Gå til innhold

Cod 4 eller Crysis?


Anbefalte innlegg

MrLg: Jeg så videoen du postet, og den hadde sikkert noen fine poeng. Men under SP delen av COD4 så tenkte jeg aldri på hvorfor jeg ikke kunne bestige et gjerde, eller flanke en fiende på min måte. Jeg fikk beskjed av spillet hele tiden hvor jeg skulle, og jeg stod aldri og tenkte; Hvor skal jeg nå? Mine lagkamerater leder meg til action, hvorfor ignorere dem og dra min egen vei? Ikke akkurat millitær! (Terkel i Knipe, jeg vet :D)

"Problemet" som oppstår er jo nesten alltid at du må slås med fienden "head on", noe som kan bli ganske kjedelig i lengden. (sånnsett er det kanskje greit at COD4 var så kort :p)

Det at du blir fortalt hvor du skal og må akkurat gjøre ditten og datten er også noe som begynner å bli litt kjedelig etter å ha spillt XX antall lignende krigsspill.

 

Sånnsett kan jeg spille Crysis over og over igjen uten at det blir kjedelig. Så selv om det har sine mangler det også, så blir det altså mer "langvarig". I de sekvensene det var kjedelig så kunne man jo også bare nyte grafikken. :p

(for de som har muligheten til det da vel og merke)

 

At multiplayer delen er mer BF2 lignende er jo også en fordel for min del, da jeg elsker multiplayer kombinert med kjøretøyer. :D

 

Edit: Så videoen din MrLG, og må si meg enig i det meste han sier.

 

Hehe, vi har to helt forskjellige meninger. Eller joda, jeg kan fint spille Crysis flere ganger, men det frister å spille Call of Duty 4 mer enn Crysis, selv om CoD4 er mer bestemt hvor du skal gå, hva du skal gjøre osv. Men jeg liker omgivelsene, historien, de intense kampene og osv med Call of Duty 4 som gjør at jeg har mer lyst å spille det.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Gjest medlem-105082

Tror man burde prøve demoen av begge spillene framfor å høre på guttene i denne tråden. Så ser man hva man liker best selv, da det ikke kommer noe meningsfylt opp i denne tråden. Begge spillene er veldig gode, men begge har positive og negative sider. De som klager på at Crysis ikke har noe nytt, og alt er blitt brukt før, ja, det samme skal sies om CoD 4. Er ikke en dritt som er nytt der. Så hvorfor er det en negativ side hos Crysis, når CoD 4 heller ikke bringer noe nytt? Tenk på det, ja! Så å klage på oppbrukt elementer, er bare tull.

 

Eller så er denne tråden bare tull og vas, da det bare er fanboy diskusjoner som ikke vil ta ende.

Lenke til kommentar
Tror man burde prøve demoen av begge spillene framfor å høre på guttene i denne tråden. Så ser man hva man liker best selv, da det ikke kommer noe meningsfylt opp i denne tråden. Begge spillene er veldig gode, men begge har positive og negative sider. De som klager på at Crysis ikke har noe nytt, og alt er blitt brukt før, ja, det samme skal sies om CoD 4. Er ikke en dritt som er nytt der. Så hvorfor er det en negativ side hos Crysis, når CoD 4 heller ikke bringer noe nytt? Tenk på det, ja! Så å klage på oppbrukt elementer, er bare tull.

 

Eller så er denne tråden bare tull og vas, da det bare er fanboy diskusjoner som ikke vil ta ende.

 

Demoen til Crysis er ganske lur. Den har ett av de få bra mapene i spillet. Og finnes det en demo til CoD 4?

Lenke til kommentar
Tror man burde prøve demoen av begge spillene framfor å høre på guttene i denne tråden. Så ser man hva man liker best selv, da det ikke kommer noe meningsfylt opp i denne tråden. Begge spillene er veldig gode, men begge har positive og negative sider. De som klager på at Crysis ikke har noe nytt, og alt er blitt brukt før, ja, det samme skal sies om CoD 4. Er ikke en dritt som er nytt der. Så hvorfor er det en negativ side hos Crysis, når CoD 4 heller ikke bringer noe nytt? Tenk på det, ja! Så å klage på oppbrukt elementer, er bare tull.

 

Eller så er denne tråden bare tull og vas, da det bare er fanboy diskusjoner som ikke vil ta ende.

 

Demoen til Crysis er ganske lur. Den har ett av de få bra mapene i spillet. Og finnes det en demo til CoD 4?

Ikke den hardeste nøtten å google akkurat.

http://gamer.no/nyhet/demo/call_of_duty_4_...n_warfare/44254

 

 

Demoen i crysis var flott, og 80% av resten av spillet var flott.

Om tri-SLI ikke klarte crysis på full guffe, så er det nok 1. pga ELENDIGE SLI drivere, eller så er man altfor kresene.

Mitt 8800GTX kjører det på nydelig grafikk. (blanding mellom very high og high)

 

Som med de fleste spill som har vært fremetidsrettet på grafikk (se oblivion, Rainbow six: Vegas osv..) så har neste-generasjonskort takklet spillene mange ganger bedre. :)

(ment som et lite tips)

Endret av andrull
Lenke til kommentar
Kan ikke uttale meg om COD4 da jeg aldri har prøvd det, men Crysis var virkelig en skuffelse for meg. Hvor Far Cry lyktes, mislyktes Crysis katastrofalt i det narrative. Uengasjerende spill.

 

Crysis sin MP var veldig kult og bedre på mage måter enn COD 4, men SP var en liten skuffelse.

Lenke til kommentar
Crysis har begrenset ødeleggbare ting; friheten er at du kan velge 2-4 ruter; mulighetene er å forandre på drakten og kaste skillpadder rundt; og en dårlig historie som skulle ha kommet med "to be continue...". Crytek lovet et samarbeid mellom Koeranerne og Amerikanerne mot romvesnene, men dette skjedde ikke.

 

Call of Duty 4 er mer virkelighetsnær, bindene og mer realistisk enn Crysis.

 

Begrenset ødleggbare ting? Høh? Man kan ødlegge hus, biler, trær, planker, tønner, gjerder - you name it. Kan kanskje ikke ødlegge alt, men abselutt veldig mye + at de fleste ting ødlegges realistisk. Frihet? Ihvertfall i første halvdelen i spillet er friheten realtiv stor, og abselutt ingenting å klage på. CoD mer realistisk? Hva anser du som realistisk? Handlingen er muligens mer realistisk, men Crysis byr på mer realistisk graffikk og fysikk som er for min del bedre enn en realistisk handling/historie.

Men anbefaler deg virkelig å se denne videoen, den sier litt om at det du sier ikke er sant, f.eks. mulighetene er å forandre på drakten og kaste skillpadder rundt BULLSHIT! Bare se den!

 

 

 

Helt enig med video anmeldelsen. Crysis is the best game ever made. Jeg begynte å spille cod4 etter å ha runda crysis. Og for å være ærlig var det en jævlig opplevelse. COD4 er dødt spill. Utrolig kjedelig.

Lenke til kommentar
Crysis har begrenset ødeleggbare ting; friheten er at du kan velge 2-4 ruter; mulighetene er å forandre på drakten og kaste skillpadder rundt; og en dårlig historie som skulle ha kommet med "to be continue...". Crytek lovet et samarbeid mellom Koeranerne og Amerikanerne mot romvesnene, men dette skjedde ikke.

 

Call of Duty 4 er mer virkelighetsnær, bindene og mer realistisk enn Crysis.

 

Begrenset ødleggbare ting? Høh? Man kan ødlegge hus, biler, trær, planker, tønner, gjerder - you name it. Kan kanskje ikke ødlegge alt, men abselutt veldig mye + at de fleste ting ødlegges realistisk. Frihet? Ihvertfall i første halvdelen i spillet er friheten realtiv stor, og abselutt ingenting å klage på. CoD mer realistisk? Hva anser du som realistisk? Handlingen er muligens mer realistisk, men Crysis byr på mer realistisk graffikk og fysikk som er for min del bedre enn en realistisk handling/historie.

Men anbefaler deg virkelig å se denne videoen, den sier litt om at det du sier ikke er sant, f.eks. mulighetene er å forandre på drakten og kaste skillpadder rundt BULLSHIT! Bare se den!

 

 

 

Helt enig med video anmeldelsen. Crysis is the best game ever made. Jeg begynte å spille cod4 etter å ha runda crysis. Og for å være ærlig var det en jævlig opplevelse. COD4 er dødt spill. Utrolig kjedelig.

 

Jeg gjorde akkurat det samme!

Jeg gjennomførte Crysis først for å så spille COD 4. Ærli talt skulle jeg ha gjort omvendt, for etter å ha spilt Crysis så ble jeg bare skuffet. Og for grafikk folket så hadde jeg alt på LOW.. ja tenk LOW utenom Fysikk og effektene. Det så dårligere ut en COD 4, men fy faen førr et gameplay.

Sånn, min mening :)

Lenke til kommentar

Grafikken var jo bedre på Crysis, men selve historien og atmosfæren(og derav også mye av gameplay) ble jo bare bæsj litt etter halveis. COD4 hadde hvertfall knallsolid gjennomføring av hele spillet.

Crysis hadde nok havnet mye høyere på publikumsskalaen dersom de hadde droppet alt tøyset sitt i den irriterende siste halvdelen.

Endret av Vice
Lenke til kommentar
Hvordan kan du ha testa et spill i 30 minutt og slakte hele singel player delen pga det? Den er litt drøy da =P

 

Hehe. Ser ikke blod og gørr noen plass. Jeg mener ett spill skal være bra for starten av. Man skal ikke måtte "spille det bra til det blir bra".

 

Han spør om hva han burde gå for. Jeg mener COD4.

 

Det er jo blod og gørr når teammatesa slaktes etc. Du har spilt crysis for lite ;)

Lenke til kommentar
Helt enig med video anmeldelsen. Crysis is the best game ever made. Jeg begynte å spille cod4 etter å ha runda crysis. Og for å være ærlig var det en jævlig opplevelse. COD4 er dødt spill. Utrolig kjedelig.

 

Herregud Crysis har muligens en bra story men på crysis kommer du på områder med masse folk og du skal så og drepe og drepe å blir aldri ferdig også pån igjen og igjen... sånn er ikke cod4 på cod får du oppdrag du skal utføre og masse fete greier flere våpen er det der å.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...