Gå til innhold
Trenger du hjelp med PCen? Still spørsmål her! ×

Viser ikke WMA filer på internet i Opera

Anbefalte innlegg

Jeg har nylig kjøpt meg en ny vista, og bruker opera. Men hver gang jeg skal se en fil som er i wma, som f.eks VG sin videospiller, og mange andres, så funker det ikke. Det står at jeg trenger programtillegg selv om det funker i internet explorer. Noen som vet hva som er galt? takker for hjelp :)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Har du nyeste versjon av opera?

Last ned nyeste versjon av Windows media Player og innstaler.

Innstaller også nyeste versjon av Opera etterpå. Da skal den finne plug-ins filene for å spille av WMV filer av seg selv.

Hvis dette ikke løser problemet så må du kopier plugins manuelt, se linken HER for guide.

Lenke til kommentar

1. ja

2. Prøver, men jeg finner bare versjoner til XP. De jeg laster ned til vista fungerer ikke, Jeg lastet ned en nå, men det sto at jeg allerede hadde en nyere versjon. Jeg har versjon

11.0.6000.6344.

Jeg kan legge til i IE så kan jeg trykke på den gule linjen helt oppe på "Kjør Active X kontroll, og da fungerer det. Men jeg har ikke noe slikt alternativ i Opera. Det står at jeg trenger programtillegget Windows Media Player for å kunne vise filene.

Lenke til kommentar

1. Først så avslutter du Opera.

2. Gå til C:\Program Files\Windows Media Player og finn filene som heter; npds.zip, npdsplay.dll, og npwmsdrm.dll og kopier filene til C:\Program Files\Opera\program\plugins.

3. Start Opera på nytt igjen. Gå til "Verktøy" - "Avansert" - "Programtillegg", Der skal du ha windows media player i listen som dukker opp.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...