Effectiv Skrevet 19. desember 2007 Forfatter Del Skrevet 19. desember 2007 Nemlig. Men de sa til meg på tlf at det var bedre med 20 liter lukket. Ikke vet jeg. Jeg endte i alle fall opp på 26.5 liter kasse xD En liten glitch i hoderegningen min Men det ser bra ut i alle fall. Selv om jeg ikke får brukt bassrørene i sin fulle lengde. Jeg tok en råsjanse og bare klippet de sånn at de får plass i kassen. Begge rørerene er like lange nå, og står ca likte på hver side (av ene siden ) Lenke til kommentar
k-orm Skrevet 19. desember 2007 Del Skrevet 19. desember 2007 Jeg tok en råsjanse og bare klippet de sånn at de får plass i kassen.Lyden blir nesten garantert dårlig når du gjør dette. Det er en sammenheng mellom kabinettvolumet og lengden på bassrefleksrøret. Hvordan konstruere bassreflekskasser Lenke til kommentar
Effectiv Skrevet 19. desember 2007 Forfatter Del Skrevet 19. desember 2007 Jeg er fullt klar over det .. Men jeg hadde ikk valg. For jeg har kjøpt inn alt materiale. dempemateriale og alt. så jeg kunne liksom ikke bare bytte til lukket kasse midt nå! Jaja jeg får bare håpe på det beste Lenke til kommentar
k-orm Skrevet 19. desember 2007 Del Skrevet 19. desember 2007 Det eneste du ikke vil få bruk for hvis du bygger lukket kasse, er selve papprørene... Hvor har du det fra at det ikke skal være dempematriale i en lukket kasse? Lenke til kommentar
Effectiv Skrevet 19. desember 2007 Forfatter Del Skrevet 19. desember 2007 Det skal være en annen type enn i portet fikk jeg vite! Lenke til kommentar
k-orm Skrevet 19. desember 2007 Del Skrevet 19. desember 2007 (endret) Men det betyr ikke at du ikke kan bruke det. Dempematerialet skal fylle hele hulrommet i en lukket kasse. (Kan hende du har for lite). Mens det bare skal være limt til innsiden av veggene i en bassrefleks kasse. Edit: Men jeg hadde ikk valgJo, du kunne vinkle rørene 90 grader som forklart tidligere i tråden. Eller bygge kassen slik at du fikk plass til hele lengden på rørene. Endret 19. desember 2007 av k-orm Lenke til kommentar
ManagHead Skrevet 19. desember 2007 Del Skrevet 19. desember 2007 Hmm, har ikke brukt noe dempemateriale i mine portede kasser, men de er med en skrå vegg da. Lenke til kommentar
Effectiv Skrevet 20. desember 2007 Forfatter Del Skrevet 20. desember 2007 Jeg fikk ikke plass med de vinklene heller da Lenke til kommentar
Effectiv Skrevet 20. desember 2007 Forfatter Del Skrevet 20. desember 2007 Jeg ville bare stikke innom og si at nå er alt ferdig, og den spiller helt rått i en 25 liters kasse. Kjører den på en NAD c372 akkurat nå, bare for å teste så det er ikke optimalt siden den spiller mellomtone og alt samtidig som bassen pga ingen delefilter her INGEN blåselyder eller andre ulyder. Den spiller fletta av Cerwin Vega Ve-15Fene mine Lenke til kommentar
Effectiv Skrevet 21. desember 2007 Forfatter Del Skrevet 21. desember 2007 Kan jeg skade forsterkeren ved å kjøre to stk 8 ohms høytalere på SPEAKERS A og en 4 ohms subb på SPEAKERS B? :/ NÅr jeg har begge to på føler jeg at lyden fra cvene blir dårligere og litt.. forvrengt på en måte :S Lenke til kommentar
Lefse Skrevet 21. desember 2007 Del Skrevet 21. desember 2007 Det kommer nok av at du belaster forsterkeren mer med flere subber. Forsterkeren har jo ikke uendelig med effekt, alle forsterkere har en grense. Lenke til kommentar
Effectiv Skrevet 21. desember 2007 Forfatter Del Skrevet 21. desember 2007 Jeg har jo ikke mere lyd en at jeg akkurat kan høre det her jeg sitter, og det er fremdeles forvrengt men det kan være innibilt XD Fordi jeg hører etter ulyder og da innbiller jeg meg at det er der. jaja bruker den ikke mere på naden uanz Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå