Simen1 Skrevet 16. desember 2007 Del Skrevet 16. desember 2007 Avatarbaketråden Her er en liten bildeserie og arbeidslogg på hvordan juleavataren min ble til. Sponsor: Lommeboka mi. Ingredienser: 1 pakke med ferdig pepperkakedeig 1 pose nonstop 1 dl melis 1/2 teskje vann Litt mel til kjevling Fremgangsmåte: Først tørket jeg av bordet, fant frem ingrediensene og redskapene. Så klipte jeg til utskriftene av avataren. Først måtte jeg selvsagt smake på deigen. Deretter knadde jeg deigen myk. Så må den kjevles til den blir ca 3-5 mm tykk og tas ytterligere smakeprøver. Jeg la papirformene på den flate deigen og skjærte til formen. For sikkerhets skyld lagde jeg noen ekstra. Det skulle vise seg å være et smart trekk siden det første brettet ble litt for brent. Jeg lagde selvsagt litt vanlige mønstre når jeg først var i gang. Kvalitetstesting av deigen må selvsagt tas jevnlig. Pepperkakene ble lagt på et brett med bakepapir og satt i ovnen på 200°C i ca 10 minutter. Første brett ble svidd etter ca 12 minutter så det glemmer vi. Her er resultatet fra brett nr 2. Baksten fikk avkjøle seg på rist. Melisglasuren ble laget i en pose og fikk klippet et lite hull i et hjørne. Nonstopene og arbeidsskissen er klar til bruk. Kvalitetskontrollering av nonstopene. Dråper med glasur ble klemt ut på strategiske plasser og nonstop lagt på. Kvalitetskontroll av nonstop med de andre fargene også. Dandéring med glasur. Ytterligere kvalitetskontroll av nonstopene. Så ble bildet krympet til 80x80 pixler og lagret i PNG-format og bakgrunnen ble laget gjennomsiktig i et bilderedigeringsprogram av Groening. Takk til han -> Volia! Vel bekomme! Da ble det endelig klart for prøvesmaking av de ferdige pepperkakene Lenke til kommentar
SputNikoN Skrevet 16. desember 2007 Del Skrevet 16. desember 2007 Nå mangler det bare at vi får tilsendt en smaksprøve hver Lenke til kommentar
Fanta4free Skrevet 16. desember 2007 Del Skrevet 16. desember 2007 noen som kan lage min i pepperkake?? Lenke til kommentar
L4r5 Skrevet 16. desember 2007 Del Skrevet 16. desember 2007 Jeg tror denne er feilpostet. Den hører vel i utgangspunktet inn under "Worklogs"? Lenke til kommentar
Simen1 Skrevet 16. desember 2007 Forfatter Del Skrevet 16. desember 2007 Den når nok ikke opp til de strenge kravene for arbeidslogger. Også vil jeg gjerne ha kommentarer i samme tråd. (Det kan man ikke i arbeidslogger) Lenke til kommentar
mikaragua Skrevet 16. desember 2007 Del Skrevet 16. desember 2007 Morsomt påfunn. ^^ Lenke til kommentar
Winydancer Skrevet 16. desember 2007 Del Skrevet 16. desember 2007 Godt tenkt. Er nok ikke alle avatarer som er like "lette" å lage Lenke til kommentar
Simen1 Skrevet 16. desember 2007 Forfatter Del Skrevet 16. desember 2007 Nå mangler det bare at vi får tilsendt en smaksprøve hver I konvolutt? Lenke til kommentar
tendilenz Skrevet 17. desember 2007 Del Skrevet 17. desember 2007 Non-stop? Jeg trodde det var lykkepiller... Lenke til kommentar
DHM Skrevet 17. desember 2007 Del Skrevet 17. desember 2007 Konge. /win på juleavatar Lenke til kommentar
Groening Skrevet 17. desember 2007 Del Skrevet 17. desember 2007 Stilig å se hvordan den ble laget. Konge idé til avatar. Prøv å lag min i pepperkakeavatar. Det blir nok ikke lett. Lenke til kommentar
Gjest Slettet-3t93k9 Skrevet 17. desember 2007 Del Skrevet 17. desember 2007 GENIALT!! Lenke til kommentar
Flaskepost Skrevet 17. desember 2007 Del Skrevet 17. desember 2007 mmmmm det så godt ut! Det var ett utrolig morsomt påfunn Lenke til kommentar
Fanta4free Skrevet 17. desember 2007 Del Skrevet 17. desember 2007 henger den på juletret i år den da eller??? eller i vinduet ;) Lenke til kommentar
Skagen Skrevet 17. desember 2007 Del Skrevet 17. desember 2007 Vel, om ikke Simen1 har spist opp avataren sin da. Lenke til kommentar
Programvare Skrevet 17. desember 2007 Del Skrevet 17. desember 2007 Jeg er misunnelig. Lenke til kommentar
chokke Skrevet 17. desember 2007 Del Skrevet 17. desember 2007 100 spenn på at du ikke klarer å lage avataren min på 200o C i 10 min Da vil jeg forgude deg (enda mer) Lenke til kommentar
P1ndy Skrevet 17. desember 2007 Del Skrevet 17. desember 2007 (endret) Haha, den var ikke dum! Jeg er også nysgjerrig på om du har spist opp avataren din eller om den henger til utstilling Ikke alle som kan si at de har spist avataren sin (hvertfall ikke meg)... NB: Skitten komfyr du hadde! Kanskje en 10 min pause fra forumet for å vaske ruten? Endret 17. desember 2007 av P1ndy Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå