Gå til innhold

Apple Mac OS til vanlig datamaskin?

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Anbefaler deg å ta en titt på følgende tråd for installasjon på pc: Installasjon av OS X på ikke-Apple produkter

Overgangen er ikke fullt så drøy som Windows -> Linux vil jeg påstå; men det er da en del forskjellige ting man bør sette seg inn i. Viktigst mener jeg, for å kunne bruke OSX effektivt er bruken av exposé og aktive skjermhjørner, genialt opplegg, dog det tar litt tid å få inn i fingrene. Også er jo hurtigtaster forskjellig da, men i bunn og grunn er ctrl byttet ut med eple-tasten, ikke alt for vanskelig å sette seg inn i. Du kan lese i Mac1 sin Switch-guide, står mye fint der.

Programvare er på noen områder bedre enn på windows, og på andre områder dårligere. Dersom du ikke bruker noen sære tannlege-programmer el. som kun er laget til windows-plattformen tror jeg du ikke vil savne noe. Det eneste må være spill da, der er det lite å velge i.

Lenke til kommentar
Hei!

Går det ann å installere Mac på en vanlig datamaskin (32-bit) ?

Har blitt så lei Windows så, og har lyst til å prøve meg på Mac. Er det stor overgang? Omtrent som fra windows-> Linux? Er tilgang på programvare like bra på Mac som win?

takker for svar :)

Hei, dette er fullt mulig.

Jeg kjører selv OS X Leopard på en Dell Inspiron 9100 uten de helt store problemene;)

Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...