Bluum Skrevet 1. januar 2008 Del Skrevet 1. januar 2008 Bare gøy å hjelpe når folk blir fornøyde Lykke til med kjøpet. Lenke til kommentar
Straits Skrevet 9. januar 2008 Forfatter Del Skrevet 9. januar 2008 Hvordan er det å bestille frontene fra Usa? Eventuelt nett/ebay butikker som selger dem? Lenke til kommentar
Bluum Skrevet 9. januar 2008 Del Skrevet 9. januar 2008 Du kan risikere å få lagt på litt tollavgifter. JEg vet ikke hva man får, eller hvordan man ordner opp i det, men ejg tror at dersom de sendes som "gaver", slipper du toll ... Finner du ingen i Norge eller vil du bare prøve å få det billigst mulig? Lenke til kommentar
Straits Skrevet 9. januar 2008 Forfatter Del Skrevet 9. januar 2008 Du kan risikere å få lagt på litt tollavgifter.JEg vet ikke hva man får, eller hvordan man ordner opp i det, men ejg tror at dersom de sendes som "gaver", slipper du toll ... Finner du ingen i Norge eller vil du bare prøve å få det billigst mulig? Jeg har kjøpt endel bilstereo i usa, og kursen er jo latterlig lav for tiden, så dumt å handle til dobbel pris i Norge om man kan få samme vare fra et annet land Jeg går uansett og venter på lønning så kan like gjerne sjekke litt rundt Lenke til kommentar
hean Skrevet 10. januar 2008 Del Skrevet 10. januar 2008 Du kan risikere å få lagt på litt tollavgifter.JEg vet ikke hva man får, eller hvordan man ordner opp i det, men ejg tror at dersom de sendes som "gaver", slipper du toll ... Finner du ingen i Norge eller vil du bare prøve å få det billigst mulig? Ingen tollavgifter, man betaler norsk moms men får refundert den utenlandske av butikken. Når det gjelder pris (Infinity Beta 50) er Bergen Musikkhandel de billigste jeg har sett og har i tillegg gratis frakt. I tillegg er de tunge, ca 55 kg til sammen + emballasje så det vil nok koste en del å få fraktet de til Norge. Om det er verdt prisen avgjør du selv, husk du mister den norske forbrukerretten! Lenke til kommentar
Straits Skrevet 11. januar 2008 Forfatter Del Skrevet 11. januar 2008 Ja stemmer det, i og med at dem er såpass tunge vil nok frakta til Norge bli vel drøy regner jeg med Hvilke kabler er det jeg trenger da? Følger kanskje med forsterkeren? Har litt dårlige erfaringer generelt med fabrikkskabler... Lenke til kommentar
Bluum Skrevet 11. januar 2008 Del Skrevet 11. januar 2008 Kabler følger ikke med slike høyttalere eller forsterkere, av den grunna at de enten hadde gjort produktet dyrere, eller vært av dårlig kvalitet. Og i begge tilfeller ville mesteparten av kjøperene byttet de ut uansett. Så kabler må du kjøpe utenom. Et generellt godt tips er å kjøpe godt skjermede signalkabler, og høyttalerkabler av litt dimensjon. Lenke til kommentar
Straits Skrevet 11. januar 2008 Forfatter Del Skrevet 11. januar 2008 (endret) Tenkte jeg skulle raske med meg kabler fra Bergen musikkhandel da, ettersom jeg mest trolig kjøper frontene der. Menne asså... Anlaloge eller digitale kabler? Endret 11. januar 2008 av X-c@libR Lenke til kommentar
Bluum Skrevet 11. januar 2008 Del Skrevet 11. januar 2008 Selve kabelen er ikke analog eller digital i den forstan; det er overføringsmetoden som er det. Siden forsterkeren ikke har noen digitalinnganger, så må du bruke vanlige analoge signalkabler. For Digitalkabler er kabler du bruker mellom to digitale kontakter. Hos BMH finner jeg Monster Cable Interlink 300 Analog Audio Kabel som ser ut til å gi best skjerming for pengene. 500 kroner for 1 meter, og 600 kroner for 2 meter. Litt dyrt kanskje; men det finnes jo andre alternaltiver, som f.eks. HiFi Klubbens Argon 5055, som jeg vet er relativt greit skjermet. Eventuellt så har du også den billigere Monster kabelen, og QED Qunex 2, som koster 314 for 1 meter. Jeg anbefaler deg at du kikker på kabelen selv, og bedømmer om den virker godt nok skjermet for deg, og om den ser og virker kvalitetsmessig passende for deg. Høyttalerkabler ville jeg også lagt litt penger i, men ikke så fryktelig mye. Finner ingen hos BMH, men HiFi Klubben har QED Silver Anniversary, som jeg er godt fornøyde med. Skjerming og utseende er hva jeg prioriterte da jeg kjøpte kabler, men du som har litt kraftigere anlegg enn meg, bør også kikke på tykkelsen til høyttalerkablene. Noe tynnere enn 2mm^2 per leder ville jeg ikke kjøpt, 2,5-3,5 vil være mer passelig. Større enn det vet jeg ikke helt om er nødvendig, men det vil jo ikke skade. Kjøp Bi-Wire kabler, eller dobbelt opp med høyttalerkabler; for Bi-Wire skal visst gi en merkbar forskjell. Har ikke hørt "med og uten", men jeg kan tro det er sant. Lenke til kommentar
Straits Skrevet 12. januar 2008 Forfatter Del Skrevet 12. januar 2008 Da var frontene og kabler bestilt på BMH. Detta blir spennende! Lenke til kommentar
hean Skrevet 13. januar 2008 Del Skrevet 13. januar 2008 Kjøp Bi-Wire kabler, eller dobbelt opp med høyttalerkabler; for Bi-Wire skal visst gi en merkbar forskjell. Dette er bare tull, Bi-wire er kun en gimmick, Bi-amping er noe annet men da må man bruke 2 forsterkerkanaler på 1 høyttaler det går kun om man har en surroundforsterker. Bi-wire er kun å splitte opp samme forsterkerkanalen i selve kabelen, en slik kabel koster nesten det dobbelte av hva en single wire kabel koster. Da er det heller mye bedre å legge de ekstra pengene i bedre kvalitet på en single wire... Da var frontene og kabler bestilt på BMH. Detta blir spennende! Kjempefint at du valgte disse høyttalerne og gratulerer så mye med skikkelige kvalitetshøyttalere ... I siste hjemmekino er det en stor test av receivere til rundt 10 000 kr som klarer HD-lyd i forskjellige formater. Skal ikke avsløre vinneren men her er en generell kommentar som de kommer med. Forskjellen fra Dolby Digital og opp til Dolby True HD eller DTS Master HD, er verdt en hel lomme full av tusenlapper. Selv Highend-utstyr vil ha seriøse problemer med å følge med hvis disse receiverne får signaler i HD, og de selv må ta til takke med lyd i formatet Dolby Digital. Lenke til kommentar
Bluum Skrevet 13. januar 2008 Del Skrevet 13. januar 2008 Har jeg misforstått dette med bi-wiring? Er det ikke bi-wiring når du sender et signal til "hvert delefilter" i høyttaleren? Tenker ikke på å sende to kabler fra samme utgang, men på å koble hver kabel til her sin utgang. Heter det bi-amping? Lenke til kommentar
PatSharpX Skrevet 14. januar 2008 Del Skrevet 14. januar 2008 Tenker ikke på å sende to kabler fra samme utgang, men på å koble hver kabel til her sin utgang.Heter det bi-amping? Bi-amping vil si at det er en forsterker(del) som driver bass og en til diskant/mellomtone. Lenke til kommentar
hean Skrevet 14. januar 2008 Del Skrevet 14. januar 2008 Det sier seg litt selv hvis man analyserer ordene.. bi = dobbel wire = wire/kabel amp = amplifier/forsterker Lenke til kommentar
Bluum Skrevet 14. januar 2008 Del Skrevet 14. januar 2008 Jojo, men jeg har sett mange stereoforsterkere med fire utganger, og jeg antar at ikke alle disse er for å koble på to par høyttalere ... Lenke til kommentar
Straits Skrevet 14. januar 2008 Forfatter Del Skrevet 14. januar 2008 Reciveren venter jeg med til lønninga kommer, men er fortsatt litt i tvil om jeg skal gå for denne HD lyden Zatuu skryter av eller "vanlig" lyd. Hvilket merke det er spiller ingen rolle så lenge det er prøvd og folk veit det funker. Lenke til kommentar
Bluum Skrevet 14. januar 2008 Del Skrevet 14. januar 2008 Når du først skal ha noe, så kjøp noe skikkelig i hvertfall. Om du kjøper noe midlertidig nå, og oppgraderer til HD-lyd når det er litt lettere tilgjengelig, eller om du spytter i litt ekstra og får det med en gang er opp til deg. Lenke til kommentar
Straits Skrevet 14. januar 2008 Forfatter Del Skrevet 14. januar 2008 (endret) Det er vel disse det står imellom da. Denon AVR-2808 NAD C372 Forresten, er det noen av dere som har handla med BMH på nett før? Sånn ca hvor lang tid det tar før dem sender ut ol.? Regner med dem bruker litt tid på å pakke inn og sånn. Endret 14. januar 2008 av X-c@libR Lenke til kommentar
Bluum Skrevet 14. januar 2008 Del Skrevet 14. januar 2008 (endret) Høyttalerene ligger ferdig innpakket fra fabrikken, så så lenge de ikka har vært pakket ut i butikken, skal de ikke behøve å pakke noe. Det eneste må være kablene, men det skal ikke ta lang tid. EDIT: blanda to poster ... Hva er det egentlig valget står mellom? Stereo og surround? Jeg ville prioritert en god og relativt kraftig forsterker til frontene før jeg begynte å tenke på surround, så stereoforsterker først er mitt råd. Endret 14. januar 2008 av Bluum Lenke til kommentar
Straits Skrevet 14. januar 2008 Forfatter Del Skrevet 14. januar 2008 Grunnen til at jer vurderer den Denon'en er pga HD-lyden, og at jeg da kun trenger å kjøpe center og bakhøytalere for å få surround. Alt er liksom klart. Men for all del jeg er ikke eksperten her, derfor jeg legger ting ut her før jeg bestemmer meg Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå