Gå til innhold
Spørsmål om bil og motor? Still spørsmål her ×

kan jeg lage spylerveske?


leifeinar

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Hørte av en maler som blandet spylevæske av rødsprit vann og zalo.

Blandingforholdet vites ikke men han sa det var verdens beste spyleveske.

 

Når det kommer til spylevæske og drikking så lar det seg gjøre men det er nødvendigvis ikke så bra å få i seg all den såpa spylevæsken inneholder, noe for øvrig alkoholikere driter i.

Lenke til kommentar

zalo + rødsprit + vann er noe av det beste en kan ha for sikten, men det er ikke særlig bra for lakken. Derfor typisk spylevæske fra bensinstasjoner ikke inneholder noen form for løsningsmidler.

 

Man kan også bruke Ajax eller andre stoffer beregnet for å rengjøre glass, dersom en ikke bryr seg veldig om lakken.

Endret av jonepet
Lenke til kommentar
skulle jeg gjette:

 

3 liter vann

1 liter rødsprit

1-2 dl zalo....... det skummer jo og ordtaket 1 dråpe er nok... kanskje under 1 dl :hmm:

 

og til slutt Rs125 sin rain repeller... studerte frontruta i dag, regnet treffer og blir liggende

 

Poler ruta med RainX funker hest, glem vinduspyling og viskere ei god stund fremover :D

Lenke til kommentar
skulle jeg gjette:

 

3 liter vann

1 liter rødsprit

1-2 dl zalo....... det skummer jo og ordtaket 1 dråpe er nok... kanskje under 1 dl :hmm:

 

og til slutt Rs125 sin rain repeller... studerte frontruta i dag, regnet treffer og blir liggende

 

Poler ruta med RainX funker hest, glem vinduspyling og viskere ei god stund fremover :D

 

Samtidig får du matte ruter som må slipes hvis du skal ha det bort.

Lenke til kommentar

spylevæska til mercedes (konsentrat) fungerar jævlig bra og luktar ingenting. ca 20-25kr for sommer (4l). vinter er dyrare. 1l konsentrat kostar ca 60kr. kan blandast til 2 liter for ned til -18. 3 liter holder ned til -8.

 

ellers er det vel berre å ha frostvæske i vanlig spylevæske så fungerar vel det, eller?

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...