måneder før bilen skulle vises frem i Geneva utstillingen. Bilen blir bare laget med venstre ratt da 4Matic four-wheel-drive ikke funker med høyre ratt. Meg personlig synnes bilen ligner en voksen ...Suzuki Samurai eller en Mitsubishi Shogun, men så ligner mye av SUV/CUVene på hverandre. ***Detroit Auto Show (D.A.S.): Mercedes har sluppet mere info om sin nye GLK, og kalt den Freeside. 4 sylindret 168 hesters turbo-diesel er hoved motoren. ***Oppdatering 18.04.2008: Da er bilen offisielt prereleaset, i Beijing av alle steder. GLK350 som den svarte modellen under kalles, er US spec. 268 hester fra 3.5Liters V6, og den sparker enten som ren RWD eller 4Matic AWD 0-100 km/h går unna på 6.5 sekunder. Rekkevidden: 23mpg ca. 9.7 KM per liter. Fra film settet til "Sex and the city" Mercedes info bilder: Mercedes-Benz GLK350 2010 Kilder med bilder: http://www.autoblog.com/2007/12/16/spy-sho...xy-in-the-city/ http://www.thetorquereport.com/2007/12/200...k_unveiled.html **D.A.S. Preview: http://www.thetorquereport.com/2008/01/det...eview_merc.html Kilde for oppdatering 18.04.2008: http://www.thetorquereport.com/2008/04/201...k_unveiled.html Endret 18. april 2008 av Fritz0r Lenke til kommentar
k-orm Skrevet 17. desember 2007 Del Skrevet 17. desember 2007 Det første som slår meg når jeg ser bildene er: Gelenderwagen (feilstavet ?) Er det sån at dette er "arvtageren" etter den ? (har hørt noe om en arvtager...) Lenke til kommentar
Fritz0r Skrevet 17. desember 2007 Forfatter Del Skrevet 17. desember 2007 ML er vel Gelenderwagen's arvtager, dette er vel en lett CUV (crossover utility viechle), en lillerbror, men neppe noen arvtager... Lenke til kommentar
Skavold Skrevet 17. desember 2007 Del Skrevet 17. desember 2007 (endret) Nei nei, Mercedes G-klasse er arvtageren etter Geländewagen, mens GL-klasse er et mer luksuriøst valg i samme størrelse. ML kan ikke måle seg med Geländewagen på verken størrelse eller fremkommelighet. ML konkurrerer mot BMW X5 og den typen bil. GLK blir en endra mindre utgave igjen som skal gå i klinsj med BMW X3 og Land Rover Freelander II. Ut i fra bildene her, syns jeg det var vel mye kanter og spisse ender. Ble litt skuffet over designet, egentlig. EDIT: Baklyktene minte meg om Suzuki Grand Vitara. Endret 17. desember 2007 av OML Lenke til kommentar
superinvestoren Skrevet 22. desember 2007 Del Skrevet 22. desember 2007 Nei nei, Mercedes G-klasse er arvtageren etter Geländewagen, Du må være en gluping. Lenke til kommentar
superinvestoren Skrevet 22. desember 2007 Del Skrevet 22. desember 2007 Jeg må nok dessverre skuffe Dem. De er ikke det. Lenke til kommentar
SanStian Skrevet 22. desember 2007 Del Skrevet 22. desember 2007 Nei nei, Mercedes G-klasse er arvtageren etter Geländewagen Hahaha Lenke til kommentar
Skavold Skrevet 22. desember 2007 Del Skrevet 22. desember 2007 Kanskje arvtageren var et litt for sterkt ord? Det er i hvert fall G-klasse som er det ordentlige navnet på det som var Geländewagen ... Lenke til kommentar
The Stig Skrevet 23. desember 2007 Del Skrevet 23. desember 2007 Lurer på hvorfor dette var så morsomt, må være noe jeg heller ikke vet ... Eneste jeg kunne tenke meg til var at G-klasse liksom skulle overta etter seg selv? -- Bilen var forøvrig stygg den, W463 er penere - selv om den riktig nok ikke faller helt innenfor samme kategori. At bilen skal debutere i nevnte film, kan vel diskuteres om er så god pr. Lenke til kommentar
rublings Skrevet 23. desember 2007 Del Skrevet 23. desember 2007 Det er noe stygt med den, klarer bare ikke sette fingen på det... Lenke til kommentar
Chaqwa Skrevet 24. desember 2007 Del Skrevet 24. desember 2007 Kanskje arvtageren var et litt for sterkt ord? Det er i hvert fall G-klasse som er det ordentlige navnet på det som var Geländewagen ... G-klasse er Geländewagen Lenke til kommentar
Skavold Skrevet 25. desember 2007 Del Skrevet 25. desember 2007 Men har Geländewagen alltid offisielt hett G-klasse? Jeg trodde G-klasse-navnet kom sammen med en oppgradering for noen år tilbake ... Lenke til kommentar
Chaqwa Skrevet 25. desember 2007 Del Skrevet 25. desember 2007 G-klasse er bare en fellebetegnelse for alle modellene akkurat som E-klasse, C-klasse osv. Men om GLK går i den klassen er jeg ikke sikker på. Lenke til kommentar
rublings Skrevet 25. desember 2007 Del Skrevet 25. desember 2007 G-klasse er bare en fellebetegnelse for alle modellene akkurat som E-klasse, C-klasse osv. Men om GLK går i den klassen er jeg ikke sikker på. Går slk i s-klasse? Nei, så det er vel heller tvilsomt.. Lenke til kommentar
Skavold Skrevet 27. desember 2007 Del Skrevet 27. desember 2007 "Alle modellene"; det vil si alle Geländewagen-modellene. ML-, G- og GL-klasse er i hvert fall tre vidt forskjellige modellklasser. GLK blir enda en klasse. Som rublings påpeker. SLK går ikke under S-klasse, heller. Lenke til kommentar
Fritz0r Skrevet 3. januar 2008 Forfatter Del Skrevet 3. januar 2008 Artikkel oppdatert. Lenke til kommentar
Arius Skrevet 3. januar 2008 Del Skrevet 3. januar 2008 Gelandewagen = GD MB 290 GD Lenke til kommentar
Fritz0r Skrevet 18. april 2008 Forfatter Del Skrevet 18. april 2008 Artikkel oppdatert. Lenke til kommentar
Magnum p.i. Skrevet 19. april 2008 Del Skrevet 19. april 2008 Uansett hvilken klasse den der måtte befinne seg i, bilen er dritstygg. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå