Gå til innhold

Cod 4 eller Crysis?


Anbefalte innlegg

Crysis har begrenset ødeleggbare ting; friheten er at du kan velge 2-4 ruter; mulighetene er å forandre på drakten og kaste skillpadder rundt; og en dårlig historie som skulle ha kommet med "to be continue...". Crytek lovet et samarbeid mellom Koeranerne og Amerikanerne mot romvesnene, men dette skjedde ikke.

 

Call of Duty 4 er mer virkelighetsnær, bindene og mer realistisk enn Crysis.

 

Begrenset ødleggbare ting? Høh? Man kan ødlegge hus, biler, trær, planker, tønner, gjerder - you name it. Kan kanskje ikke ødlegge alt, men abselutt veldig mye + at de fleste ting ødlegges realistisk. Frihet? Ihvertfall i første halvdelen i spillet er friheten realtiv stor, og abselutt ingenting å klage på. CoD mer realistisk? Hva anser du som realistisk? Handlingen er muligens mer realistisk, men Crysis byr på mer realistisk graffikk og fysikk som er for min del bedre enn en realistisk handling/historie.

Men anbefaler deg virkelig å se denne videoen, den sier litt om at det du sier ikke er sant, f.eks. mulighetene er å forandre på drakten og kaste skillpadder rundt BULLSHIT! Bare se den!

 

 

Endret av MrLG
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Har rundet COD4 for par uker siden. Syntes storyen var bra men med meget dårlig (vanlig) beveglighet..

Dynamiken og grafikken var helt brutalt kult, med alt på max..

 

Men..

 

Jeg rundet akkuratt Crysis (30min siden) og denne storyen var enda bedre. Her startet alt litt slow men tok seg opp mere og mere etterhvert som du kom lenger inn i junglen (spillet).

Utviklerene kunne dratt slutten litt til.. men men.. Crysis 2 kommer vel..??

 

Alt i alt, 2 kule spill..

 

Crysis er vel det spillet som krever mest HW pr. idag og etter min mening stikker den av med seieren knepent...

 

Løp og kjøp.. BEGGE!

Endret av zIUx
Lenke til kommentar
Hallo

 

Jeg lurer på hvilket spill DU syns er best: CoD4 eller Crysis?

 

Begrun gjerne svaret ditt!;)

COD 4! Begge spillene er pene, men gameplayet i COD er ekstremt intenst og knallbra, mens Crysis' gameplay er ganske ekkelt i mine øyne... Godt mulig at Crysis tar seg opp mot slutten, men gameplayet er jo det samme. For å få mye ut av Crysis bør du ha bra HW og...

Lenke til kommentar

Jeg har begge spillene og syns CoD4 er best!

 

Syns det er best pga jeg er mere "fan" av moderene krig og ikke framtidskrig...

 

Likte at man hadde story til oppdragene at du bare ikke skulle drepe for å drepe men eks. redde noen da...

 

Vet det også er på Crysis men jeg likte ikke storyn til Crysis xD

 

 

MrLG: så ser det ut som du er Crysis fanboy å da -.-

Endret av Rudde93
Lenke til kommentar

Crysis var gøy helt til man kom til fjellet.. Da mistet man all frihet mener jeg hvertfall.. Begge spillene er bra så kjøp begge. Crysis kan man jo loade fra sånn ca. halvveis og komme til fjellet på en annen måte. Kamikaze eller Assasin er mine favoritt-fremgangsmåter da^^

 

Og for å gjøre det klart: MP på CoD4 eier nisselua!

Endret av Teejay187
Lenke til kommentar
Godt mulig at Crysis tar seg opp mot slutten, men gameplayet er jo det samme.

Hehe, dessverre er det nok ikke godt mulig nei. Hadde Crysis fortsatt i samme stilen det begynte kunne det ha blitt virkelig så bra totalt sett. Det begynte jo tom. å ta seg opp til nye høyder når man fikk mulighet til å kjøre stridsvogn. Men akk, kort tid etterpå tryner hele dritten og "flyvende blekkspruter" og annet piss dukker opp for å gjøre spillopplevelsen mest mulig irriterende. Jeg begriper rett og slett ikke hva Crytek tenker på egentlig. De var jo fullt klar over at det som trakk FarCry ned var de irriterende monstrene. Hvorfor gjør de da nøyaktig samme feilen(eller kanskje enda verre!) i oppfølgeren? Virkelig synd. :cry:

Lenke til kommentar
MrLG, lagde Infinity Ward et så godt og populært spill at noen måtte lage en video som viser hvor overlegent Crysis er på ting som (imo) ikke har mye å si for ekte spillglede? =)

 

Sier bare Cod4 MP

 

Nei men noen måtte lage en video som viser alle CoD fanboysa som sier at Crysis suger, og at CoD har gameplayet osv, at faktisk Crysis har et bra gameplay også og ikke bare er graffikk. Og de tingene han sa i videoen har faktisk ganske mye for å si for spillgleden, skjønner ikke at noen kan påstå noe annet enn at frihet, muligheter, bra fysikk som påvirker gameplayet osv ikke har noe å si for gleden, for det har det abselutt.

Lenke til kommentar
MrLG, lagde Infinity Ward et så godt og populært spill at noen måtte lage en video som viser hvor overlegent Crysis er på ting som (imo) ikke har mye å si for ekte spillglede? =)

 

Sier bare Cod4 MP

 

Nei men noen måtte lage en video som viser alle CoD fanboysa som sier at Crysis suger, og at CoD har gameplayet osv, at faktisk Crysis har et bra gameplay også og ikke bare er graffikk. Og de tingene han sa i videoen har faktisk ganske mye for å si for spillgleden, skjønner ikke at noen kan påstå noe annet enn at frihet, muligheter, bra fysikk som påvirker gameplayet osv ikke har noe å si for gleden, for det har det abselutt.

 

Hehe... CoD fanboys. Du skyter deg selv litt i foten her egentlig med tanke på at du er en ekstrem Crysis fanboy som ikke tåler at noen synes Crysis var kjedelig etter første halvdel. Hadde de gjort hele spillet til en krig mellom deg/USMC og Nord-Korea hadde spillet sikkert blitt mye bedre enn CoD. Men det er ikke det og i stedet må du tvinge deg gjennom 2-3 timer med kjedelig og bugget gameplay og en av de kjedeligste boss-fightene jeg noen gang har prøvd. Det er derfor jeg synes Crysis var et svakere spill enn Call of Duty 4, som til tross for lengden har gitt meg mange flere timer underholdning enn noe annet spill i år. Og jeg har fortsatt ikke begynt med multiplayer. Call of Duty 4 er en av de få spillene for tiden som har samlet grafikk og story i en fantastisk spillopplevelse.

 

Crysis er bra, men Call of Duty 4 er bedre. (I min og tydeligvis mange andre sin mening)

Lenke til kommentar

MrLg: Jeg så videoen du postet, og den hadde sikkert noen fine poeng. Men under SP delen av COD4 så tenkte jeg aldri på hvorfor jeg ikke kunne bestige et gjerde, eller flanke en fiende på min måte. Jeg fikk beskjed av spillet hele tiden hvor jeg skulle, og jeg stod aldri og tenkte; Hvor skal jeg nå? Mine lagkamerater leder meg til action, hvorfor ignorere dem og dra min egen vei? Ikke akkurat millitær! (Terkel i Knipe, jeg vet :D)

Lenke til kommentar
MrLg: Jeg så videoen du postet, og den hadde sikkert noen fine poeng. Men under SP delen av COD4 så tenkte jeg aldri på hvorfor jeg ikke kunne bestige et gjerde, eller flanke en fiende på min måte. Jeg fikk beskjed av spillet hele tiden hvor jeg skulle, og jeg stod aldri og tenkte; Hvor skal jeg nå? Mine lagkamerater leder meg til action, hvorfor ignorere dem og dra min egen vei? Ikke akkurat millitær! (Terkel i Knipe, jeg vet :D)

 

Hehe men det er ikke no problem å vite hvor man skal, det var ikke det poenget var heller. Poenget var at man kunne velge en annen vei, og nettopp finne andre veier til målet som egentlig burde vært mulig. ;)

Lenke til kommentar
MrLg: Jeg så videoen du postet, og den hadde sikkert noen fine poeng. Men under SP delen av COD4 så tenkte jeg aldri på hvorfor jeg ikke kunne bestige et gjerde, eller flanke en fiende på min måte. Jeg fikk beskjed av spillet hele tiden hvor jeg skulle, og jeg stod aldri og tenkte; Hvor skal jeg nå? Mine lagkamerater leder meg til action, hvorfor ignorere dem og dra min egen vei? Ikke akkurat millitær! (Terkel i Knipe, jeg vet :D)

"Problemet" som oppstår er jo nesten alltid at du må slås med fienden "head on", noe som kan bli ganske kjedelig i lengden. (sånnsett er det kanskje greit at COD4 var så kort :p)

Det at du blir fortalt hvor du skal og må akkurat gjøre ditten og datten er også noe som begynner å bli litt kjedelig etter å ha spillt XX antall lignende krigsspill.

 

Sånnsett kan jeg spille Crysis over og over igjen uten at det blir kjedelig. Så selv om det har sine mangler det også, så blir det altså mer "langvarig". I de sekvensene det var kjedelig så kunne man jo også bare nyte grafikken. :p

(for de som har muligheten til det da vel og merke)

 

At multiplayer delen er mer BF2 lignende er jo også en fordel for min del, da jeg elsker multiplayer kombinert med kjøretøyer. :D

 

Edit: Så videoen din MrLG, og må si meg enig i det meste han sier.

Endret av andrull
Lenke til kommentar
Bortsett fra at CoD4 er det helt klart mest realistiske og beste i CoD serien?

 

Vel det er forsatt ikke så mye nytt akkurat

 

CoD4. Crysis ble jeg bare veldig skuffet over (selv legografikk var tungt å kjøre).

 

Jeg håper ikke at du ble skuffet over Crysis fordi pcen din suger. Men det er vel antakligvis av sånne grunner Crysis ikke kommer til få prisen "årets spill" i år. Tragisk

 

Ja de utsagnene dine er rimlig tragiske. Ikke alle har viljen eller pengene til å kjøpe de beste PCene. Dessuten er crysis langt ifra så bra som folk skal ha det til vis vi ser bort ifra grafikken.

Lenke til kommentar

Har spilt ferdig både Crysis og CoD4 SP-del og spilt en del online på begge spillene (dog mer på cod4). CoD4 er uten tvil noe av det råeste jeg har spilt mens Crysis virker mer som et konsept eller et uferdig spill med enormt stort potensiale. Fiendene i Crysis er så enormt ensformige i sp og mp-delen virker uferdig og ubalansert. Cod4 er kanskje i mine øyne et av tidenes beste mp-spill mens sp-delen var kort, men utrolig bra. Føltes ut som en 5-6 timer lang film.

Endret av @daniel89j
Lenke til kommentar
Bortsett fra at CoD4 er det helt klart mest realistiske og beste i CoD serien?

 

Vel det er forsatt ikke så mye nytt akkurat

 

CoD4. Crysis ble jeg bare veldig skuffet over (selv legografikk var tungt å kjøre).

 

Jeg håper ikke at du ble skuffet over Crysis fordi pcen din suger. Men det er vel antakligvis av sånne grunner Crysis ikke kommer til få prisen "årets spill" i år. Tragisk

 

Ja de utsagnene dine er rimlig tragiske. Ikke alle har viljen eller pengene til å kjøpe de beste PCene. Dessuten er crysis langt ifra så bra som folk skal ha det til vis vi ser bort ifra grafikken.

Hvorfor skal man se bort ifra noe? Ps: Ikke glem fysikken. ;)

COD 4 har da ganske fin grafikk det å, må jo ikke se bort ifra det om det skal sammenlignes heller.

Endret av andrull
Lenke til kommentar
Edit: Så videoen din MrLG, og må si meg enig i det meste han sier.

 

Bra noen skjønner det ;)

 

Bortsett fra at CoD4 er det helt klart mest realistiske og beste i CoD serien?

 

Vel det er forsatt ikke så mye nytt akkurat

 

CoD4. Crysis ble jeg bare veldig skuffet over (selv legografikk var tungt å kjøre).

 

Jeg håper ikke at du ble skuffet over Crysis fordi pcen din suger. Men det er vel antakligvis av sånne grunner Crysis ikke kommer til få prisen "årets spill" i år. Tragisk

 

Ja de utsagnene dine er rimlig tragiske. Ikke alle har viljen eller pengene til å kjøpe de beste PCene. Dessuten er crysis langt ifra så bra som folk skal ha det til vis vi ser bort ifra grafikken.

 

OMG hva er det du ikke forstår? Det er nesten som å si at ferrari suger fordi akkurat du ikke har råd til å kjøpe det. Og hvis du ser på videoen, skjønner du kanskje at Crysis faktisk ikke bare er graffikk.

Endret av MrLG
Lenke til kommentar

Han mener at hvis du ser bort fra den bra grafikken er det ikke noe spesielt bra med Crysis.

 

Og for å svare på "den åpenbare friheten" som du kommer til å svare med var den bra så lenge det varte. Men det ble gørr kjedelig når du ble ferdig med delene med slossing mot koreanerne.

Ett spill kan ikke være så perfekt som du påstår når du må legge vekt på det bra og ikke nevne det dårlige med det.

Lenke til kommentar

http://www.dagbladet.no/kultur/2007/12/22/522010.html

 

Årets pengesluk:

Oppgrading av pc

(«Crysis»)

"Skjermkortprodusenten Nvidia har nylig lansert et rigg der du kan koble tre av markedets hvasseste skjermkort sammen, for trippel ytelse. Selv dette klarte ikke å kjøre «Crysis» på full guffe. Spillutviklerne sier selv at de har utviklet spillet for fremtiden – så om 17 år skulle vel det hele flyte fint. Mon tro hva slags maskiner som måtte til for å lage spillet. Og kanskje var spillet også et pengesluk for utviklerne, som ikke har solgt så altfor mange eksemplarer? Aner vi en sammenheng?"

 

 

Ikke vurder Crysis engang, ta Call Of Duty 4

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...