Gå til innhold

Cod 4 eller Crysis?


Anbefalte innlegg

Bortsett fra at CoD4 er det helt klart mest realistiske og beste i CoD serien?

 

Vel det er forsatt ikke så mye nytt akkurat

 

Hvorfor skal alt være nytt da? Det er en grunn til at de fortsetter med samme oppskrift, og det er fordi mange liker det de får. Call of Duty handler om Cinematiske Spillopplevelser. Noen liker det og andre hater det.

 

überninja (?) nevnte at AI respawner hele tida med mindre du fortsetter framover. Jeg er enig i at det er irriterende. Måtte bare nevne det.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Bortsett fra at CoD4 er det helt klart mest realistiske og beste i CoD serien?

 

Vel det er forsatt ikke så mye nytt akkurat

 

Hvorfor skal alt være nytt da? Det er en grunn til at de fortsetter med samme oppskrift, og det er fordi mange liker det de får. Call of Duty handler om Cinematiske Spillopplevelser. Noen liker det og andre hater det.

 

überninja (?) nevnte at AI respawner hele tida med mindre du fortsetter framover. Jeg er enig i at det er irriterende. Måtte bare nevne det.

 

En av grunnene er jo som du sa, det med at AI respawner hele tiden. Greit med spill som er "skyt alt man ser", men etterhvert blir man lei av de, og i CoD4 føles det ut som jeg har spilt det 1000 ganger før, derfor blir det lite engasjerende, derfor trenger man noe nytt. CoD 4 blir for meg bare et "reservespill" som jeg kan spille i perioder der jeg er lei alt annet.

Lenke til kommentar
Bortsett fra at CoD4 er det helt klart mest realistiske og beste i CoD serien?

 

Vel det er forsatt ikke så mye nytt akkurat

 

Hvorfor skal alt være nytt da? Det er en grunn til at de fortsetter med samme oppskrift, og det er fordi mange liker det de får. Call of Duty handler om Cinematiske Spillopplevelser. Noen liker det og andre hater det.

 

überninja (?) nevnte at AI respawner hele tida med mindre du fortsetter framover. Jeg er enig i at det er irriterende. Måtte bare nevne det.

 

En av grunnene er jo som du sa, det med at AI respawner hele tiden. Greit med spill som er "skyt alt man ser", men etterhvert blir man lei av de, og i CoD4 føles det ut som jeg har spilt det 1000 ganger før, derfor blir det lite engasjerende, derfor trenger man noe nytt. CoD 4 blir for meg bare et "reservespill" som jeg kan spille i perioder der jeg er lei alt annet.

 

Fair enough. Til syvende og sist er det jo en smakssak.

Lenke til kommentar
En av grunnene er jo som du sa, det med at AI respawner hele tiden. Greit med spill som er "skyt alt man ser", men etterhvert blir man lei av de, og i CoD4 føles det ut som jeg har spilt det 1000 ganger før, derfor blir det lite engasjerende, derfor trenger man noe nytt. CoD 4 blir for meg bare et "reservespill" som jeg kan spille i perioder der jeg er lei alt annet.

For meg er det helt motsatt med COD4. Jeg hater alltid respawn i spill, men COD4 var det første spillet som implementerte dette på en måte som fungerte 100% for meg. Man får en litt masete og kaotisk opplevelse nettopp fordi man ikke kan ta seg god tid og bare ligge i bakgrunnen og kose seg. Om man bare vil snipe er COD4 definivt ikke spillet. Her handler det om å rykke frem raskest mulig, ikke nøle, men heller ikke ta dumme sjanser. NPC'ene oppfører seg også svært realistisk i forhold til det man ser i andre spill. (Tenker da på at de "stacker" opp utenfor innganger og stadig søker dekning og dekker både forover og bakover under forflytning.)

 

For å si det som jeg skrev i en annen tråd: Jeg storkoste meg virkelig med Crysis demoen, men ble ikke så veldig imponert av COD4 demoen. Men når det kom på den totale gjennomførelsen i fullversjonen falt Crysis fullstendig gjennom og COD4 ble den klare vinneren. (Og da snakker jeg bare om SP delen).

Lenke til kommentar
For å si det som jeg skrev i en annen tråd: Jeg storkoste meg virkelig med Crysis demoen, men ble ikke så veldig imponert av COD4 demoen. Men når det kom på den totale gjennomførelsen i fullversjonen falt Crysis fullstendig gjennom og COD4 ble den klare vinneren. (Og da snakker jeg bare om SP delen).

 

 

Vel vel, det er nok en smaksak. Hvert sekund av Crysis er ihvertfall 10 ganger mer moro og bedre enn CoD 4 synes jeg. Jeg mener ikke det at CoD 4 er et dårlig spill, men alikevel er det et eller annet med det spillet som er mindre engasjerende og mindre moro enn Crysis. Når jeg har CoD 4 instalert på pcen, og jeg har egentlig ikke lyst til å spille det en gang. Er mer som et spill jeg bare føler jeg må fullføre fordi alle andre sier det er bra.

Lenke til kommentar
Når jeg har CoD 4 instalert på pcen, og jeg har egentlig ikke lyst til å spille det en gang. Er mer som et spill jeg bare føler jeg må fullføre fordi alle andre sier det er bra.

Om du ikke er fornøyd med ett spill så er det jo ingen grunn til å spille det heller. Personlig kommer det til å bli lenge til jeg spiller Crysis igjen, regner med at jeg kanskje tar en runde i gode gamle FarCry før jeg plukker fram Crysis. (Ok, kanskje jeg gjør et forsøk på Crysis MP delen etterhvert, men jeg tviler. FarCry MP spilte jeg forøvrig også svært svært lite.)

Lenke til kommentar

Mange syter og klager på at Crysis ikke har noe nytt i seg, og at det suger osv og at det bare er graffikk. Dette er egentlig helt latterlig, her ihvertfall en fin video som sammenligner det med CoD 4 som skal vissnok ifølge de fleste her skal være så veldig "bra".. Men dette er hvorfor Crysis pisser på CoD 4: (ikke misforstå, CoD 4 er forsatt er bra spill, men i forhold..)

 

Endret av MrLG
Lenke til kommentar

MrLG: Du må ikke glemme at dette er dine meninger, kan du ikke skrive hva som gjør at Crysis er så bra og ikke hva som gjør at det "pisser" på CoD4. Alle har sine meninger og er litt lei av at du er så fryktelig i mot alle som sier noe "stygt" imot crysis. Jeg har ikke noe imot noen av spillene, men blir litt små provosert av uttalsene dine.

 

Tror du at hvis alle bare har god nok pc og prøver det så er det sånn at alle har samme mening som deg?

Men for all del, crysis ser drit rått ut, og jeg har lyst til å kjøpe det, eller hvis jeg er heldig ligger det kanskje under juletreet i år.

 

Uansett en god jul alle sammen :)

Endret av bruno99
Lenke til kommentar
Tror du at hvis alle bare har god nok pc og prøver det så er det sånn at alle har samme mening som deg?

 

Jeg vet ihvertfall at mange som sier det suger er pga PCen dems suger, men alikevel lar dem det gå utover spillet. Det er nesten som å si at Ferrari suger etter du har tatt ut motoren og puttet inn en middels en isdenfor..

 

MrLG: Du må ikke glemme at dette er dine meninger, kan du ikke skrive hva som gjør at Crysis er så bra og ikke hva som gjør at det "pisser" på CoD4. Alle har sine meninger og er litt lei av at du er så fryktelig i mot alle som sier noe "stygt" imot crysis. Jeg har ikke noe imot noen av spillene, men blir litt små provosert av uttalsene dine.

 

Og jeg blir småirritert av at mange knuser Crysis ned i grøfta og roser CoD 4 oppi i skyene. Jeg blir også provisert av folk som sier Crysis er oppskrytt og bare graffikk, det er ikke bare snakk om meninger eller ikke, men sannhet eller ikke sannhet. Såvidt jeg vet er også denne tråden opprettet så folk kan si hva de mener, og jeg anbefaler alle å se den videoen jeg postet, og det er ikke jeg som har laget den videoen, så det er ikke "bare mine meninger".

Endret av MrLG
Lenke til kommentar

Sånn det er sakt så er begge spillene bra.

 

Crysis, er et spill som har en grafikk som man ikke skulle tro gikk an, samme gjelder fysikken i spillet. Jeg koste meg veldig mye med Crysis, når man kom halvveis i spillet så tapte deg seg veldig mye. Da spilte jeg bare fordi jeg skulle spille ferdig Crysis, ikke så mye fordi det var gøy. Men første halvdelen var veldig bra. Man kunne velge sine egne taktiker som var moro. Historien i spillet er ikke så veldig bra, liksom det er mer skyt, skyt og skyt. Men joda, skyt, skyt og skyt i Crysis er veldig bra, og koste meg virkelig med Crysis, helt til man gikk inn i den gråten. MP-delen trodde jeg skulle være veldig bra, men der tok jeg ganske feil. Har ca spilt MP-delen i 5 timer, og kommer nok ikke til å spille det mer. Isåfall må jeg kjede meg ganske mye.

 

Call of Duty 4, Call of Duty serien er ikke noe nytt, og jeg har likt alle spillene i serien, utenom 3'eren som aldri kom til PC. Jeg ble ganske glad når jeg fikk vite at 4'eren skulle være i nåtiden. Når jeg endelig fikk spillet begynte jeg rett på singelplayer-delen, og historien, spenningen i spillet er noe av det beste jeg har spilt. Når spillet var ferdig så var det eneste som sto i tankene min var når kommer en tilleggspakke. Derimot med Crysis så var det liksom, åja det var Crysis ferdig.

Greit nok, CoD4 har ikke så ekstremt bra grafikk, dårlig fysikk, men derimot får man bra ytelse i spillet, også fordi som ikke har så bra PC. Multiplayer delen i CoD4 er ekstremt bra, også noe av det beste jeg har spilt, har spilt MP-delen rundt i 50 timer nå, og er i høyeste rank, men enda ikke lei.

 

Det var kort om mine meninger. :)

Lenke til kommentar
Tror du at hvis alle bare har god nok pc og prøver det så er det sånn at alle har samme mening som deg?

 

Jeg vet ihvertfall at mange som sier det suger er pga PCen dems suger, men alikevel lar dem det gå utover spillet. Det er nesten som å si at Ferrari suger etter du har tatt ut motoren og puttet inn en middels en isdenfor..

 

MrLG: Du må ikke glemme at dette er dine meninger, kan du ikke skrive hva som gjør at Crysis er så bra og ikke hva som gjør at det "pisser" på CoD4. Alle har sine meninger og er litt lei av at du er så fryktelig i mot alle som sier noe "stygt" imot crysis. Jeg har ikke noe imot noen av spillene, men blir litt små provosert av uttalsene dine.

 

Og jeg blir småirritert av at mange knuser Crysis ned i grøfta og roser CoD 4 oppi i skyene. Jeg blir også provisert av folk som sier Crysis er oppskrytt og bare graffikk, det er ikke bare snakk om meninger eller ikke, men sannhet eller ikke sannhet. Såvidt jeg vet er også denne tråden opprettet så folk kan si hva de mener, og jeg anbefaler alle å se den videoen jeg postet, og det er ikke jeg som har laget den videoen, så det er ikke "bare mine meninger".

 

 

Nå er det først og fremst gameplayet folk syntes at CoD4 slår crysis på....

Om det er sant eller ei vet jeg som sagt ikke, men for meg virker det som at når andre sier det så svarer du bare at det er feil! Og at de ikke vet hva de snakker om osv.

 

Det finnes ikke noe fasitt svar på hvilket som er best, sånne er det bare

Endret av bruno99
Lenke til kommentar
Nå er det først og fremst gameplayet folk syntes at CoD4 slår crysis på....

 

Vel det var nettopp derfor jeg postet den videoen også. Den videoen skryter overhodet ikke om hvor bra graffikken er i Crysis. Men den forteller hvordan de ødleggbare omgivelsene, friheten, mulighetene osv kan gjøre nettopp gameplayet bedre i Crysis enn i CoD 4. Jeg skjønner at folk tror jeg synes at Crysis er perfekt og pisser på alt osv, men bl.a det jeg vil bevise her er at det er mer i Crysis enn bare graffikk som mange tror.

Lenke til kommentar
Nå er det først og fremst gameplayet folk syntes at CoD4 slår crysis på....

 

Vel det var nettopp derfor jeg postet den videoen også. Den videoen skryter overhodet ikke om hvor bra graffikken er i Crysis. Men den forteller hvordan de ødleggbare omgivelsene, friheten, mulighetene osv kan gjøre nettopp gameplayet bedre i Crysis enn i CoD 4. Jeg skjønner at folk tror jeg synes at Crysis er perfekt og pisser på alt osv, men bl.a det jeg vil bevise her er at det er mer i Crysis enn bare graffikk som mange tror.

 

Var det ikke akkurat det du skrev da? :p

Neida, skjønner at det er mer enn grafikk, spilte demon og var morro det.

Men folk liker kanskje alikevel CoD4 bedre selvom man kan skyte ned trær på crysis....

Jeg tror kanskje grunnen til at CoD4 er bedre likt i MP er at det er mer by scenario, mer intense kamper osv. man slipper gå så langt, pluss at det er mer realistisk...

Lenke til kommentar
Vel det var nettopp derfor jeg postet den videoen også. Den videoen skryter overhodet ikke om hvor bra graffikken er i Crysis. Men den forteller hvordan de ødleggbare omgivelsene, friheten, mulighetene osv kan gjøre nettopp gameplayet bedre i Crysis enn i CoD 4. Jeg skjønner at folk tror jeg synes at Crysis er perfekt og pisser på alt osv, men bl.a det jeg vil bevise her er at det er mer i Crysis enn bare graffikk som mange tror.

Crysis har begrenset ødeleggbare ting; friheten er at du kan velge 2-4 ruter; mulighetene er å forandre på drakten og kaste skillpadder rundt; og en dårlig historie som skulle ha kommet med "to be continue...". Crytek lovet et samarbeid mellom Koeranerne og Amerikanerne mot romvesnene, men dette skjedde ikke.

 

Call of Duty 4 er mer virkelighetsnær, bindene og mer realistisk enn Crysis.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...