Gå til innhold

Cod 4 eller Crysis?


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Helt enig med video anmeldelsen. Crysis is the best game ever made. Jeg begynte å spille cod4 etter å ha runda crysis. Og for å være ærlig var det en jævlig opplevelse. COD4 er dødt spill. Utrolig kjedelig.

 

Herregud Crysis har muligens en bra story men på crysis kommer du på områder med masse folk og du skal så og drepe og drepe å blir aldri ferdig også pån igjen og igjen... sånn er ikke cod4 på cod får du oppdrag du skal utføre og masse fete greier flere våpen er det der å.

 

Nesten litt merkelig, for CoD 4 går jo nesten bare ut på å drepe hva du ser. Og det er kanskje det jeg hater med spillet, alt for mye repitisjon, er lei "pek og skyt" systemet .. så hvis det gjelder hvem spill som har mest repitisjon av Crysis og CoD 4, er ihvertfall ikke Crysis vinneren..etter hva jeg mener.. men hvem bryr seg hva jeg mener uannsett :p

Endret av MrLG
Lenke til kommentar

I crysis så er dette helt opp til deg hva du vil gjøre ut av det. VIL man ikke like det, så liker man det heller ikke. For man kan løpe fra punkt til punkt og bare skyte det man ser, eller så kan man finne ut andre alternative måter å gjøre det på.

 

F. eks være snikmorder, sprenge opp halve "landsbyen", lage en masaker/slå ihjel folka, ta en bil og kjøre over dem, eller bare leke rambo.

Det er opp til deg.

Endret av andrull
Lenke til kommentar

Personlig spilte jeg meg lei på bare Crysis demoen, lekte meg i flere timer der med å ødelegge ting og bare leke rambo. Crysis kunne blitt et topp sandbox spill, noe som er grunnen til at jeg gleder meg til Far Cry 2.

 

Når det kom til Crysis spillet så ble jeg bare lei, ville heller bare leke enn å faktisk spille spillet.

Endret av Bruktbilen
Lenke til kommentar
Hvorfor ble det ikke et topp sandbox spill? Synes Sandbox 2 er konge jeg. :)

 

Men det jeg mente, selve spillet er ikke noe engasjerende synes jeg, de gjorde samme feilen som i Far Cry(Aliens), de kunne gjerne bare lagt et stort brett med alt mulig rart der man kunne leke seg rundt i og spillet hadde blitt langt bedre.

 

Sandbox 2 er et genialt leketøy, ja.

 

Må nok kjøpe meg Crysis for å spille online, betaen var hvertfall helt rå.

Lenke til kommentar
Gjest medlem-105082

Aliens her og aliens der. Monstre i Far Cry var jo og galt.

 

Half-Life 2 har monstre, klages det? Nei.

Halo har monstre, klages det? Nei.

Tror enkelte finner på på ting bare for å klage på spillet. Få noen bedre argumenter please.

Endret av medlem-105082
Lenke til kommentar

ÜberNinja:

 

AI'en til folkene er ræva, de er for dum i forhold til deg i et slikt spill. Første gang en peron ser deg så skyter han nødvendig vis ikke, han går gjerne og sjekker ut lyden slik at du kan drepe han, dette gjør det hele litt kjedelig når de sier: "Huh?" hver gang man møter noen. Det hele blir en flau opplevelse synes jeg.

 

Stealth er for bra, og det blir en krykke svært raskt. Greit nok at folkene skyter deg hvis du krasjer med dem hvis du har stealth, men skulle ønske de var noe bedre. Det samme gjelder når du skal stealthe, de skyter i et par sekunder der du stealthet, og så slutter de, en fin "reset" knapp.

 

Sammarbeid er ikke noe som koreanerene liker tydeligvis, de kan gå rundt en og en, dør sidekameraten gjør ikke det noe, de fortsetter bare og går rundt for å lete etter deg. Dette er heldigvis noe som blir forbedret i Far Cry 2, da fiendene hjelper hverandre.

 

Uansett, det med aliens i Crysis er bare feil. De prøvde å lage et spill som var så realistisk som mulig, og så slenger de inn et idiotisk plott, det passet bare ikke inn. Det synes jeg hvertfall.

Lenke til kommentar
CoD 4 er et helt greit spill. Ikke noe fantastisk. SP delen suger ræva. For det første så utrolig kort. Så er det hele tiden respawn av fiender, noe jeg hater i spill. Så det hjelper lite å snipe langt unna, for det kommer hele tiden nye folk hvis du ikke rykker fram. Lite muligheter, så du tvinges til å gå en vei.

 

På noen missions funker det.

 

Men CoD 4 her. Har det selv og er fornøyd. Singleplayer er god og føles ut som en lang kinofilm, mens multiplayer eier. Noe av det beste jeg har spilt ;)

Endret av ExiliuM
Lenke til kommentar
Helt enig med video anmeldelsen. Crysis is the best game ever made. Jeg begynte å spille cod4 etter å ha runda crysis. Og for å være ærlig var det en jævlig opplevelse. COD4 er dødt spill. Utrolig kjedelig.

 

Herregud Crysis har muligens en bra story men på crysis kommer du på områder med masse folk og du skal så og drepe og drepe å blir aldri ferdig også pån igjen og igjen... sånn er ikke cod4 på cod får du oppdrag du skal utføre og masse fete greier flere våpen er det der å.

 

Nesten litt merkelig, for CoD 4 går jo nesten bare ut på å drepe hva du ser. Og det er kanskje det jeg hater med spillet, alt for mye repitisjon, er lei "pek og skyt" systemet ..

