newman221 Skrevet 16. desember 2007 Del Skrevet 16. desember 2007 noen som har prøvd linux-distro på ps3? noen anbefalinger på hvilken distro man bør bruke? skal bruke ps3 til film-avspilling på tv. har en pc med Vista som inneholder mange filmer i xvid og mkv, og har lyst å streame filene via bredbåndskabelen jeg skal ha mellom pc -> router -> ps3 etter hva jeg har skjønt støtter ikke ps3 noen av de formatene.. så er det noen innspill/anbefalinger på saken? Lenke til kommentar
Ståle Skrevet 16. desember 2007 Del Skrevet 16. desember 2007 Ubuntu virker fint ligger mange gode guider pa google Lenke til kommentar
Ferchie Skrevet 17. desember 2007 Del Skrevet 17. desember 2007 Har den selv liggende på dvd hjemme.. Men de anbefalte det ikke til vanlig CRT tv, så man må ha HD tv for å kunne bruke dette optimalt. jeg skal ihvertfall innstallere det med en gang jeg får hd tv Lenke til kommentar
newman221 Skrevet 17. desember 2007 Forfatter Del Skrevet 17. desember 2007 hmm, da har jeg vel et prosjekt i jula da... har aldri lekt med linux før, men det er mulig å kjøre .mkv-filer der? overrasker meg stort hvis det ikke går... noen som har funnet en god guide for hva man må/bør installere sammen med ubuntu? Lenke til kommentar
Lasse 90 Skrevet 17. desember 2007 Del Skrevet 17. desember 2007 VLC mediaplayer kjører det meste. MKV også regner jeg med. Om det går glatt nok er et annet spørsmål. Har ikke prøvd å spille av filmer i HD enda. Lenke til kommentar
newman221 Skrevet 17. desember 2007 Forfatter Del Skrevet 17. desember 2007 burde da være kraft nok i cell-prosessoren hvis noen behersker programeringsteknikken som kreves. får bare håpe noen tar seg bryet med å kode litt i fremtidfen da Lenke til kommentar
HeoAnd Skrevet 22. desember 2007 Del Skrevet 22. desember 2007 gentoo skal visstnok være anbefalt for best ytelse. vær klar over at det kun er 256 MB ram tilgjengelig for oset. av dette brukes en del av hypervisoren. så det er faktisk mindre en 256 ledig. ikke er det tilgang til rsx heller. det betyr ingen 3d aksellerasjon. ryktet er at snes emulatorer ikke kjører fullscreen engang. personlig mener jeg at det ikke er verdt å innstallere for "average joe" på dette tidspunkt. men om du er derimot sugen på å lære litt om linux er det en god ide absolutt. bare ikke forvent noe fyrverkeri. Lenke til kommentar
rallrall Skrevet 22. desember 2007 Del Skrevet 22. desember 2007 (endret) Gentoo er visst å anbefale mtp ytelse, men forskjellen mellom det og xubuntu kan ikke være veldig stor. Gentoo er stress å legge inn, men xubuntu går mer eller mindre smertefritt. Eneste jeg rota med var å få bluetoothkeyboardet til å funke skikkelig. Er et stort community for denne distroen, finner tutorials for det meste på psubuntu.com. Har ikke prøvd annet enn streaming av xvid, den lille mengden tilgjendelig ram gjør det vanskelig å spille av .mkv o.l. Sett at det er et par prosjekter gående for å fikse dette, men ingen av dem virker stabile nok til å bruke enda. Eneste som gjenstår nå er å få sixaxiskontrollerne til å funke i snes9x ^^ edit: Går du for ubuntu er det xubuntu som gjelder da den bruker xfce, som tar mindre ressurser enn gnome og kde som de andre versjonene kommer med. Endret 22. desember 2007 av hikai Lenke til kommentar
arokh Skrevet 23. desember 2007 Del Skrevet 23. desember 2007 Linux på PS3 er ganske ubrukelig spør du meg, går alt for treigt. Operativsystemet får ikke full tilgang på Cell prosessoren. Er heller ingen 3D aksellerasjon, grafikk går på framebuffer da tilgang på RSX også er sperret. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå