dj_j0tul Skrevet 17. desember 2007 Del Skrevet 17. desember 2007 Hei alle sammen, Jeg har kjøpt noen varer for $228 i Los Angeles, tror butikken eksisterer siden de har et utsalgsted som er registrert i "Yellow Pages" og et gyldig tlfnr med tlfsvarer som samsvarer med informasjonen på nettsiden. Nettstedet er www.robdiamond.net Jeg har betalt, og etter en purring siden det tok tid før orderen ble prosessert fikk jeg et falskt sporingsnummer. Jeg har sendt et halvt dusin eposter og ringt like mange ganger, og lagt igjen beskjed på svareren hver gang. Tydelig at de ikke ønsker å sende meg noen ting. Jeg bestilte varene for 5 uker siden. Så mitt spørsmål er, hvilke muligheter har jeg til å maksimere sjansen for å få tingene? Hva kan jeg si og gjøre? mvh, Marius Lenke til kommentar
Athikez Skrevet 17. desember 2007 Del Skrevet 17. desember 2007 Hvordan betalte du, paypal? Kredittkort eller debetkort? Ta en kjekk på nettsiden her. http://forbrukereuropa.no/ og under netthandel. Det er forbrukerrådet sine sider om utenlandshandel. Et tips er å kontakte forbrukerrådet. Etter min mening ser nettsiden(firmaet) du handlet ifra useriøst, vær litt mer obs neste gang.. Lenke til kommentar
zotbar1234 Skrevet 17. desember 2007 Del Skrevet 17. desember 2007 Tydelig at de ikke ønsker å sende meg noen ting. Jeg bestilte varene for 5 uker siden. Så mitt spørsmål er, hvilke muligheter har jeg til å maksimere sjansen for å få tingene? Hva kan jeg si og gjøre? *Hvis* du har betalt vha. et kredittkort, klager du ganske enkelt til banken/institusjonen som har utstedt kredittkortet. Ihht. kredittkjøpsloven §8 kan du forlange pengene tilbakeført og la banken/institusjonen krangle videre med butikken. Lenke til kommentar
dobbelmann Skrevet 17. desember 2007 Del Skrevet 17. desember 2007 (endret) Slenger inn et spørsmål her, uten å knabbe tråden: Noen som veit hvor tidlig man må si fra til kortselskapet? Hadde en liknende affære hvor selgeren trakk penger fra konto for 6 mnd siden, og har siden bare halt ut og halt ut, og nå til sist latt være å svare på alt. Siste svar fra ham var at han skulle få items innen et par dager, men ingenting er kommet og på ordren står det ennu ikke sendt. Jeg så vel tegninga ganske tidlig, men det var ikke all verden med penger ca 60$, og jeg antok det ikke var noe å gjøre. Gjelder swordofkings. Har sett klager på diverse sider/forum om akkurat det samme. Endret 17. desember 2007 av dobbelmann Lenke til kommentar
dj_j0tul Skrevet 17. desember 2007 Forfatter Del Skrevet 17. desember 2007 Jeg betalte med VISA debet, så jeg kan ikke benytte meg av kredittkjøpsloven. Leie greier ass. Tar imot flere forslag med smil om munnen og mot i brøstet. mvh, Marius Lenke til kommentar
dj_j0tul Skrevet 17. desember 2007 Forfatter Del Skrevet 17. desember 2007 Hvordan betalte du, paypal? Kredittkort eller debetkort? Ta en kjekk på nettsiden her. http://forbrukereuropa.no/ og under netthandel. Det er forbrukerrådet sine sider om utenlandshandel. Et tips er å kontakte forbrukerrådet. Etter min mening ser nettsiden(firmaet) du handlet ifra useriøst, vær litt mer obs neste gang.. VISA-DEBET Lenke til kommentar
Lilac1 Skrevet 17. desember 2007 Del Skrevet 17. desember 2007 (endret) Jeg betalte med VISA debet, så jeg kan ikke benytte meg av kredittkjøpsloven. Leie greier ass. Tar imot flere forslag med smil om munnen og mot i brøstet. mvh, Marius Ehm, kreditt og debetkortsregelen er i beste fall en juridisk gråsone, og er tydeligvis for tiden bankenes beste middel mot å beskytte seg selv mot å måtte løse kundenes problemer. Feilen ligger i betegnelsen debetkort, og manglende forbrukervern ved bruk av disse, i og med at forbrukerombudet i liten grad synes å være klare over at kredittkort og debetkort etter ALL FORNUFTIG TANKEGANG burde havne under samme forbrukervernsparaply, men likevel ikke gjør det på grunn av begrepsblandingen. Dette vet jeg bankene tjener fett på å ikke opplyse om når de utsteder kortet ditt. Jeg var innblandet i noe lignende for en tid siden, og etter en kjapp mail til forbrukerombudet ble det bekreftet at: "Ikke-autoriserte transaksjoner via internett er ikke kundens ansvar uansett debet eller kredittkort", men jeg fulgte ikke opp grunnet en mildt sagt innfløkt klageprosess. Jeg tror du har satt fingeren på noe viktig i denne tråden, og jeg anbefaler deg følge opp saken til forbrukerrådet, http://forbrukerportalen.no/seksjon/kontakt_forbrukerradet Endret 17. desember 2007 av Lilac1 Lenke til kommentar
Nator Skrevet 17. desember 2007 Del Skrevet 17. desember 2007 Dersom du bruker debetkort har du fortsatt rettigheter innenfor 60 dager. Lenke til kommentar
AndrewL Skrevet 17. desember 2007 Del Skrevet 17. desember 2007 Kanskje det er et skudd i blinde men ta kontakt med https://www.buysafe.com/Web/Seal/VerifySeal...amp;A=1&T=2 Da de garanterer opptil 25.000 US$ fra Rob Diamond Lenke til kommentar
Lilac1 Skrevet 17. desember 2007 Del Skrevet 17. desember 2007 (endret) Her er et utdrag fra beskjeden jeg fikk fra banken min, som jeg straks videresendte til forbrukerrådet, og som de var svært skeptiske til: "Hei igjen Visa-kortet er et debetkort og mener at det ikke omfattes av den loven du henviser til. Den handler om kredittkort- kjøp" Jeg tar meg selv i å lure på hvilken instans som godkjente at et betalingsmiddel som er like lett å misbruke som hvilken som helst annet kredittkort, skal få tildelt en tidel av forbrukervernet. "Åh, så noen stjal kortet ditt og mobilen din, og handlet for førti tusen via internett før du fikk sperret det? Var det et debetkort? Synd for deg!" Endret 17. desember 2007 av Lilac1 Lenke til kommentar
dj_j0tul Skrevet 17. desember 2007 Forfatter Del Skrevet 17. desember 2007 Kanskje det er et skudd i blinde men ta kontakt med https://www.buysafe.com/Web/Seal/VerifySeal...amp;A=1&T=2 Da de garanterer opptil 25.000 US$ fra Rob Diamond Ser ikke ut som om jeg kan få noe her, de krever at kjøperen er bosatt i USA :/ Lenke til kommentar
veggiss Skrevet 17. desember 2007 Del Skrevet 17. desember 2007 si til selgeren at du har kontakt visa, og at hvis han ikke tilbakefører pengene eller sender deg varene innen én uke så kommer du til å gjøre en chargeback sak på det. selger vet ikke at du har brukt et debetkort, så dette kan funke. Lenke til kommentar
zotbar1234 Skrevet 17. desember 2007 Del Skrevet 17. desember 2007 Jeg tar meg selv i å lure på hvilken instans som godkjente at et betalingsmiddel som er like lett å misbruke som hvilken som helst annet kredittkort, skal få tildelt en tidel av forbrukervernet. "Åh, så noen stjal kortet ditt og mobilen din, og handlet for førti tusen via internett før du fikk sperret det? Var det et debetkort? Synd for deg!" Eh, nei. Dersom noen *stjeler* debetkortet ditt og du ikke har opptrådt (grovt) uaktsomt, er ikke du ansvarlig for belastningene. Alt banken vil trenge er at saken er anmeldt/registrert hos politiet. I dette tilfellet er det snakk om et beløp som kjøperen *har selv autorisert*, men der selgeren ikke fullførte sin del av kontrakten, hvilket er en *helt* annen situasjon. Debetkort burde muligens ha den samme lovfestede beskyttelsen som kredittkort, men så lenge de ikke har det (altså, i dag), er det faktisk et vesentlig poeng i å handle vha. et kredittkort (dog aldri på kreditt). Lenke til kommentar
Mr.M Skrevet 17. desember 2007 Del Skrevet 17. desember 2007 Jeg har betalt, og etter en purring siden det tok tid før orderen ble prosessert fikk jeg et falskt sporingsnummer. På hvilken måte fant du ut at sporingsnummeret er falskt? Lenke til kommentar
dj_j0tul Skrevet 18. desember 2007 Forfatter Del Skrevet 18. desember 2007 Jeg har betalt, og etter en purring siden det tok tid før orderen ble prosessert fikk jeg et falskt sporingsnummer. På hvilken måte fant du ut at sporingsnummeret er falskt? Jeg prøvde å spore pakken, ingen match. Jeg sendte han en epost og spurte hvorfor, så sa han selv at sporingsnummeret var feil men at han skulle komme tilbake med et nytt, det var en løgn, det har han ikke og varene har ikke kommet heller, ingenting har blitt sendt, er største sansynlighet. (jeg har mast på han 12 ganger siden den siste mnd, men han har verken svart på tlf eller epost. virker litt dodgy) Lenke til kommentar
sitdown Skrevet 18. desember 2007 Del Skrevet 18. desember 2007 Har bestilt Kash, dette er vel et kredittkort? Har også tenkt å sette inn penger på kortet slik at jeg ikke behøver å tenke på å betale regningen 14 dager etter at jeg mottar regningen. Blir dette da et debet-kort i forhold til loven? Lenke til kommentar
reiras Skrevet 18. desember 2007 Del Skrevet 18. desember 2007 (endret) Limer inn dette herfra http://forbrukereuropa.no/temaer/utenfor_eos Her kan du legge inn klage. https://resolvemydispute.com/direct-start.php?AfID=2 Håper det kan være til hjelp. Tvisteløsning i USA Dersom foretaket er basert i USA, kan man ikke få hjelp av Forbruker Europa til tvisteløsning. Det finnes allikevel organisasjoner som tilbyr megling eller tvisteløsning mellom forbrukere og foretak i USA. En forutsetning er ofte at foretaket er medlem i eller sertifisert av organisasjonen som utfører meglingen/tvisteløsningen Følgende sider kan være til hjelp: Better Business Bureau Her kan du sjekke om firmaet har noen klager mot seg, og legge inn klager mot firmaer som ikke har overholdt avtale. The Consumer Action Website Her finner du mye informasjon som er nyttig før et kjøp, og råd og tips om hvordan du kan gå videre med en reklamasjon. Federal Trade Commission Her finner du informasjon om dine rettigheter, og du kan klage på firmaer. Du kan derimot ikke få hjelp i din enkelte sak. Netthandel utenfor EØS På www.econsumer.gov kan du klage mot foretak i andre land slik at forbrukermyndighetene i de respektive land kan gripe inn og forhindre at andre forbrukere utsettes for samme sak. Her får du også informasjon og råd om e-handel fra tilsynsmyndigheter i 21 land. Du kan ikke få hjelp i enkeltsaker. Endret 18. desember 2007 av reiras Lenke til kommentar
reiras Skrevet 18. desember 2007 Del Skrevet 18. desember 2007 Har dette selv, 1% rabatt på alle kjøp i Norge. 5% på bensinstasjoner. Virker greitt nok, men husk dyrt å ikke betale ved forfall. http://www.kash.no/templates/FlashPageFull.aspx?id=242 Nye og spennende kash® Det var med glede og spenning at vi så frem til å lansere det som vi merner er Norges mest spennende kredittkort. Allerede nå har vi fått så mange nye brukere og så mange flotte tilbakemeldinger at vi vet t våre kunder virkelig setter pris på et friskt, nytt kredittkort med en rekke fordeler. Med kash® Visa har vi utviklet et spennende og nytt kortkonsept som vi vet at du som kunder vil sette pris på. Lenke til kommentar
swanky Skrevet 19. desember 2007 Del Skrevet 19. desember 2007 Jeg har reklamert på et kjøp som ble gjort vha. Visa (ikke kredittkort). Banken min (Sparebanken Vest) sendte meg et skjema som jeg fylte ut, og jeg fikk pengene tilbake etter ca. en måned. Da var det kortavdelingen ved SPV som i samarbeid med Teller som så på saken. Lenke til kommentar
Skee Skrevet 19. desember 2007 Del Skrevet 19. desember 2007 Her har du trynet på luringen: http://profile.myspace.com/index.cfm?fusea...endid=102583167 Solbrun, slesk Ire med en liten rottehund :!: Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå