Gå til innhold

Et stort problem med strømforsyningen?

nigox

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

jeg tror +12v blir feilrapportert. det gamle 754 hk i filservern min feilviste +12v linja (ca +10v) jeg fikk hele tia advarsler fra msi kontrollsenteret. men jeg var klar over det og bare disabla advarselen.

i ditt tilfelle så ligger den så lavt at maskina ikke burde slått seg på engang. prøv med et annetn program eller sjekk i bios for mer korrekte avlesninger. voltmeter målt i fra en molex (tror det var slik du kunne sjekke +12v linja) skal vel være helt nyaktig.

men om du poster en liste over hardwaren din så kan vi fort si om psu bør byttes.

btw, dersom psu er for svak til å drive systemet så får du ustabilitet, feilmeldinger fra skjermkortet (får for lite strøm) og andre problemer.

Lenke til kommentar

Vel har ikke fått noe feilmeldinger. sjekka +12V linja i biosen nå og der lå den på 12.323

før jeg kjøpte delene, så regna jeg ut med sånn kalkulator på nette om hvor mye strøm som måtte til, men er vel ikke noe problem i det hele tatt da.

Lenke til kommentar

Hadde et MSI-kort som rapporterte 12V til å være 1.6V i alt utenom BIOS og MSI CoreCenter. Ved måling med multimeter var alt ok. Så det er nok et vanlig problem med MSI-hovedkort. Du kan nok regne med at 12 volten er normal, og som Spirre sier, ikke stol på programvare. Kan ofte vise feil verdier.

Lenke til kommentar

siden bios sier at den ligger på 12,3v så er det nok det som er "korrekt". dvs det er alltid litt slingringsmon ute å går, men du vil nok komme ganske nær dette tallet om du måler med et voltmeter.

så da ser det ut til at alt er som det skal være. gi everest et tupp i baken for feilrapportering ;)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...