Gå til innhold

Cod 4 eller Crysis?


Anbefalte innlegg

Var kanskje litt dårlig forklart. Det jeg mener er at du kan oppnå bedre resulater ved å planlegge, velge andre veier og ta ut en og en, eller kjøre rambo osv osv i Crysis. Det er masse av muligheter, mens i CoD 4 er det bare en vei hele tiden, og det trenger ikke no særlig tenking. Selvfølgelig kan du jo spille Crysis uten å tenke særlig mye heller, men du har ihvertfall muligheten til mer(jo flere måter å spille på, jo bedre)

 

Det er en av hovedgrunnene til at jeg liker det. Det blir det samme som Die Hard. Alle liker de filmene, men de er ikke noe annet en enkel og rå action.

 

I store drag tillater Crysis at man spiller slik man selv vil. Føler man for å være snikskytter? Null problem, fisk frem lyddemper, skarpskyttersiktet og finn deg et godt sted. Rambo-taktikk? Er bare å gyve løs, det. Bruke bil? Bombardere fienden med brennende tønner a la Donkey Kong? Kverke alle via stealth og stålnever? Usett unngå fiendtlige patruljer og gli lydløst inn bak fiendens linjer? Crysis tillater alt dette, og mer.

 

Men alle de måtene fører likevel til samme resultat. Det er ingenting annet enn din egen fantasi som påvirker deg til å velge.

Endret av Odd Ball
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
I store drag tillater Crysis at man spiller slik man selv vil. Føler man for å være snikskytter? Null problem, fisk frem lyddemper, skarpskyttersiktet og finn deg et godt sted. Rambo-taktikk? Er bare å gyve løs, det. Bruke bil? Bombardere fienden med brennende tønner a la Donkey Kong? Kverke alle via stealth og stålnever? Usett unngå fiendtlige patruljer og gli lydløst inn bak fiendens linjer? Crysis tillater alt dette, og mer.

 

Men alle de måtene fører likevel til samme resultat. Det er ingenting annet enn din egen fantasi som påvirker deg til å velge.

 

Resultatet som blir at man etter hvert fullfører spillet? Selvsagt. Men om jeg må velge å følge en trang, ferdiglagt løype eller å ha frihet til å velge mellom mange måter å løse et problem på, da er det store sjanser for at jeg velger den som gir meg mest frihet, og dette vil jeg tro er det de fleste vil gjøre.

 

Mangel på frihet er sjelden noe som fremheves som en god egenskap i et spill.

Lenke til kommentar

Jeg vil og anbefale Crysis.

Det er veldig underholdene, spiller igjennom for andre gang nå. Denne gang på delta vanskelighetsgrad.

Ser at det er mange som klager på storyen, og at slutten er kjedelig.

Storyen var for meg drivende nok til at jeg ikke klarte å legge spillet ifra meg.

 

Det jeg ikke liker med COD4 er at hvis du ikke rykker frem, så kommer det alltid nye fiender. Du få liksom ikke slappet av.

Jeg liker og snike meg rundt, skyte alle fiender, og deretter slappe av å samle inn ammo og evt. våpen.

Lenke til kommentar

Jeg ville valgt COD4 dersom det er SingelPlayer opplevelse du er ute etter. Den slår Crysis flatt ned.

 

Men dersom Multiplayer er tingen, så må jeg anbefale Crysis.

Jeg var en av dem som slett ikke likte Crysis Multiplayer i starten, men etter å ha split etter lang tid og mye spilling er jeg overbevist at Crysis er noe av det beste ute når det gjelder FPS.

 

Spennende kart, og masse muligheter. Det er stressende i starten, fordi det er nokså vanskelig, men etter litt tålmodighet vil du oppdage hvor morro den er.

Lenke til kommentar
Jeg ville valgt COD4 dersom det er SingelPlayer opplevelse du er ute etter. Den slår Crysis flatt ned.

 

Men dersom Multiplayer er tingen, så må jeg anbefale Crysis.

 

Nesten rart, for jeg hører fra mange at de synes CoD 4 har multiplayer'n mens Crysis har Singleplayer'n.

Lenke til kommentar
Jeg ville valgt COD4 dersom det er SingelPlayer opplevelse du er ute etter. Den slår Crysis flatt ned.

 

Men dersom Multiplayer er tingen, så må jeg anbefale Crysis.

 

Nesten rart, for jeg hører fra mange at de synes CoD 4 har multiplayer'n mens Crysis har Singleplayer'n.

 

Rart? Nei. Er min meining. Ikke "andres", ikke glem det.

 

COD4 var mer engasjerande enn Crysis i min meining. Mer variasjon, og overraskende ting som skjedde. Og ikke for å nevne det mest fantasktiske Sniper oppdraget jeg har vært bort i.

 

 

Ellers kan du (OPen) lese litt her:

http://www.gamespot.com/users/robby_345/sh...685&print=1

Crysis er flott, men pga dens "Sci-Fi" og svært "urealistisk" setting falt COD4 mer personlig og dermed en mer instens opplevelse.

Ikke at jeg har noe imot Sci-Fi. Jeg elsker Sci-Fi, men i dette tilfellet falt jeg for COD4.

Endret av AvidGamer
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...