Thomas J.L Skrevet 17. desember 2007 Del Skrevet 17. desember 2007 Hei Hva slags straff kan man få vist man blir tatt i tollen med f.eks et par sprit flasker, når man ikke er myndig? Mvh Thomas Lenke til kommentar
vargaz Skrevet 17. desember 2007 Del Skrevet 17. desember 2007 Jeg tror du vil få bøter etter gjeldene satser og i tillegg tar de selvsagt spriten.. kan ikke tenke meg at du får noe mer straff? Men jeg er ingen ekspert... Lenke til kommentar
Thomas J.L Skrevet 17. desember 2007 Forfatter Del Skrevet 17. desember 2007 Jeg tror du vil få bøter etter gjeldene satser og i tillegg tar de selvsagt spriten.. kan ikke tenke meg at du får noe mer straff? Men jeg er ingen ekspert... Tenkte på det selv, men ville spørre for å være 100% sikker. Har vært i England et halvt år nå, må si at alkohol prisene er.. Ja, lav. Var på daglivare butikken rett rundt hjørne tidligere idag, gjett hva jeg så. 16 pund for 2x 0.7L Smirnoff, litt annerledes lover ang. reklame av alkohol her enn i Norge kan man si Lenke til kommentar
Ekko Skrevet 17. desember 2007 Del Skrevet 17. desember 2007 Her står det endel info: http://pub.tv2.no/nettavisen/okonomi/priva...ticle637316.ece Det er i første omgang snakk om bøter og inndragning, men for over 5 liter kommer ting på rullebladet. Lenke til kommentar
just-in-box Skrevet 23. desember 2007 Del Skrevet 23. desember 2007 hva med tobakk da? hva skjer om du har med en kartong røyk feks.??? Lenke til kommentar
pronoob Skrevet 29. desember 2007 Del Skrevet 29. desember 2007 Ble selv for ett par år siden tatt i tollen med 2 liter sprit og ett brett med øl. Lå også en kartong røyk i bagen. All alkohol ble fratatt og ble gitt ett forenklet forelegg på rett under tusenlappen. Ingenting på rullebladet siden det kun var ett forenklet forelegg. Tobakken brydde de seg ikke om. Lenke til kommentar
reor Skrevet 29. desember 2007 Del Skrevet 29. desember 2007 Sørg ihvertfall for at du ligger under grensen med å få registrering på rullebladet. Det kan ha konsekvenser i mange sammenhenger senere. Lenke til kommentar
Thomas J.L Skrevet 29. desember 2007 Forfatter Del Skrevet 29. desember 2007 Det gikk greit, kjøpte med meg et par smirnoff flasker som man hadde en hyggelig stund med for 1/3 av prisen her Lenke til kommentar
Tha Dude Skrevet 29. desember 2007 Del Skrevet 29. desember 2007 kommer du fra danmark, uten og være over kvoten kan de ikke gjøre mye om du er under 18. Så lenge du ikke har kjøpt det i norge gjelder ikke norske kjøpslover. Om det er en særskilt lov om aldersgrense for innføring av alkohol vet jeg ikke, men jeg tviler. www.lovdata.no Lenke til kommentar
Inge Rognmo Skrevet 30. desember 2007 Del Skrevet 30. desember 2007 kommer du fra danmark, uten og være over kvoten kan de ikke gjøre mye om du er under 18. Så lenge du ikke har kjøpt det i norge gjelder ikke norske kjøpslover. Om det er en særskilt lov om aldersgrense for innføring av alkohol vet jeg ikke, men jeg tviler. www.lovdata.no Nei, det er ikke i strid med den norske alkoholloven (ikke "kjøpsloven") å kjøpe alkohol i Danmark som mindreårig, men det betyr ikke dermed at du kan ta den med deg inn i Norge ustraffet.. Selvsagt er det en aldersgrense på innførsel av alkohol, nemlig den samme som for kjøp her i landet. Er du over den strafferettslige aldersgrensa på 15, men under 18/20 regnes vel hele alkoholmengden som å være over kvoten, med tanke på straff etc. www.toll.no Dette er hjemlet i alkohollovens §2-1 og tilhørende forskrift. Lenke til kommentar
mrala Skrevet 1. januar 2008 Del Skrevet 1. januar 2008 16 pund for 2x 0.7L Smirnoff, litt annerledes lover ang. reklame av alkohol her enn i Norge kan man si Smirnoff på Taxfree Gardermoen; 20 pund/240 kroner for 2x 1.0L. Synes det norske tilbudet var bedre, jeg? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå