leifeinar Skrevet 17. desember 2007 Del Skrevet 17. desember 2007 har lyst på spylerveske som ikke lukter som 7 uker gammel fyll på dårlig HB. er det noen oppskrifter eller noe sånnt ett sted? Lenke til kommentar
MaSo Skrevet 17. desember 2007 Del Skrevet 17. desember 2007 har lyst på spylerveske som ikke lukter som 7 uker gammel fyll på dårlig HB. er det noen oppskrifter eller noe sånnt ett sted? Du kan kjøpe sånn som lukte sitron Lenke til kommentar
ChristR Skrevet 17. desember 2007 Del Skrevet 17. desember 2007 Jeg blander litt selv. Ikke med tanke på lukt, men får å gjøre vinduene mer vannavvisende. Lenke til kommentar
gxi Skrevet 17. desember 2007 Del Skrevet 17. desember 2007 Vanlig spylevæske du kjøper fra bensinstasjoner inneholder følgende: - Isopropanol - Etanol - Vann - Fargestoff + lukttilsetning Isopropanol selges i ren form som "kondensfjerner" på bensinstasjoner. Etanol får man i form av rødsprit. Lenke til kommentar
Ole88Nor Skrevet 17. desember 2007 Del Skrevet 17. desember 2007 Bruk vann og tilsett Sitron Det er billig og bra Lenke til kommentar
leifeinar Skrevet 17. desember 2007 Forfatter Del Skrevet 17. desember 2007 Jeg blander litt selv. Ikke med tanke på lukt, men får å gjøre vinduene mer vannavvisende. har du en oppskrift? Lenke til kommentar
Lefse Skrevet 17. desember 2007 Del Skrevet 17. desember 2007 Bruk vann og tilsett Sitron Det er billig og bra Kanskje ikke så greit hvis det er 20 minus ute? Lenke til kommentar
ChristR Skrevet 17. desember 2007 Del Skrevet 17. desember 2007 Jeg blander litt selv. Ikke med tanke på lukt, men får å gjøre vinduene mer vannavvisende. har du en oppskrift? Bruker ca 5dl Rain Repel pr 4L væske. Bra resultat. Lenke til kommentar
Suncurtain Skrevet 18. desember 2007 Del Skrevet 18. desember 2007 Et raskt spørsmål: kan en drikke spylervæske? Smakte så vidt på sist jeg fylte, men kunne ikke akkurat drikke mye siden jeg skulle kjøre videre. Lenke til kommentar
perpyro Skrevet 18. desember 2007 Del Skrevet 18. desember 2007 Hørte av en maler som blandet spylevæske av rødsprit vann og zalo. Blandingforholdet vites ikke men han sa det var verdens beste spyleveske. Når det kommer til spylevæske og drikking så lar det seg gjøre men det er nødvendigvis ikke så bra å få i seg all den såpa spylevæsken inneholder, noe for øvrig alkoholikere driter i. Lenke til kommentar
leifeinar Skrevet 18. desember 2007 Forfatter Del Skrevet 18. desember 2007 (endret) skulle jeg gjette: 3 liter vann 1 liter rødsprit 1-2 dl zalo....... det skummer jo og ordtaket 1 dråpe er nok... kanskje under 1 dl og til slutt Rs125 sin rain repeller... studerte frontruta i dag, regnet treffer og blir liggende Endret 18. desember 2007 av leifeinar Lenke til kommentar
gxi Skrevet 18. desember 2007 Del Skrevet 18. desember 2007 (endret) zalo + rødsprit + vann er noe av det beste en kan ha for sikten, men det er ikke særlig bra for lakken. Derfor typisk spylevæske fra bensinstasjoner ikke inneholder noen form for løsningsmidler. Man kan også bruke Ajax eller andre stoffer beregnet for å rengjøre glass, dersom en ikke bryr seg veldig om lakken. Endret 18. desember 2007 av jonepet Lenke til kommentar
MaSo Skrevet 19. desember 2007 Del Skrevet 19. desember 2007 skulle jeg gjette: 3 liter vann 1 liter rødsprit 1-2 dl zalo....... det skummer jo og ordtaket 1 dråpe er nok... kanskje under 1 dl og til slutt Rs125 sin rain repeller... studerte frontruta i dag, regnet treffer og blir liggende Poler ruta med RainX funker hest, glem vinduspyling og viskere ei god stund fremover Lenke til kommentar
8483838383 Skrevet 19. desember 2007 Del Skrevet 19. desember 2007 skulle jeg gjette: 3 liter vann 1 liter rødsprit 1-2 dl zalo....... det skummer jo og ordtaket 1 dråpe er nok... kanskje under 1 dl og til slutt Rs125 sin rain repeller... studerte frontruta i dag, regnet treffer og blir liggende Poler ruta med RainX funker hest, glem vinduspyling og viskere ei god stund fremover Samtidig får du matte ruter som må slipes hvis du skal ha det bort. Lenke til kommentar
Semikolon Skrevet 19. desember 2007 Del Skrevet 19. desember 2007 spylevæska til mercedes (konsentrat) fungerar jævlig bra og luktar ingenting. ca 20-25kr for sommer (4l). vinter er dyrare. 1l konsentrat kostar ca 60kr. kan blandast til 2 liter for ned til -18. 3 liter holder ned til -8. ellers er det vel berre å ha frostvæske i vanlig spylevæske så fungerar vel det, eller? Lenke til kommentar
perpyro Skrevet 20. desember 2007 Del Skrevet 20. desember 2007 Frostvæske i i spylevæsken? Tror det blir en del kliss, det er sprit man bruker for å holde spylevæska flytende i minusgrader. Lenke til kommentar
gxi Skrevet 20. desember 2007 Del Skrevet 20. desember 2007 Frostvæske skal IKKE i spylevæsken. Frostvæske destruerer lakk. Lenke til kommentar
Truck_Driver Skrevet 3. januar 2008 Del Skrevet 3. januar 2008 (endret) @Yngvejos er det rainx du sikter til da el?? Endret 3. januar 2008 av Truck_Driver Lenke til kommentar
WheelMan Skrevet 3. januar 2008 Del Skrevet 3. januar 2008 Isopropanol selges i ren form som "kondensfjerner" på bensinstasjoner. Etanol får man i form av rødsprit. på PC butikker får du isopropanol i 1,5liters beholdere Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå