Gå til innhold

Hvor kan man leie/låne filmutstur i Oslo?

Anbefalte innlegg

Hei!

Etter jul skal jeg og noen andre jobbe med en kort actionfilm. Vi kan selvfølgelig bruke litt nødløsninger for å få gode føringer ol., men det hadde vært kjekt å få litt bedre utstyr enn det skolen har.

Noen som har linker til noen steder der de leier ut utstyr?

På forhånd takk.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Hei!

Etter jul skal jeg og noen andre jobbe med en kort actionfilm. Vi kan selvfølgelig bruke litt nødløsninger for å få gode føringer ol., men det hadde vært kjekt å få litt bedre utstyr enn det skolen har.

Noen som har linker til noen steder der de leier ut utstyr?

På forhånd takk.

Twentyfourseven www.247.as

TV-team www.tv-team.no

Kryptonfilm www.kryptonfilm.no

Studios AS tror ikke de har webside

Norsk film - www.scancam.no

Hvem du skal bruke kommer jo ann på hva slags utstyr du trenger.

Noe ord om det ville hjelpe.

I utgangspunktet vil jeg selvfølgelig anbefale Twentyfourseven, men jeg er nok litt inhabil siden jeg jobber der.

/Avo

Lenke til kommentar
Hos Twentyfourseven, hvor mye tar dere for å leie ut f. eks HVX200 med stativ og ekstern mic/bom og evt. mini jib en uke? Står bare ta kontakt hos din nærmeste butikk, litt vanskelig for oss i bygdenorge :p

Det vil avhenge en del av hvilken ekstrne mic, hvilket stativ etc, men du bør nok regne ca 5000 for en uke fra alle oss videohalikker.

Tror ikke dette helt er stedet for å diskutere priser etc, i alle fall ikke for meg - regner med at forumsreglene setter en del begrensninger.

Anbefaler deg å ta kontakt med alle for å få tilbud.

Lenke til kommentar
Wow, det var faktisk billig i forhold til hva jeg hadde sett for meg.. Stilig, må nesten prøve å avtale en uke filming med kompiser til sommeren elns da. Takk for at du opplyste meg om muligeten til å låne utstyr!

Vær bare klar over at det er snakk om ca 5000 + MVA.

99% av de som leier utstyr er jo bedrifter som får refundert momsen, så den pleier vi ikke å tenke så mye på...

/Avo

Lenke til kommentar
  • 4 uker senere...
Gjest Slettet-XHLacM

I dag lagde jeg faktisk en slik mikrofon-boom av en båtshake kjøpt på Biltema for 129,-. Etter å ha laget en perfekt festeanordning, er jeg meget fornøyd med resultatet:

Mikrofonen (Røde Video Mic) er enda ikke festet, da jeg og resten av "film-gjengen" venter på at den skal dukke opp i posten.

Man trenger dermed ikke bruke masse penger for å få en god løsning. :)

EDIT: Den er omtrent 220cm. Bildet viser proporsjonene dårlig.

Endret av Slettet-XHLacM
Lenke til kommentar
I dag lagde jeg faktisk en slik mikrofon-boom av en båtshake kjøpt på Biltema for 129,-. Etter å ha laget en perfekt festeanordning, er jeg meget fornøyd med resultatet:

Mikrofonen (Røde Video Mic) er enda ikke festet, da jeg og resten av "film-gjengen" venter på at den skal dukke opp i posten.

Man trenger dermed ikke bruke masse penger for å få en god løsning. :)

EDIT: Den er omtrent 220cm. Bildet viser proporsjonene dårlig.

Ser jo ut som en grei patent, men du må nok få på en zeppeliner med bikkje også om du skal kunne bruke den utendørs i vanlig norsk vær...

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...