Bluum Skrevet 14. januar 2008 Del Skrevet 14. januar 2008 Jeg er heller ingen ekspert, og har liten erfaring med surround. Men jeg føler at det som er viktig for lyden i et surroundanlegg er frontene, og du har jo kjøpt deg noen knallgode fronthøyttalere Mange/noen mener at centerkanalen er viktigst, for det er der samtalene foregår. Sant nok, men du trenger ikke en like heftig høyttaler til centerkanale som på høyre og venstre side forran. Center og bakhøyttaler kan du få for rett over 5000, og da får du de største stativhøyttalerene og den største centerhøyttaleren i Infinitys Beta serie. En subwoofer som kan ta seg av de aller dypeste frekvensene er også litt gøy, men det får du ta etterhvert, når du begynner å vende deg til lyden av kjempefrontene dine Lenke til kommentar
hean Skrevet 14. januar 2008 Del Skrevet 14. januar 2008 Jeg ville prioritert en god og relativt kraftig forsterker til frontene før jeg begynte å tenke på surround, så stereoforsterker først er mitt råd. Kjøper man receiver i 10 000 kr klassen skal nok det være nok men som sagt man kan ikke få for mye effekt. Grunnen til at jer vurderer den Denon'en er pga HD-lyden, og at jeg da kun trenger å kjøpe center og bakhøytalere for å få surround. Alt er liksom klart. Men for all del jeg er ikke eksperten her, derfor jeg legger ting ut her før jeg bestemmer meg Ser ikke ut som om Denon kom så godt ut i test som jeg trodde, les bladet Hjemmekino før du handler. Som sagt skal jeg ikke avsløre vinneren men det er ett merke jeg har nevnt før som en av de fremste. Likevel vil du nok bli meget fornøyd om du velger Denon. Som sagt tidligere, vil du ha HD-lyd men lommeboka er litt slank så gå for Onkyo sin modell til kun 7000 kr, så klart med HD-lyd. Lenke til kommentar
Straits Skrevet 16. januar 2008 Forfatter Del Skrevet 16. januar 2008 Har lest testen i bladet Hjemmekino nå. Og da var det altså Yamaha RX-V1800 som vant den testen da. Er det verdt pengene for en gjennomsnittsbruker og gå for Yamaha'en i stede for Onkyo TX-SR705 som koster 2000,- mindre? Har Onkyoen krutt nok til å håndtere frontene mine? Jeg kjøper ikke noe som akkurat går, da går jeg heller opp et hakk, nå som frontene er bestilt kan jeg like gjerne "kjøre løpet" ut Lenke til kommentar
hean Skrevet 16. januar 2008 Del Skrevet 16. januar 2008 Er det verdt pengene for en gjennomsnittsbruker og gå for Yamaha'en i stede for Onkyo TX-SR705 som koster 2000,- mindre? Har Onkyoen krutt nok til å håndtere frontene mine? Jeg kjøper ikke noe som akkurat går, da går jeg heller opp et hakk, nå som frontene er bestilt kan jeg like gjerne "kjøre løpet" ut Onkyoen har sikkert nok krefter til å dra høyttalerne din såpass bra att smilet kommer frem, om Yamahaen er verdt den ekstra investeringen er vanskelig å si siden jeg ikke har hørt begge to. Men, hadde det vært opp til meg hadde jeg helt klart gått for Yamaha'n og betalt 2000 kr ekstra. Det som er så fint i denne prisklassen er uansett hvilken forsterker du velger så vil du ikke angre nesten uansett. PS! Er bare SÅÅÅÅ glad du valgte Infinity Lenke til kommentar
Straits Skrevet 16. januar 2008 Forfatter Del Skrevet 16. januar 2008 PS! Er bare SÅÅÅÅ glad du valgte Infinity Jeg også! Hvorfor er du?? Om det ikke spiller så mye rolle effektmessig hvem av dem jeg velger så er det kanskje lurt at jeg går for en som er enkel i bruk da. Jeg har ikke bestemt meg helt enda, men føler at det er smartere å kjøpe en med HD-lyd med det samme, så kan jeg bare putte inn komponenter etterhvert som trangen til surround kommer. For jeg har en følelse av at den kommer til å komme Lenke til kommentar
Straits Skrevet 16. januar 2008 Forfatter Del Skrevet 16. januar 2008 (endret) Å herre.... Tror jeg er i ferd med å gå meg vill i jungelen her. Yamaha RX-V1800 - RX-V3800. For det første så er jeg ganske sikker på at jeg blir erklært hjernedød av dama om jeg kjøper meg en forsterker til +- 15000,- . Men på en annen side who cares Trur jeg er bitt av basillen, tragisk men litt digg på samme tid http://www.hjemmekino.no/database/avampinf...7&view=spec er det feil eller er det nettradio på RX-V1800? Endret 16. januar 2008 av X-c@libR Lenke til kommentar
hean Skrevet 16. januar 2008 Del Skrevet 16. januar 2008 (endret) Jeg også! Hvorfor er du?? Vi som sitter her og gir råd er selvsagt intressert i at dere skal bli mest mulig fornøyd! Å herre.... Tror jeg er i ferd med å gå meg vill i jungelen her. Yamaha RX-V1800 - RX-V3800. Eller Denon AVR 3808 (13 000,-) :!: Yamaha RX-V1800 koster kun 10 400 kr på Elprice.no Går du opp til de dyrere modellene får du i tillegg til kraftigere og bedre forsterkere også nettverk i tillegg. Spill av musikken fra PC-en din på forsterkeren, fra en nettverksharddisk eller spill nettradio. Vil påstå at Denon sin 3808 er like bra som Yamaha sin 3800 men er nesten 2000 kr billigere. Uansett, i denne prisklassen banker du de fleste kommersielle kinoene i Norge, kanskje alle.. Film er beste på kino, kino er best hjemme! Endret 16. januar 2008 av Zatuu Lenke til kommentar
Straits Skrevet 16. januar 2008 Forfatter Del Skrevet 16. januar 2008 Så Denon AVR 3808 er et bedre valg enn Yamaha RX-V1800 også da? Med tanke på nettverksdelen og det? Jeg har lest litt om Yamaha RX-V1800 nå, og noen nettsider sier at det ikke er nettverk på den, andre sier at det er. Men det er ikke det viktigste for meg, trenger jeg den ekstra kondensator kapasiteten? Med tanke på at budsjettet jeg satt opp er på vei til å bli en vits liksom Lenke til kommentar
hean Skrevet 16. januar 2008 Del Skrevet 16. januar 2008 Trur jeg er bitt av basillen, tragisk men litt digg på samme tid Du er ikke bitt av noen basille men er en av de få som er virkelig kurert :!: Så Denon AVR 3808 er et bedre valg enn Yamaha RX-V1800 også da? Med tanke på nettverksdelen og det? For 2 000 kr ekstra får du både en bedre forsterker og nettverk, i tillegg synes jeg det nye designet til Denon ser mye bedre ut enn Yamaha's design. Med tanke på at budsjettet jeg satt opp er på vei til å bli en vits liksom LOL, tror du stereoanlegget mitt til over 40 000 var planlagt? Lenke til kommentar
Straits Skrevet 16. januar 2008 Forfatter Del Skrevet 16. januar 2008 Jeg håper ikke det, for da har du for mye penger hehe Det er ikke lett å være nøver, og lysten på det "beste" på samme tid asså. Har enda ikke helt slått ifra meg NAD'en, men jeg trur jeg kommer til å angre meg, og jeg er ganske sikker på at om jeg kjøper en uten nettverk, vil jeg angre meg enda mer for at jeg ikke gikk opp en klasse. Gleder meg til alt er kjøpt og betalt og jeg kan høre på moroa jeg.. Hva er i korte trekk forskjellen på Denon AVR 3808 og Yamaha RX-V3800 da? Lenke til kommentar
Straits Skrevet 17. januar 2008 Forfatter Del Skrevet 17. januar 2008 (endret) Jeg trur jeg er i ferd med å bestemme meg nå, Yamaha RX-V3800 blir for fristende. Jeg har ikke all verdens peil på lyd, men Yamaha har jeg personlig alltid sett på som et kvalitetsmerke. Denon hadde jeg ikke hørt om før jeg begynte å undersøke rundt hjemmekino nå (noe som understreker at jeg ikke har så mye peil ). Nok om det, om ikke Denon AVR-3808 er klin like teknisk, så blir det nok Yamaha på meg Bare nettverksdelen er såpass fristende at jeg er villig til å strekke meg litt ekstra på budsjettet. (jeg får vel kjeft av dama om jeg bruker 10 eller 15000 på lyd uansett) hehe Jeg synes heller ikke utseende på Yamaha'en er så ille. EDIT: Sitter å leser om Denon'en for harde livet nå, og det virker for meg som at denne og Yamaha'en er ganske så like. Hvertfall spesifikasjonsmessig, iom at prisen på den er 2000 lavere så er det jo kanskje dumt å kjøpe en Yamaha om de er så like som de ser ut på papiret... hmm.. Skulle ønske jeg hadde peiling på dette EDIT 2: Får snart dilla av å sitta her å lese om den ene og andre. Det er bare HiFi Klubben som fører Denon i Norge? Ikke har dem den i svart inne på lager heller, hmm kanskje det blir en tur til Hamar på meg om dem har den inne der. Infinityene ringte meg i sta og bekreftet at dem ankommer my place i morra! gleder meg ikke noe spesielt heller....... Endret 17. januar 2008 av X-c@libR Lenke til kommentar
Bluum Skrevet 17. januar 2008 Del Skrevet 17. januar 2008 Jeg tror det er HiFi Klubben som importerer Denon til Norge, så jeg tviler på at de selger videre til andre. Selv tror jeg at jeg ville kjøpt Yamahaen, for jeg er av typen som ikke klarer å nøye meg med noe som ikke er best innefor hva jeg kan få råd til, selv om det i utgangspunktet er bra nok Husk at det er større sansynlighet for at du angrer deg om du ikke kjøpte den dyreste og beste(?), enn for at du angrer på at du faktisk kjøpte den dyreste og beste(?). Lenke til kommentar
Straits Skrevet 17. januar 2008 Forfatter Del Skrevet 17. januar 2008 jeg er av den typen der jeg også skjønner du. hehe jeg gløder mer for Yamahaen, men Denonen ser klin lik ut teknisk, det er bare at den er 2000 billigere. Ikke finner jeg noen tester med Yamaha vs Denon heller. Hadde vært lettere å bestemme seg da, KANSKJE Lenke til kommentar
Bluum Skrevet 17. januar 2008 Del Skrevet 17. januar 2008 Spesifikasjonene skal du ikke se deg blind på, i alle fall ikke effektene de oppgir. Jeg ser at Hjemmekino anbefaler Yamahaen i prisklassen mellom 10 og 15 000 i alle fall, noe som lover godt. Lenke til kommentar
Straits Skrevet 17. januar 2008 Forfatter Del Skrevet 17. januar 2008 Jeg sliter litt nå asså :s Lenke til kommentar
Straits Skrevet 18. januar 2008 Forfatter Del Skrevet 18. januar 2008 Da var Yamaha RX-V3800 bestilt hos elprice.no. Dette blir saker det tenker jeg Lenke til kommentar
Straits Skrevet 18. januar 2008 Forfatter Del Skrevet 18. januar 2008 Da var Yamaha RX-V3800 bestilt hos elprice.no. Dette blir saker det tenker jeg Selvfølgelig fikk ikke de inn nye recivere fra levrandøren før i slutten av februar.. Så lenge orker jeg ikke vente asså. Noen som vet om nettbutikker / butikker på østlandet som har den inne? Lenke til kommentar
Bluum Skrevet 18. januar 2008 Del Skrevet 18. januar 2008 Netdata.no ser ut til å ha på fjernlager i alle fall. Det kan også hende at AVHiFi har noen på lager. Hos AV HiFi kan du hente produkter etter avtale. Tror de har lokaler i nærheten av Oslo. Ellers så er det bare å lete på kelkoo, prisguiden og på google Lenke til kommentar
Straits Skrevet 18. januar 2008 Forfatter Del Skrevet 18. januar 2008 Takker Bluum.. Komplett here i come! Infinityene står nå i stua btw Lenke til kommentar
hean Skrevet 18. januar 2008 Del Skrevet 18. januar 2008 Da var Yamaha RX-V3800 bestilt hos elprice.no. Dette blir saker det tenker jeg Du er syyyk, gratulerer så mye Yamaha RX-V3800 er en sinnsykt bra forsterker sammen med Denon AVR3808 og med denne valgte du absolutt av toppsjiktet. GLED DEG!! Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå