Gjest Slettet-52Y1nIV0tv Skrevet 16. desember 2007 Del Skrevet 16. desember 2007 (endret) Mange spennende oppsett her inne. Er det da noen som kan hjelpe meg med et rimelig gamingoppsett? Man må vel inngå noen kompromisser her og der, men desto mer spennende å se hva folk kan anbefale. Endret 19. desember 2007 av Slettet-52Y1nIV0tv Lenke til kommentar
Gjest Slettet-rOwOH6vg Skrevet 17. desember 2007 Del Skrevet 17. desember 2007 (endret) Du kan få en fullt brukar pc til 6500kr med skjerm, men jeg ville anbefale å ville gå opp en tusenlapp, siden du da får tak i en pc som varer vesentlig mye lenger. Jeg har satt sammen et oppsett til litt over 7000; https://prisguiden.no/vis_handlevog...waggon_id=61391 Jeg ville anbefale deg å kjøpe delene på Amentio, som selvfølgelig er billigst. Det står ukjent på lagerstatus hos Amentio, men jeg mener de har de fleste varene på lager (Utenom 8800GT) Skjermkortet, 8800GT; må du kanskje vente litt på. Men det er totalt verdt ventinga. Det er et utrolig bra skjermkort, som jeg anbefaler på det sterkeste. Jeg kasta også inn to harddisker. En på 80GB til system og programmer, samt en på 320GB til diverse andre ting. 2GB ram bør holde til det meste, GEIL har rask og god ram til en billig penge. Hovedkortet; MSI P35, er et fint hovedkort til all bruk (Også en fin overclocker) Prosessoren er en god og kraftig Dual core prosessor, med 2x2MB cache og 1333mhz FSbus. Skjermen er en ASUS 19" widescreen skjerm, som har fått fin kritikk i forhold til pris. 650W strømforsyning bør holde til det meste. Kabinettet er et APLUS kabinett, med fint utseende og en herlig 250mm vifte i døren. (disse bråker lite samtidig som de kjøler ned det meste i pc`en) Ellers; dette er bare et eksempel på en meget god pc til en fin pris. Lykke til! Endret 17. desember 2007 av Slettet-rOwOH6vg Lenke til kommentar
gigax Skrevet 17. desember 2007 Del Skrevet 17. desember 2007 Oppsettet over her ser vel ok ut.. Men jeg troor kanskje at PSUen er litt overkill? Lenke til kommentar
Gjest Slettet-52Y1nIV0tv Skrevet 17. desember 2007 Del Skrevet 17. desember 2007 (endret) Nydelig jobbet. Jeg kutta ut den ekstra disken og kjørte en mindre strømforsyning og havna på budsjett. Det er litt smak og behag, men jeg synes aldri jeg har fått så mye ut av hele systemet med opertaivsystem på egen disk. Jeg har 480 W på det dråget jeg har stående, så 650 W må da være litt overkill? (Håper i alle fall det) Takk for hjelpen! Endret 17. desember 2007 av Slettet-52Y1nIV0tv Lenke til kommentar
Petaaar Skrevet 18. desember 2007 Del Skrevet 18. desember 2007 (endret) her har du et oppsett til Intel . AMD. Endret 18. desember 2007 av Nokia_dell Lenke til kommentar
Gjest Slettet-52Y1nIV0tv Skrevet 19. desember 2007 Del Skrevet 19. desember 2007 (endret) Det måtte skje - jeg visste det - budsjettspreng! Jeg har innsett at jeg kommer til å slite med en uggen følelses av second-best hvis jeg ikke legger noen ekstra lapper på bordet. Så derfor holder jeg kabinett og skjerm utenfor regnestykket. Da skulle det bli 6500 for de resterende komponentene, men det burde holde i lange baner. Jeg har litt kjøleting fra før og satser på å en litt soft (pysete) overklokking, selv om jeg er litt rusten. Det kan jo tas med i betraktningen. Takk for gode tips så langt forresten. Edit: Har kjøpt ASUS sin 22" allerede Endret 19. desember 2007 av Slettet-52Y1nIV0tv Lenke til kommentar
Petaaar Skrevet 20. desember 2007 Del Skrevet 20. desember 2007 da har jeg oppdatert mitt oppsett på intel fronten ta en titt på det klokk quaden litt og du har et gull oppsett ,evt kjøp 2 gig til med ram ,, konge oppsett:) Lenke til kommentar
Olarg Skrevet 20. desember 2007 Del Skrevet 20. desember 2007 Satt sammen en handlekurv til ca 6500,- Ved å velge et x38-hovedkort vil du i tillegg til å få et knallbra kort med supre klokke-egenskaper få muligheten til å dytte inn et HD3870 til hvis du om en stund finner ut at du vil ha litt mer oompf. Mye snakk om X48 som kommer straks, men tester viser liten ytelseforbedring og kun ved temmelig høy klokking. X48 vil dessuten bare støtte DDR3 som fortsatt er en smule for dyrt i forhold til ytelse etter min mening. HD3870 gir veldig mye for pengene, men er nok ikke like kjapt som 8800GT. Det bråker derimot ganske mye mindre enn GT-kortet som har slimmet ned vifta for å kun bruke en slot. Flere tester viser dessuten at 2 x HD3870 drar fra 2 x 8800GT så lenge AA og AF er skrudd av. PSU'en tar også høyde for det og burde ikke stresses så mye at det går ut over levetiden selv med to slike skjermkort. Har ikke helt troen på quad ennå ettersom det er så få programmer som støtter det og de blir så varme. X38 har imidlertid støtte for 45nm-prossesorene slik at det er mulig å oppgradere her også. E6750 er klokkevillig og billig. GeIL-RAMen er billig og blir med på ganske all-right klokking. Den har også veldig gode timings. Hvis Crossfire ikke er aktuelt (nå eller om en stund) ville jeg nok droppet P5E-kortet og heller kjøpt P5K eller Abit IP35 (pro hvis lommeboka sier ja). Jeg ville da også vurdert å heller kjøpe 8800GT (hvis du tåler litt støy), men husk at det bare er nForce-kortene som støtter SLI hvis det kan være aktuelt. (bare nForce 780 som funker med 45nm og det har vel ikke kommet i butikken ennå?) Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå