Gå til innhold
Trenger du tips og råd? Still spørsmål anonymt her ×

Han liker meg, og jeg liker ikke han. Hva skal jeg si?

Gjest Gueest_17

Anbefalte innlegg

Gjest Gueest_17

Jeg har et problem, og trenger råd!

Går i 2 klasse..på videregående. Her er det en jeg kjenner som liker meg (har fått vite det av ei veninne). Han er en god venn, og er på tur og fortelle at han liker meg (også fått vite det av ei veninne). Problemet er hva jeg skal gjøre. Jeg MÅ unngå at han sier til meg at han liker meg, for følelsene er ikke gjensidige fra min side, og forteller han det til meg, så blir hele vennskapet vårt ødelagt! Det vil jeg ikke.

Så hva skal jeg gjøre for å hindre at han forteller meg det? Jeg vil ikke såre han...men det må jeg jo..

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hmm, vel du har rett. Når en gutts stolthet blir knust ved at en jente sier nei så har vi som regel problemer med å snakke med dem, skjedde med meg for ca 1 år siden. Etter at hun fant ut gikk alt nedover. Først nå at vi begynner å snakke igjen som venner denne gangen. Du kan ikke unngå han i all evighet, ta det som en mann og si at du ikke har de samme følelsene for han.

Lenke til kommentar

Men han er en veldig god venn. Og jeg har sakt til han at han er en god venn, og at jeg føler jeg kan snakka med han og slikt. Så hva om jeg f.eks. hadde fortalt han om en gutt jeg liker? Bare for at han da tenker: okei, jeg bør kanskje ikke fortelle henne at jeg liker henne likevell..

Er det helt galt? Føler det er det beste egentlig..

Lenke til kommentar

La han gjøre sitt trekk og si at han liker deg og så kan du si tilbake at du ikke liker han. Tror du han blir mindre såret av at du forteller om dine forelskelser? Nei! Han vil uansett bli såra og mest sansynlig ta en del avstand fra deg. Det aller beste du gjør er å si det som det er. Da får han sjansen til å komme seg ut av den forelskelsen, mest sansynlig ved å bryte litt kontakten med deg, men sånn er det bare. Viss du bryr deg om han så ikke finn på dumme unnskyldninger for å få han til å skjønne at du ikke liker han. Det er så teit og viss han finner ut at du også i tillegg sa det når det kanskje ikke helt var sånn også da sårer du ham dobbelt så mye. Jeg har akkurat vært i en sånn situasjon og jeg kan med hånden på hjertet si at det å være venn med noen man har vært eller er forelska i, er dritvanskelig og går som regel ikke i det hele tatt. Men med litt tid så går det over og man kan være venner igjen som saykin sier.

Ærlighet svir kanskje, men den varer lengst og er alltid til det beste!

Lenke til kommentar
Eksempel: "Jeg har vært utro"

Men det ville jo bare vært for å lette din egen samvittighet og hadde absolutt ingen annen hensikt enn å såre den man sa det til. Det er jo viktig å skille hva som er mitt og hva som er andre sitt så klart.

Viss dama de hadde mistanke om utroskap da og spurt, hadde du fortsatt løyet og klart å leve med det sånn uten videre?

Lenke til kommentar

Kan ikke denne venninnen din bare fortelle diksré til denne fyren at du ikke er interessert? Han gikk jo omveien om andre for at du skulle få vite at han var forelsket, da må jo du kunne gjøre det samme. På den måten unngår dere ihvertfall en pinlig face-to-face-samtale som kan være ganske ødeleggende for vennskapet. Nå vil jo fyren antakeligvis bli såret uansett, men dere kan ihvertfall late som ingenting begge to.

Lenke til kommentar

Det du kan si er vell noe somd et her:

awwwwwh, du er så søt:P men jeg føler ikke det samme. Synes det blir feil siden vi er så gode venner bla bla...

Så vil han sikkert bli litt deppa og gå diskusjon.no og poste en topic med '' Venninen min liker meg ikke, hva skal jeg gjøre??''

Personlig mening

''What goes around, comes around'' :tease:

Lenke til kommentar
Så vil han sikkert bli litt deppa og gå diskusjon.no og poste en topic med '' Venninen min liker meg ikke, hva skal jeg gjøre??''

hahaha, jeg lo høyt nå :D

word!

Men bare si det som det er, er nok ikke noen andre måter.

Endret av Saykin
Lenke til kommentar
Så hva skal jeg gjøre for å hindre at han forteller meg det? Jeg vil ikke såre han...men det må jeg jo..

Du har allerede svart deg selv.

Ingenting er så kjedelig som å gå rundt og tro at du har sjans på ei du liker.

Da er det kjekkere å få det slengt i fjeset i starten, enn flere uker(måneder) etterpå.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...