Gå til innhold
Spørsmål om bil og motor? Still spørsmål her ×

Bassrefleks-rør-monterings hjelp : p

Effectiv

Anbefalte innlegg

Nemlig. Men de sa til meg på tlf at det var bedre med 20 liter lukket. Ikke vet jeg. Jeg endte i alle fall opp på 26.5 liter kasse xD En liten glitch i hoderegningen min :) Men det ser bra ut i alle fall. Selv om jeg ikke får brukt bassrørene i sin fulle lengde. Jeg tok en råsjanse og bare klippet de sånn at de får plass i kassen. Begge rørerene er like lange nå, og står ca likte på hver side (av ene siden )

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Men det betyr ikke at du ikke kan bruke det. Dempematerialet skal fylle hele hulrommet i en lukket kasse. (Kan hende du har for lite). Mens det bare skal være limt til innsiden av veggene i en bassrefleks kasse.

Edit:

Men jeg hadde ikk valg
Jo, du kunne vinkle rørene 90 grader som forklart tidligere i tråden. Eller bygge kassen slik at du fikk plass til hele lengden på rørene. Endret av k-orm
Lenke til kommentar

Jeg ville bare stikke innom og si at nå er alt ferdig, og den spiller helt rått i en 25 liters kasse. Kjører den på en NAD c372 akkurat nå, bare for å teste så det er ikke optimalt siden den spiller mellomtone og alt samtidig som bassen pga ingen delefilter her :p INGEN blåselyder eller andre ulyder. Den spiller fletta av Cerwin Vega Ve-15Fene mine ;)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...