Gå til innhold

Forslag til nytt hjemmekino anlegg

Anbefalte innlegg

• 2 uker senere...
Videoannonse
Annonse

Har vært å hørt på et Infinity Beta 50 anlegg i dag og det er oppe og avgjort at det blir det.. Hvilken reciver bør jeg gå for? Forresten så var det et komplett surround system, med 12" sub, trur nok heller jeg vil gå for en med 10" sub for musikkopplevelsen sin del. For all del, det spilte helt utrolig bra uten sub for å si det sånn ;)

Lenke til kommentar
Har vært å hørt på et Infinity Beta 50 anlegg i dag og det er oppe og avgjort at det blir det..

Hei, fint å høre du har testet Infinity Beta.... de beste høyttalerne man får for prisen. Meget god byggekvalitet, særdeles god lyd og trykk. Du får nok ikke noe mye bedre enn det for under 12 K.

Hvor fikk du testet de forresten?

Hvilken reciver bør jeg gå for?

Som nevnt tidligere forslår jeg Onkye eller Denon med HD-lyd.... H/K eller NAD har ikke dette ennå til tross for at de er meget gode receivere.

Forresten så var det et komplett surround system, med 12" sub, trur nok heller jeg vil gå for en med 10" sub for musikkopplevelsen sin del. For all del, det spilte helt utrolig bra uten sub for å si det sånn ;)

For musikkopplevelsen sin skyld så prøv heller uten Sub først, mulig det gir like bra musikk uten å bruke penger på Sub.

Lenke til kommentar

Kjøper du NAD eller H/K får du igjen på andre punkter, det er verd å nevne ;)

Men er det ikke mulig å få samme høyoppløste lyd via optisk lydinngang, eller tar jeg feil hvis jeg tror det?

Det går også ann å kjøpe suwoofer og heller bare skru den av hvis det blir for mye elelr feil bass.

Sub er veldig artig til film :p

Lenke til kommentar
Kjøper du NAD eller H/K får du igjen på andre punkter...

Har hørt både nad og h/k i prisklassen rundt 10 000 kr og min mening er at ingen av disse slår Yamaha eller Denon i samme prisklasse uansett om de har HD-lyd eller ikke.

Glemte å nevne at Yamaha har en receiver med benevnelsen 1800 som jeg og mener har HD-lyd men vet ikke prisen på denne.

Selv tror jeg bestemt at både Denon og Yamaha slår Nad og H/K, Onkyoen har jeg ikke prøvd.

Lenke til kommentar

Fikk testet dem hos en bekjent av en bekjent osv.. :p

Da jeg fikk høre dem der ble jeg så imponert at jeg bestemte meg tvert. Var en liten tur i sverige på BRL og der hadde dem et komplett 5.1 sett til 13000,-

Men jeg lurer egentlig på om jeg skal høre på det Zatuu skriver og kjøpe Front høytalerene og kanskje center og heller kjøre sterero.. Så kan jeg jo kjøpe meg bakkhøytalerene etterpå om det skulle bli krise.. Hva trur dere??

Lenke til kommentar

Å prioritere fronthøgtalarane samt senter er ikkje dumt, dei er mykje viktigare enn surroundhøgtalarane. Om du har mogelegheit til å vente med surround og prioritere frontsettet i første omgang så ville eg gjort det. Har same opplegg sjølv, brukar i dag kun eit frontsett, med tida kjem kanskje resten.

Lenke til kommentar

Skal du kjøre stereo, så mener jeg at du bør kjøpe kun fronthøyttalere og en stereoforsterker.

Surroundforsterkerene er i stadig forandring, så det kjøpet ville jeg drøyd så lenge som mulig.

Kjøper du en brukt stereoforsterker som du bruker frem til du skal oppgradere til surround, taper du heller ikke så mye penger som om du skulle ha kjøpt en ny og solgt den.

Dropp center mener nå jeg ...

Lenke til kommentar

Ja, senter er ikkje så viktig før du får heile surroundpakken.

Kjøper du riktige komponenter til eit stereoanlegg kan du kjøpe surroundreciever seinare og bruke stereoforsterkaren som effektforsterkar for å avlaste surroundrecieveren. Skal du ta det i fleire omgangar er det ikkje nødvendig å kjøpe surroundreciever no.

Lenke til kommentar

:blink: Effektforsterker? Ligger kanskje litt i ordet, men hva er forskjellen på en vanlig forsterker og en effektforsterker da?

Det er som med all annen teknologi, om man venter så kommer det alltids noe bedre. Om jeg nå kjøper meg en brukbar surround reciver, og kjører med kun fronthøyttalere og heller oppgraderer til 5.1 med tiden, vil ikke det være greit da?

Lenke til kommentar

Dersom du venter en stund med å kjøpe surroundreciever kan det for det første ha kommet nye modeller med støtte for eventuelle nye lydformater; eller så kan de som i dag har støtte for de ferskeste lydformatene bli billigere.

Du bør nesten ha en effektforsterker til de Infinity høyttalerene uansett, så hvorfor ikke starte med det?

NAD forsterkere har et eksternt bindeledd mellom forforsterker og effektforsterkerdelen i forsterkeren.

Det betyr at forsterkern både kan brukes som for og/eller effetforsterker.

Hvis du ved en senere anledning kjøper surroundreciever, så kan du koble dens frontkanal til NAD forsterkeren og på den måten bruke NAD forsterkeren som effektforsterker.

Henger du med?

Lenke til kommentar

Det er ingen andre som forhandler NAD i Norge, så skal du ha den billigere må du kjøpe brukt.

Finner heller ingen som selger nye Infinity Beta 50 til lavere pris enn den butikken du var hos.

Men hvis du har pengene og bare ikke vil bruke de, så må jeg bare si at det bli lenge til du kommer til å ønske deg surroundanlegg hvis du kjøper de to komponentene der.

Og når tiden kommer, så har du forhåpentligvis spart deg opp noen slanter som skal holde til et par bakhøyttalere, en centerhøyttaler og en grei surroundreciever ;)

Lenke til kommentar

Det er akkurat det jeg er ute etter ;) Å slippe å sitte om et år eller to og tenke "fa3n hvorfor sputta jeg ikke i 2000 spenn til i noe bedre" 12000 er jo akkurat i den prisklassen jeg var ute etter, dog det blir ikke surround, men så lenge man får slik lyd er det ikke så nøye ;) Takk for all hjelp folkens! :thumbup:

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...