Tå. Skrevet 21. desember 2007 Del Skrevet 21. desember 2007 (endret) Men det går på hvem som definerer hva. Selv om du definerer 1+2 = 2 som noe annet, er det ikke bevis for at Gud finnes uansett. Det at alle tolker det slik man vil, er jo bare en av tingene som religiøse gjør. Tolker religionen til deres fordel, slik at de får det slik de VIL at det skal være. Du fortjener en Nobelpris siden du har funnet ut at 1+2=2 ikke er tilstrekkelig bevis for Guds eksistens. Anyway 2=3 2+2=6 Men dritt nå i om 2+2=4. Vi tror tydeligvis at det er slik det er, så da får vi forsette å tro det. Men jeg lurer veldig på hvilke deler av matematikk som ikke er "menneskeskapt". Selve ideen matematikk er jo et resultat av menneskers tanker og observasjoner. Endret 21. desember 2007 av toeblast Lenke til kommentar
teflonpanne Skrevet 21. desember 2007 Del Skrevet 21. desember 2007 Du tror kanskje det, men du tror jo at 2 er en variabel også. Lenke til kommentar
Comma Chameleon Skrevet 21. desember 2007 Del Skrevet 21. desember 2007 (endret) Tallet 2 er menneskeskapt, men verdien av det er konstant. 2 pinner, 2 personer, 2 baller, 2 epler, 2 atomer. Edit: Og det at jeg skrev 1+2 = 2 er bare en flau skrivefeil som du kanskje skjønte Endret 21. desember 2007 av Aivio Lenke til kommentar
strayder Skrevet 21. desember 2007 Del Skrevet 21. desember 2007 Livet er ikke meningsløst i det hele tatt! Meningen med livet er jo tallet 42! Altså matematikk på et meget høyt plan! Lenke til kommentar
Reeve Skrevet 21. desember 2007 Del Skrevet 21. desember 2007 (endret) Hvorfor blir alltid Kakestykke totalt utelatende i sinde tråder etter en del poster, og når han får for mye fakta imot seg? Endret 21. desember 2007 av _Zeke Lenke til kommentar
Reeve Skrevet 21. desember 2007 Del Skrevet 21. desember 2007 Morsomt at du nevner dette, for du bare motbeviser deg selv. Nettop fordi lyset bruker så lang tid, kan vi observere at naturlovene er universale og lik hvor som helst, men også minst like viktig når som helst. Jo lengre vekk man ser, jo lengre bak i tid ser vi. Og hva ser vi? At naturlovene var lik for 1000 år siden, 1 000 000 år siden og 1 000 000 000 år siden og så videre. Poenget mitt er at galaksen zglorb, som er 100 milliarder lysår borte, vet vi ingenting om hva som foregår i dag, fordi all info vi får er 100 milliarder lysår gammelt. Mye kan forandre seg på 100 milliarder lysår, det var f.eks ikke liv på jorda, og vel ingen jord i det hele tatt. Det vil si at folka i zglorb kikket på melkeveien nå, vil de se nada. Tror du de ville bli litt overrasket om de plutselig teleporterte hit? Joda, men naturlovene og fysikken lover forandrer seg ikke. Dette vet vi som sagt pga. vi observerer de samme naturlovene over alt både i tid og rom. Lenke til kommentar
Gjest Slettet-U4NJ3Omm Skrevet 22. desember 2007 Del Skrevet 22. desember 2007 Livet er ikke meningsløst i det hele tatt! Meningen med livet er jo tallet 42! Altså matematikk på et meget høyt plan! 42 er ikke meningen med livet, men svaret på det ultimate spørsmålet om livet, universet og alt mulig. Men seff vet vi ikke hva spørsmålet er Men liten ting: Er det slik at de fleste kristne idag tror på nye testamentet, og tar avstand fra det gamle? Har en kompis som har lest bibelen, og han sier at det er sykt at det går an å tilbe en gud som er så grusom som i gamle testamentet. Lenke til kommentar
Gjest Slettet+9817234daf Skrevet 22. desember 2007 Del Skrevet 22. desember 2007 Norske protestanter forholder seg til det nye testamentet, ja. Det gamle testamentet er vel jødenes halvdel. Lenke til kommentar
Gjest Slettet-U4NJ3Omm Skrevet 22. desember 2007 Del Skrevet 22. desember 2007 Men det er vel den samme guden, så benekter de det? Eller hvordan stiller de seg til det? Lenke til kommentar
Gjest Slettet+9817234daf Skrevet 22. desember 2007 Del Skrevet 22. desember 2007 Tok en kjapp prat med bestefar som nettopp gikk forbi. Han er protestant og tror både på det gamle og det nye. Så spurte jeg han om ikke det gamle testamentet fremstilte Gud som mye mer makaber og kynisk enn det nye og det var han enig i. Vet ikke om det er sånn for alle protestanter, men han tror i hvert fall på begge. Lenke til kommentar
Gjest Slettet-U4NJ3Omm Skrevet 22. desember 2007 Del Skrevet 22. desember 2007 Aah! Takk! Har et par kristne i klassen. Tror jeg må ta en prat etter jul og få klarhet i det der. Tenkte også å lese litt i bibelen. Har hørt at det er interessant lesestoff Lenke til kommentar
Gjest Slettet+9817234daf Skrevet 22. desember 2007 Del Skrevet 22. desember 2007 Jeg begynte å lese Bibelen i en periode jeg interesserte meg mye for filosofi. Jeg kom egentlig aldri veldig langt. Har planer om å lese den for å få litt oversikt. Jeg betegner meg ikke som ateist, kristen eller agnostiker akkurat nå, fordi jeg vet ikke nok til å ta et standpunkt. Tror en liten gjennomlesning kan hjelpe. I følge Penn & Teller sørger lesning av Bibelen for flere ateister, så vi får se. Lenke til kommentar
Gjest Slettet-U4NJ3Omm Skrevet 22. desember 2007 Del Skrevet 22. desember 2007 Hehe ja. Tror ikke kommer til å begynne å tro, om boka er slik jeg har fått inntrykk av Regner meg selv som ateist. Synes det er litt vanskelig å tro på det jeg har blitt fortalt www.zeitgeist.com er en litt artig film. Hvor mye av det som stemmer er jeg ikke sikker på, men synes andre teorier osv er artig. Anbefaler å se den Lenke til kommentar
Gjest Slettet+9817234daf Skrevet 22. desember 2007 Del Skrevet 22. desember 2007 Den teorien de har basert religionsdelen på, The Jesus Myth, har så vidt meg bekjent blitt forkastet av de fleste seriøse religionsforskere så jeg tar akkurat det med en klype salt. Men jeg må likevel innrømme at filmen sjokkerte da jeg så den. Gjorde mye research på innholdet, spesielt på første del siden jeg aldri har fornektet Gud (har aldri hatt grunn til det) og da kom jeg frem til at mye av det var sprøyt. Lenke til kommentar
AlltidRett Skrevet 22. desember 2007 Del Skrevet 22. desember 2007 Hvorfor blir alltid Kakestykke totalt utelatende i sinde tråder etter en del poster, og når han får for mye fakta imot seg? Du er ikke alene om å tenke på det, nei! En real diskusjon med fjompenissen, det hadde vært saker det! Men har lagt merke til at han nisser seg bort i en heindundrandes fart etter å ha lagt ut innlegget sitt. Om det er for å sette på en kasett med Jehovas vitners topphemmelige hjernevaskelsesvideo for å friske opp i troen etter heftige motargumenter, eller for å lete etter flere "dette-er-like-troverdig-som-det-som-står-i-Se&hør" beviser for Guds eksistens, vites enda ikke. Lenke til kommentar
Kakebakelate Skrevet 23. desember 2007 Del Skrevet 23. desember 2007 Hvorfor blir alltid Kakestykke totalt utelatende i sinde tråder etter en del poster, og når han får for mye fakta imot seg? Du er ikke alene om å tenke på det, nei! En real diskusjon med fjompenissen, det hadde vært saker det! Men har lagt merke til at han nisser seg bort i en heindundrandes fart etter å ha lagt ut innlegget sitt. Om det er for å sette på en kasett med Jehovas vitners topphemmelige hjernevaskelsesvideo for å friske opp i troen etter heftige motargumenter, eller for å lete etter flere "dette-er-like-troverdig-som-det-som-står-i-Se&hør" beviser for Guds eksistens, vites enda ikke. Kanskje han bare liker å skape store diskusjoner og med en gang han ser at vi ikke er enige med han så dropper han det bare.. Lenke til kommentar
Reeve Skrevet 23. desember 2007 Del Skrevet 23. desember 2007 Er nok noe i det Han liker vel bedre å diskutere med folk som er enige med han på forskjellige kristenforum Lenke til kommentar
GeirGrusom Skrevet 23. desember 2007 Del Skrevet 23. desember 2007 Synes dette setter litt perspektiv på ting, livet er meningsløst i så forstand, men synes det egentlig er en oppløftende tanke; Vi er ikke slavene til noe overnaturlig vesen, men står fritt til å bruke livet vårt på det vi vil. Vi blir religiøse, fordi foreldrene våre er det, ikke av eget ønske. Lenke til kommentar
4588pkdkrikue5c Skrevet 28. desember 2007 Del Skrevet 28. desember 2007 Jeg antar folk er religiøse nettopp fordi de ikke finner meningen med livet. Finner den ikke selv heller, men det er vel bare sånn det er. Er ikke religiøs selv, jeg bare godtar livet. Det finnes jo gleder i livet da. Man finner kanskje kjærligheten, sitter på diskusjon.no, tar seg noe sterkt å drikke, får kanskje litt voksenkos, får plutselig en god jobb, litt penger, et hus, en familie og sånn er livet. Jævli vanskelig å innse, men blir det for stritt bør du ta deg en runk. Lenke til kommentar
chokke Skrevet 28. desember 2007 Del Skrevet 28. desember 2007 Eventuelt så lurer du deg selv til å tro at livet har en mening, at du setter mennesket opp en posisjon iforhold til disse "dumme" dyra. At vi fornekter vår natur. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå