Straits Skrevet 18. januar 2008 Forfatter Del Skrevet 18. januar 2008 Da var Yamaha RX-V3800 bestilt hos elprice.no. Dette blir saker det tenker jeg Du er syyyk, gratulerer så mye Yamaha RX-V3800 er en sinnsykt bra forsterker sammen med Denon AVR3808 og med denne valgte du absolutt av toppsjiktet. GLED DEG!! Hva fa3n trur du jeg gjør da mann?? haha Ringte BRL i sverige bare for morroskyld, og de kunne kanskje klare å ha en klar til meg på mandag, så da kom julaften litt senere i år Detta blir så stas at jeg har nesten ikke ord! Lenke til kommentar
Straits Skrevet 19. januar 2008 Forfatter Del Skrevet 19. januar 2008 Har noen fler spørsmål Valg av eventuell HD DVD - Blu Ray spiller, hva skal man gå for? Lønner det seg å vente litt med det? Og er det sånn generelt sett det samme åssen dvd spiller man kjøper seg? Eller er store forskjeller på dem? Lenke til kommentar
hean Skrevet 19. januar 2008 Del Skrevet 19. januar 2008 Har noen fler spørsmål Valg av eventuell HD DVD - Blu Ray spiller, hva skal man gå for? Lønner det seg å vente litt med det? Og er det sånn generelt sett det samme åssen dvd spiller man kjøper seg? Eller er store forskjeller på dem? Hei, mitt personlige og ganske sikre råd er å gå for Blu-ray. Ser du i denne tråden kan du se at HD-DVD har så godt som "tapt". Har du råd til en ok Blu-ray spiller så kjøp en som også klarer HD-lyd eller klarer du deg en stund til med en vanlig DVD spiller. Lenke til kommentar
Straits Skrevet 19. januar 2008 Forfatter Del Skrevet 19. januar 2008 Jeg har fått følelsen selv at HD-DVD er den som forsvinner.. Kanskje ikke blir borte, men at Blu-Ray er det som blir det store. Hva med å bruke PS3 som media kilde? Eller blir det bare en dårlig kompromiss? Lenke til kommentar
hean Skrevet 19. januar 2008 Del Skrevet 19. januar 2008 Jeg har fått følelsen selv at HD-DVD er den som forsvinner.. Kanskje ikke blir borte, men at Blu-Ray er det som blir det store. Det er nok rett ja... Hva med å bruke PS3 som media kilde? Eller blir det bare en dårlig kompromiss? PS3 er en veldig god Blu-Ray spiller til prisen og i tellegg er det en rå spillemaskin, dessverre tror jeg ikke den kan levere lyd i HD-format og da får du ikke noe igjen for å kjøpe en HD-receiver. Men så klart er PS3 ett meget bra midlertidig alternativ. Merk at NÅ, kun i helgen er det kampanje på PS3 med Burnout Paradise til 3500 kr på elkjo.no Lenke til kommentar
Straits Skrevet 19. januar 2008 Forfatter Del Skrevet 19. januar 2008 Om du ikke har fulgt med noe særlig her den siste tiden så har jeg akkurat svidd av omtrent 22000+ på lyd i heimen så 3500 til merkes godt for å si det sånn.. hehe takk for tipset uansett Tror nok at en ps3 blir midlertidig løsning. Den kan jo være kjekk å ha uansett Lenke til kommentar
hean Skrevet 19. januar 2008 Del Skrevet 19. januar 2008 Tror nok at en ps3 blir midlertidig løsning. Den kan jo være kjekk å ha uansett Ikke blir PS3 kun en midlertidig løsning men en PS3 blir en del av en komplett løsning når du etter hvert får en dedikert Blu-Ray spiller. Med PS3 kan du ikke bare streame musikk men også spille av filmer du har på harddisken på PC-en eller en nettverksdisk, ikke bare lyd som på forsterkeren. Lenke til kommentar
Bluum Skrevet 19. januar 2008 Del Skrevet 19. januar 2008 Det er stemplet Dolby True HD på min PS3 (40GB). Så jeg antar du kan få HD-lyd ut ... Lenke til kommentar
hean Skrevet 19. januar 2008 Del Skrevet 19. januar 2008 Det er stemplet Dolby True HD på min PS3 (40GB).Så jeg antar du kan få HD-lyd ut ... Hmmm, trodde ikke den hadde det men det er jo så klart mulig jeg tar feil. Vet ihvertfall at PS3 har HDMI 1.3 som kreves for å overføre HD-lyd så det er faktisk ikke umulig. Jeg håper så klart du har rett fordi jeg har PS3 selv. Lenke til kommentar
Bluum Skrevet 19. januar 2008 Del Skrevet 19. januar 2008 Jeg mener å ha lest at den ikke kan overføre ubehandla HD-lyd, men at den kan dekode det og sende det videre. Hva det vil si i praksis vet jeg ikke. Lenke til kommentar
Zeph Skrevet 20. januar 2008 Del Skrevet 20. januar 2008 Angåande dagens Blu-Ray-status så eg er ikkje heilt nøgd med utstyret. Eg håpar på eit betre utval spelarar etter kvart. Har sjølv planar om å konvertere til HD, då etter all sannsynlighet Blu-Ray, sjølv om eg har HD-DVD-spelar i dag. Eg tenkte å kjøpe ein billig spelar som duger foreløpig og vente for å sjå an markedet. Kan godt tenke meg noko sonefritt med dei nødvendige spesifikasjonane til ein ikkje alt for dyr penge. Lenke til kommentar
Straits Skrevet 21. januar 2008 Forfatter Del Skrevet 21. januar 2008 Det står at man kan Bi-ampe forsterkeren og kjøre på 4 utganger i stede for 2. Hva vil dette si? At man fysisk strekker 2 ledninger til hver høyttaler? En fra hver utgang? Angående det med Blu-Ray så blir det PS3 på meg, hadde nok kjøpt meg det uansett så det passa egentlig veldig bra Ser det ut til at prisene på HD-DVD / Blu-Ray skal falle med det første? Eller er de forskjellige merkene ute etter å "mjølke" mest mulig? Lenke til kommentar
Zeph Skrevet 21. januar 2008 Del Skrevet 21. januar 2008 Bi-amping betyr at du har eit forsterkartrinn for kvar del av høgtalarane. Ein forsterkar tar høge frekvensar på den eine, ein den låge og det same på den andre høgtalaren. Du må altså ha fire forsterkartrinn i staden for to. Dette er eit av lydindustriens "myter" som det er stor skepsis til, ein høyrer ikkje forskjell og alt det der. Ikkje noko å satse på etter min meining. Bi-wiring er noko anna, då har du to forsterkartrinn, eit til kvar høgtalar, men det blir kopla litt forskjellig. Uansett så er det snakk om å bruke meir kabel enn normalt. Også denne versjonen er det møtt med skepsis. Bortkasta pengar på kabel meiner eg det er, utan at eg har satt meg for mykje inn i materiet. Lenke til kommentar
Bluum Skrevet 21. januar 2008 Del Skrevet 21. januar 2008 Bi-Amping bør ha noe for seg, men om du hører det på høyttalere av en "såsomså" kvalitet er vel heller det som det skal stå på. Fordelen med Bi-amping er at bass/mellomtone kan jobbe uavhengig av diskanten, og at faren for skader på diskanten ved clipping i bassfrekvensene reduseres kraftig. I tillegg er det en praktisk fordel, siden bass/mellomtoneelementet/ene kan "trekke ekstra" strøm uten at det samtidig blir gitt mer strøm til diskanten, noe som gjør at bassen vil kunne opperere mye mer presist uten at diskanten skal bli påvirka. Så har du mulighet for Bi-amping så ville jeg prøvd det, selv om det kanskje ikke er like hensiktsmessig når dine høyttalerutganger deler samme strømforsyning, så vil jeg tro det skal ha en effekt. Lenke til kommentar
Straits Skrevet 21. januar 2008 Forfatter Del Skrevet 21. januar 2008 Har nå bestilt reciveren fra komplett. Virker som at det er helt tomt med yamaha recivere i hele europa, alle forhandlere jeg har vært i kontakt med sier det samme. Spesielt den i svart var så godt som umulig å få tak i, så jeg gikk for en i titan, for meg spiller det ingen rolle da jeg ikke er så veldig nøye på det med farger og utseende, funksjon er vesentlig viktigere, men nok om det. Inn på høytalerene mine er det to innganger som er "laska" sammen. Er dette til bi-amp? Lenke til kommentar
Bluum Skrevet 21. januar 2008 Del Skrevet 21. januar 2008 Det er til Bi-amping/wiring ja. Lenke til kommentar
hean Skrevet 21. januar 2008 Del Skrevet 21. januar 2008 Bi-Amping bør ha noe for seg, men om du hører det på høyttalere av en "såsomså" kvalitet er vel heller det som det skal stå på. Disse høyttalerne er meget bra, er det noe som jeg heller vil si er flaskehalsen i anlegget er det forsterkeren. Sier så klart ikke at det er en dårlig forsterker for den er helt sinnsykt bra til en hjemmekinoreceiver å være men i 2 kanaler må den se seg slått av en god stereoforsterkert til 5-6000 kr. Men dette er jo selvsagt logisk siden dette er en receiver med 7 kanaler, nettverk, auto-oppsett og avansert lyddekoding, dette koster selvsagt. Ved å kjøpe en stereoforsterker til 10 000 kr hadde man garantert fått mer ut av høyttalerne enn med denne receiveren, så det skal ikke stå på høyttalerkvaliteten. Lenke til kommentar
Bluum Skrevet 21. januar 2008 Del Skrevet 21. januar 2008 Ajda, brant meg på den Dette er karen som har kjøpt seg Infinity høyttalerene. Må unskylde meg med at jeg er aktiv i en del slike tråder for tiden; bøyer meg i støvet for den tabben, men mener likevel det jeg sier stemmer. Det ble bare sagt til feil person Lenke til kommentar
hean Skrevet 21. januar 2008 Del Skrevet 21. januar 2008 Ajda, brant meg på den Dette er karen som har kjøpt seg Infinity høyttalerene. Må unskylde meg med at jeg er aktiv i en del slike tråder for tiden; bøyer meg i støvet for den tabben, men mener likevel det jeg sier stemmer. Det ble bare sagt til feil person Lenke til kommentar
Straits Skrevet 23. januar 2008 Forfatter Del Skrevet 23. januar 2008 (endret) Da vart det liv i Infinityene skal jeg si dere Det er jo sånn ca en milliard tilkoblinger på denne, så driver å forsker meg frem til løsninger hehe Xboxen, pcen og tven er tilkoblet nå. Det eneste jeg ikke helt skjønner, er hvordan jeg får menyen til forsterkeren opp på skjermen :s Sånn bare for å ha sagt det: JEG ER DRIT FORNØYD MED RESULTATET!!!! Dire Straits på dvd nå og ganske så fornøyd glis om kjeften EDIT: Fant ut at bruksanvisningen som følger med faktisk er ment til å brukes Endret 23. januar 2008 av X-c@libR Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå