Gå til innhold
Spørsmål om helse? Still spørsmål anonymt her ×
Husk at de som svarer ikke nødvendigvis er helsefaglig personell. Ta kontakt med fastlege ved bekymringer!

har jeg Underlivsinfeksjon? erfaringer?

Gjest Jente som svir

Anbefalte innlegg

Gjest Jente som svir

Jeg (Jente 18) har lest og søkt rundt på nettet og funnet ut at jeg muligens har underlivsinfeksjon.

Jeg har symptomer som

- kløe og svie i underlivet

- noe blodfarget urin

- må ofte på do

- underlivet lukter sterkt (ikke dirkete vondt, men det pleier ikke lukte)

Jeg er på bedringensvei etter en forkjølelse.. Hvis noen enten har erfaringer eller vet noe er jeg meget takknemlig!

(skal prøve å komme meg til legen i morgen (mandag))

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Ja det virker som du har det eller at det begynner å gå over til nyrebekken betennelse.

Jeg hadde fullt utslag på nyrebekken bettenelse en gang, og jeg holdt på å bli lagt inn, vis jeg ikke ble frisk på en uke, jeg fikk feil medisiner hos legen som ike hadde noen virkning, og etter en uke tok vi en ny test og da var jeg frisk, jeg helbredet meg selv.

Det som jeg gjorde er: Du kan ikke fryse eller svette, du må ikke overbelaste kroppen, gå ofte på do, drikk minst tre liter hver dag, skriv opp for hvert glass eller flaske du drikker, drikk surt, du kan drikke Juice, men ikke for mye, pga det er sukker i det. Men prøv å press sitron og drikk det, vet det smaker dritt, men det er den beste kuren. Og ikke spis noe søtt, for søtt og varme bygger opp bakteriene.

Så drikk masse vann og masse surt.

Håper du blir snart frisk, det er ikke noe kult.

Klem

Lenke til kommentar
  • 1 år senere...
Gjest Guest_Kristine_*

Kløe og svie i underlivet kan være tegn på sopp i underlivet. Ellers virker det som om alle de andre symptomene dine er tegn på urinveisinfeksjon. Jeg har nylig hatt min 6 urinveisinfeksjon, og har da hatt symptomer som: trang til å tisse ofte, svie i underlivet- spesielt når jeg tisser, smerter i rygg, illeluktende urin - ofte med blod i...

Lenke til kommentar

Urinveisinfeksjon er vanlig hos kvinner. Spesiellt ved skifte av partner. Kviner bruker ofte forskjellige antibiotika når slikt oppstår, men det er ikke veldig smart da det vil medføre resistens etter hvert. Forebygging er den eneste farbare vei. Vær ren både nedentil og på fingrene når man har sex. Kvinnen skal - etters amleiet - gå på toilettet. Det beste forebyggende middel er, foruten det ovenfor nevnte, tranebærprodukter. Tranebærkapsler med C-vitamin er flott. Ikke minst for eldre kvinner på aldershjem. Mine døtre, min kone og min mor bruker det daglig og kjøper det fra apotekhjem.no der det er meget billigere enn andre steder.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...