 

Det "pek og skyt" systemet er jo i alle fps spill, inkludert Crysis. Forsåvidt de fleste skytespill.

Lenke til kommentar
Gjest medlem-105082
ÜberNinja:

 

*snip*

 

Endelig noen som kan trekke fram noen virkelig gode argumenter. Det skal du få ros for.

 

Selv mener jeg ikke at AI'en er ræva. Den er verken perfekt eller veldig god, men brukbar. Det er noen småtekniske feil som burde vært endret på, men jeg synes selv AI'en fungerte helt greit. Har sett langt dårligere enn dette, men skjønner pointet.

 

Sammarbeidet er jeg også enig i deg i. Man skytersidemannen og den andre skvetter litt, forså fortsette å gå helt rolig. Men det jeg likte var at AI'en prøvde å flanke deg. At noen går i midten, mens andre prøver å komme bak deg.

 

Dessuten ser jeg ikke Crysis som et realistisk spill. Hvor får du det i fra? Hvis de skulle lage et realistisk spill så hadde de tatt bort nanosuiten, aliensvåpnene, flyene og gjort fiendene mer sårbar i forhold til hvor de blir truffet. Plottet er da også helt greit. Aliens prøver å ta over jorden, og USA må stoppe de. Dette har da vært brukt før, og spillere elsker det. Duke Nukem anyone?

 

Spillet at et enormt potensial, selv om det noen ganger kan glippe litt. Eller er du helt i mot mine påstander og meninger?

 

Det geniale med HL2 sine monstre/aliens er jo at mesteparten av dem ser ut og oppfører seg som mennesker. :thumbup:

 

Du har nå Vortigaunt, Antlion, Hedcrabs zombier, Bullsquid og det enorme fiskeskapningen i vannet. :)

Lenke til kommentar
Det geniale med HL2 sine monstre/aliens er jo at mesteparten av dem ser ut og oppfører seg som mennesker. :thumbup:

 

Du har nå Vortigaunt, Antlion, Hedcrabs zombier, Bullsquid og det enorme fiskeskapningen i vannet. :)

Ja er klar over det, men vortigaunts slåss du heldigvis aldri mot lenger, zombier oppfører seg stort sett som ..ja zombier dvs. mennesker. Antlions, bullsquids, headcrabs og fisken er uansett såpass liten del av spillet at det aldri blir irriterende.

(Men skal innrømme at det er hårfint lite som hindrer headcrabs og bullsquids fra å faktisk bli irriterende, men de holder seg likevel under grensen)

 

Edit: Når jeg tenker over det så var det faktisk noen triste skapninger i HL2 som bare ble irriterende etterhvert: En slags aliens-lignende figur som hoppet raskt framover mot deg og angrep. (Minnet faktsk litt om de triste "hoppe-monsterene" i Farcry).

Endret av Vice
Lenke til kommentar
Helt enig med video anmeldelsen. Crysis is the best game ever made. Jeg begynte å spille cod4 etter å ha runda crysis. Og for å være ærlig var det en jævlig opplevelse. COD4 er dødt spill. Utrolig kjedelig.

 

Herregud Crysis har muligens en bra story men på crysis kommer du på områder med masse folk og du skal så og drepe og drepe å blir aldri ferdig også pån igjen og igjen... sånn er ikke cod4 på cod får du oppdrag du skal utføre og masse fete greier flere våpen er det der å.

 

Nesten litt merkelig, for CoD 4 går jo nesten bare ut på å drepe hva du ser. Og det er kanskje det jeg hater med spillet, alt for mye repitisjon, er lei "pek og skyt" systemet ..

 

Det "pek og skyt" systemet er jo i alle fps spill, inkludert Crysis. Forsåvidt de fleste skytespill.

 

Var kanskje litt dårlig forklart. Det jeg mener er at du kan oppnå bedre resulater ved å planlegge, velge andre veier og ta ut en og en, eller kjøre rambo osv osv i Crysis. Det er masse av muligheter, mens i CoD 4 er det bare en vei hele tiden, og det trenger ikke no særlig tenking. Selvfølgelig kan du jo spille Crysis uten å tenke særlig mye heller, men du har ihvertfall muligheten til mer(jo flere måter å spille på, jo bedre)

Endret av MrLG
Lenke til kommentar

Da kjøpte jeg COD4 like før jul. I dag åpnet jeg og innstalerte det.

 

Er det virkelig slik at men hele veien skal spille med en "haug" med NPC på laget? ble nemlig skuffet der, liker best å være alene mot fienden! ;) (og multiplayer spill bryr jeg meg ikke om; 400 spenn i do da kanskje...)

Endret av Blacki
Lenke til kommentar

I store drag tillater Crysis at man spiller slik man selv vil. Føler man for å være snikskytter? Null problem, fisk frem lyddemper, skarpskyttersiktet og finn deg et godt sted. Rambo-taktikk? Er bare å gyve løs, det. Bruke bil? Bombardere fienden med brennende tønner a la Donkey Kong? Kverke alle via stealth og stålnever? Usett unngå fiendtlige patruljer og gli lydløst inn bak fiendens linjer? Crysis tillater alt dette, og mer.

 

Noe annet jeg liker med Crysis er at det er meget sjelden man hindres av en låst dør eller en vegg, man får til de grader større frihet enn i de aller fleste andre spill som er på markedet i dag. Man veiledes likevel gjennom spillets oppdragsstruktur.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...