Totentanz Skrevet 16. desember 2007 Del Skrevet 16. desember 2007 Jeg ønsker å opprette et uavhengig sett av "regler" for <li>, hvordan går jeg frem? Har bl.a. capitalize på et sted, mens dette blir galt for <li>-elementer på andre deler av siden. Lenke til kommentar
eifoerde Skrevet 16. desember 2007 Del Skrevet 16. desember 2007 Forstår ikkje helt ka du mener.. men om du bruker CSS så regner eg med at du kan sette en id eller class for de forskjellige <li> som du skulle ha.. Lenke til kommentar
mikk- Skrevet 17. desember 2007 Del Skrevet 17. desember 2007 (endret) Opprett en ID eller en klasse <ul id="detteerminid" class="detteerminklasse"> <li>Liste</li> <li>Liste</li> </ul> #detteerminid { background-color: #f00; } .detteerminklasse { background-color: #0f0; } Velg ID hvis stilsettet bare gjelder for én liste, eller klasse hvis det skal gjelde for flere. Anbefalger deg for øvrig å sjekke HTMLdog og lese guiden "css beginner". Endret 17. desember 2007 av Mikael Berg Lenke til kommentar
Totentanz Skrevet 17. desember 2007 Forfatter Del Skrevet 17. desember 2007 Velg ID hvis stilsettet bare gjelder for én liste, eller klasse hvis det skal gjelde for flere. Anbefalger deg for øvrig å sjekke HTMLdog og lese guiden "css beginner". Takk, Mikael! Ja, jeg skal fortsette lesningen på HTML- og CSS-feltene. Lenke til kommentar
Stian Jacobsen Skrevet 17. desember 2007 Del Skrevet 17. desember 2007 Husk bare at id er unik, dersom du bruker samme id på flere elementer blir siden ikke validert! Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå